Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kumarrun eteenpäin vaikka ottamaan esineen lattialta, rintakehään leviää puristava kipu

Vierailija
25.09.2025 |

Sellainen, etten voi hengittää syvään, vaan ihan pienin henkäyksin. Tila kestää minuutin, pari ja hellittää sitten. Kerran se tuli lentokoneessa, kun asettelin laukkuni jalkatilaan. Oli kamalaa istua siinä voimatta hengittää normaalisti. Sitten se laukesi, kuten aina.

Mikä tämä on? Sepelvaltimotauti?!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen?

Vierailija
22/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Precordial catch syndrooma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintarankaa avaavaa keppijumppaa. Venyttelyliikkeitä missä yläraajojen rajoja haetaan.

Vierailija
24/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee sama joskus harvoin. Olen samanikäinen. Liittynee siihen että sukkia on vaikeampi laittaa jalkaan kun on 10 cm liikaa vyötäröllä ja 20 kg liikaa vaa-alla. 

Vierailija
25/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astu pois tissin päältä niin helppaa

Vierailija
26/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintarankaa avaavaa keppijumppaa. Venyttelyliikkeitä missä yläraajojen rajoja haetaan.

Edit: ja palleahengityksen opetteleminen nenästä sisään, suusta ulos mahan kautta ja vasta viimeinen 5% otetaan pullistamalla rintakehää.

Vierailija
27/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samaa oiretta, ollut jo pitkään. Kävin lääkärissä ja sain antibioottikuurin. Ei siitä ollut mitään apua. Menin toiseen lääkäriin, sain lähetteen sairaalaan. Näkemättä tai kuulematta minua, päättivät olla ottamatta vastaan. Kehoittivat menemään terveyskeskukseen. Siellä eivät ottaneet vastaan, kun siellä ei tehdä turhia tutkimuksia sanoi hoitaja. Menin kolmannelle lääkärille, otettiin verikoe ja todettiin että kolesteroli on vähän koholla. Ketään ei kiinnosta että ei saa happea ja henki ei kulje. Noilla oireilla ei todellakaan saa ambulanssia. En ole ap.

Luulen, että minulle kävisi juuri noin. Alkaisin kertoa kumartelusta ja rintalastan puristuksesta sen yhteydessä. Varmaan tuskin suomea edes auttavasti taitava lääkäri sanoisi, että rintalastan jumitila ja suosittelisi jotain keppijumppaa. On se lääkäriin meneminen nykyään sellaista. Ap

Vierailija
28/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana joku pani. ?

Nykyään olet ilmaa, siksi.

Jätä ne pikkarit pois ja pyllistele ilatisin baarien sulkemisen jälkeen niin varmasti saat.

Vierailija
29/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumitusta

Jos sinulla on jonkinlainen pilatesrulla, niin rullaa sillä jumit auki.

Mene rullan päälle selslleen niin, että lavat ovat rullan päällä. Nosta lantiota, se ei saa roikkua lattialla. Sitten selkä rennoksi ja työnnä jaloilla niin että rullaudut taaksepäin. Sitten toiseen suuntaan jne.

Kuulet ja tunnet kyllä, kun alkaa tapahtua. Se on ihana tunne, kun lukot katoaa ja voi taas hengittää. 

Hölö hölö puoskari. Älä kirjoita tällaista.

Vierailija
30/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Precordial catch syndrooma?

Luin tämän kuvauksen ja sopi kyllä täysin. Ap

Vierailija
31/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumitusta

Jos sinulla on jonkinlainen pilatesrulla, niin rullaa sillä jumit auki.

Mene rullan päälle selslleen niin, että lavat ovat rullan päällä. Nosta lantiota, se ei saa roikkua lattialla. Sitten selkä rennoksi ja työnnä jaloilla niin että rullaudut taaksepäin. Sitten toiseen suuntaan jne.

Kuulet ja tunnet kyllä, kun alkaa tapahtua. Se on ihana tunne, kun lukot katoaa ja voi taas hengittää. 

Hölö hölö puoskari. Älä kirjoita tällaista.

Pilatesta sydänoireisiin.

Aika heti lääkäriin. EKG ja labrat, verenpaineseuranta.

Vierailija
32/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylipainoinen?

En. Ap

Vierailija
33/33 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samaa oiretta, ollut jo pitkään. Kävin lääkärissä ja sain antibioottikuurin. Ei siitä ollut mitään apua. Menin toiseen lääkäriin, sain lähetteen sairaalaan. Näkemättä tai kuulematta minua, päättivät olla ottamatta vastaan. Kehoittivat menemään terveyskeskukseen. Siellä eivät ottaneet vastaan, kun siellä ei tehdä turhia tutkimuksia sanoi hoitaja. Menin kolmannelle lääkärille, otettiin verikoe ja todettiin että kolesteroli on vähän koholla. Ketään ei kiinnosta että ei saa happea ja henki ei kulje. Noilla oireilla ei todellakaan saa ambulanssia. En ole ap.

Luulen, että minulle kävisi juuri noin. Alkaisin kertoa kumartelusta ja rintalastan puristuksesta sen yhteydessä. Varmaan tuskin suomea edes auttavasti taitava lääkäri sanoisi, että rintalastan jumitila ja suosittelisi jotain keppijumppaa. On se lääkäriin meneminen nykyään sellaista. Ap

Mitäs sitä turhia, jos kolme vuotta on oireita jo ollut, niin ehkä pari vuotta vielä menee ennen kuin tulee sydänkohtaus ja tappaa.