Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ostaa niitä käytettyjä yrityskannettavia kun uuden saa paremman halvemmalla? Noihan on ihan täysi kusetus!!!

Vierailija
26.09.2025 |

Tuttu osti 900€ käytetyn kannettavan liikkeestä jonka nimi alkaa n-kirjaimella. Mainostettiin hintaa uutena "noin 2500€". Tuskinpa oli edes silloin aikoinaan.

Kuitenkin sen käyttö on niin tuskallista. Kaikki on hidasta ja tahmeaa, ja tuuletin on äänekäs ja lähtee herkästi päälle. Katsoin että siinä on vain 4 ydintä.

Itselläni on halpis hp jonka ostin puoli vuotta tarjouksesta 599€. 10 ydintä, ja sitä on oikein ilo käyttää kun vertaa kaverin "premium" koneeseen, vaikkei tämä nyt edes ole mikään huippukone.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi kun ostan uuden läppärin niin se tulee olemaan vanha yritysläppärineikä paska markettiläppäri

Tyhmyydestä sakotetaan.

Näin on. Teitä markettiroskan ostajia on yllättävän paljon.

Vierailija
42/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa vielä tuttavan läppärin merkki ja malli.

Joku Lenovo ja joku i7-11g:llä alkava prossu. Tarkemmin en muista mallia.

Et tietenkään etkä myöskään muistin määrää, joka tässä tapauksessa olisi merkittävä.

Aika varmasti 16gb. Härskiä olisi ollut myydä joku 8gb susipaska sille tuohon hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään etkä myöskään muistin määrää, joka tässä tapauksessa olisi merkittävä.

Aika varmasti 16gb. Härskiä olisi ollut myydä joku 8gb susipaska sille tuohon hintaan.

Hohhoijaa..vaikka ostaa 8 GB koneen on siinä poikkeuksetta laajennus paikka lisätä muistia ainakin siihen. 16 GB saakka..jos muistia tarvii enemmän niin sitten ollaankin jo ammattilaistarpeissa

Vierailija
44/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips...minä pyöritän ihan  tälläistä ammattitason 3D ohjelmaa 3 vuotta vanhalla markettilapparilla jossa i5 prossu i ja 8gb muistia 250 GB levy tilalla...

Hyvin pyörii 

Vierailija
45/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16? Itse lunastin firman läppärin 50e ja tässäkin on jo 32 gigaa muistia

Vierailija
46/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan aina 2v käytetyn leasing poisto macbookpron koska niiden käyttöikä on se 10 vuotta, ja tuollaisen 3D mallintamisessa tarvitsemani koneen hinta on sitten jo paljon alempi kuin koneen hinta uutena (5000e+).

Sama. Justiinsa ostin 382€:lla käytetyn ja huolletun MacBook Pron 12kk takuulla. Ei haittaa, vaikka kestäis vaan pri kolme vuotta enää, koska hinta oli noin edullinen, mutta laite toimii omissa käyttötarkoituksissani erinomaisesti. Uutena olisin maksanut tästä 3000€ ja se ei olisi siis ollut mahdollinen, kun kuukausitulot on hyvin alhaiset tällä hetkellä.

Vierailija
47/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heips...minä pyöritän ihan  tälläistä ammattitason 3D ohjelmaa 3 vuotta vanhalla markettilapparilla jossa i5 prossu i ja 8gb muistia 250 GB levy tilalla...

Hyvin pyörii 

Blenderin minimivaatimukset nyt eivät muutenkaan ole kovin kummoisia.

Vierailija
48/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnollinen pöytäkone tai lattiakone paremminkin on aivan eri asia. Saat ostettua kunnon näppäimistön ja ison näytön. Koneen sisään mahtuu kiintolevyjä tarpeen mukaan. Näytönohjaimenkin saa tarpeensa mukaan. Parhaan saa itse kokoamalla. Maksaa tietysti vähän enemmän kuin läppärit. Sähköä syö enemmän, mutta sehän on jo halpaa.

Vierailija
49/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa..vaikka ostaa 8 GB koneen on siinä poikkeuksetta laajennus paikka lisätä muistia ainakin siihen. 16 GB saakka..jos muistia tarvii enemmän niin sitten ollaankin jo ammattilaistarpeissa

Aika usein se menee niin että se muisti on kiinni hitsattua eikä voi laajentaa. Ja jos voi vaihtaa niin se on jotain valmistajan omaa erikoismuistia joka maksaa maltaita. Plus sitten jos ei halua itse avata läppäriä niin joku kusettaja huoltoliike veloittaa vähintään 100€ siitä että ne laittaa sen.

Vierailija
50/50 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16? Itse lunastin firman läppärin 50e ja tässäkin on jo 32 gigaa muistia

Niin, mutta etpä ostanut noilta kusetusfirmoilta jotka myy 2015-2020 vuoden paskaa ylihintaan mummoille ja vähä älyisille.

50€ on juuri sopiva hinta noille "i7 premiumlaatu" läppäreille joissa on kokonaiset 4 ydintä, 8-16gt "nopeaa" ddr4 muistia, "huippuresoluutio" 1920x1200 näyttö, 256-512 ssd jne 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän