Miksi pihtaatte?
Onko se vallan ja voiman tunne parisuhteessa sanoa "EI!" ja nähdä toisen pahoittavan mielensä kerta toisensa jälkeen?
Miksi nauraa, että meille ei koskaan käy noin ja kuitenkin ollaan tuossa tilanteessa jossakin vaiheessa. Kannattaako valehtelu?
Tiedän tästä tulevan haukkumistani, mutta olen aidosti kiinnostunut ajatusmaailmasta, joka sallii suhteessa pihtaamisen. Huom. Pihtaamisen
Kommentit (23)
Koska se kuluu. Pitää käyttää säästellen.
Kun ei vaan aina tee mieli, tai ei jaksa. Miksi kuvittelet, että se olisi jotain vallankäyttöä ja mielen pahoittamista? Ei kaikki pyöri sun tarpeiden ympärillä. Sillä toisellakin on tarpeensa, joka voi olla vaikkapa riittävä yöuni. Haluatko pahoittaa hänen mielensä vonkaamalla ja loukkaantumalla kielteisestä vastauksesta? Sekin on vallankäyttöä, kun näin painostat toisen seksiin. Kyse on yksinkertaisesti sitä, että tarpeet ei vaan kohtaa.
Ainako pitäisi antaa kun toinen haluaa? Voi yhden kerran näitä ääliöitä. Ei ihminen ole mikään automaatti. Jotkut tuntuu ajattelevan, että kun ollaan parisuhteessa, niin on jotenkin ilman muuta oikeutettu saamaan aina, kun haluaa. Jotkut ei sitten millään tajua, että se toinenkin osapuoli on ihminen, jolla on omat tarpeensa ja oma rytminsä näissäkin asioissa. Ei ne aina kohtaa, ja siihen on sopeuduttava, tai sitten erotaan ja etsitään sellainen, jonka kanssa ne tarpeet kohtaa useammin. Lopettakaa toisen syyllistäminen.
Tätä odotinkin. Pihtaaminen menee seksin edelle. Ja edelleen: pihtaaminen.
Pihtaaminen on kivaa. Kokeile joskus.
Ukko kiemurtelee pallit täynnä ja tekee kaiken mitä käsken.
Sen mä olen oppinut tätä palstaa lukemalla että miehet kokevat naisen "haluttomuuden" (eli sen kun nainen ei halua aina kun mieskin) nimenomaan naisen pihtaamisena eli vallankäyttönä. Naisessa on vika on jos nainen ei halua. Oli se vika sitten se haluttomuus tai pihtaaminen.
Naiset sitä vastoin kokevat miehen "haluttomuuden" (eli sen kun mies ei halua aina kun nainenkin) hyvin usein itsensä huonoutena. Naisessa on vika jos mies ei halua. Toki tätä viestiä myös miehet itse vahvistavat täällä. Haluttoman miehen puoliso saa pääsääntöisesti "vinkiksi" hankkia miehelle nuorempi ja kauniimpi sänkykaveri.
Kaiken kaikkiaan mä sanoisin että jos halujen eriparisuuden kokee vallankäyttönä, suhteen dynamiikassa on jotain muuta pielessä kuin seksi.
Ap, sinulla on ihan tavallisen huono itsetunto.
Tai... Ehkä vaimosi sitten on sellainen sadistinen hirviö, että haluaisi kiimaisena seksiä kanssasi mmmh, mutta siis ilkeyttään!, sinun mieltä pahoittaakseen, hän evää sinulta, siis teiltä molemmilta ihanan seksin. Ajattele, hän valuu märkänä ja haluaisi munaa, mutta manipulatiivisesti hän sanoo ä-äp, ei nyt. Ja pihtaa ehkä jopa kuukausia, vuosiako.
Uskotko tähän itse? Minä en pidä sitä todennäköisenä. Sen sijaan epäilen, että vaimollasi on haluttomuutta, heikot tunnetaidot, epävarmuutta, huono yhteys sinuun, selvittämättä jääneitä asioita välillänne. Jokin yhdistelmä näitä estää haluamasta joko seksiä tai seksiä sinun kanssasi, sekä estää myös selvittämästä asiaa; jos vika on vaikka seksin laadussa, tunneyhteydessä, siinä että suhde olisi jo tiensä päässä muttei jaksa viitsi uskalla erota.
Ja sinulla sitten se monille meille -sukupuolesta riippumatta- tavallinen itsetunnon heikkous, että otat seksistä kieltäytymisen henkilökohtaisena loukkauksena.
Ottaisin ja olen ottanut itsekin, tosin naisena en epäile miehen pihtaavan vallankäytön välineenä vaan arvelen olevani ruma, jopa poikkeuksellisen vastenmielinen. En tosin pyri tekemään tästä mieheni ongelmaa. Tottakai puolison haluttomuus luo epävarmuutta jos ei ole aivan rautainen itsetunto, mutta se että sieltä päätyy jotenkin syyllistämään vain synnyttää lisää uusia ongelmia suhteeseen.
Kehoni ei ole mikään tunteeton sperma ämpäri jota voit mällätä omaksi huviksesi 10 000 kertaa. Olen hedemlällinen nainen ja kun kehooni tulee siemennestettä sitä tulee vain yhdestä syystä, hedelmöittymisen vuoksi. En voisi koskaan kuvitellakaan lisääntyväni seksiaddiktin tai naista masturbaatiovälineenään käyttävän oksetuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ainako pitäisi antaa kun toinen haluaa? Voi yhden kerran näitä ääliöitä. Ei ihminen ole mikään automaatti. Jotkut tuntuu ajattelevan, että kun ollaan parisuhteessa, niin on jotenkin ilman muuta oikeutettu saamaan aina, kun haluaa. Jotkut ei sitten millään tajua, että se toinenkin osapuoli on ihminen, jolla on omat tarpeensa ja oma rytminsä näissäkin asioissa. Ei ne aina kohtaa, ja siihen on sopeuduttava, tai sitten erotaan ja etsitään sellainen, jonka kanssa ne tarpeet kohtaa useammin. Lopettakaa toisen syyllistäminen.
Minä 65 vuotiaana miehenä uskallan sanoa omasta kokemuksestani,että jos halut ei kohtaa, erotkaa. Minä odotin ja toivoin ja kärsin jatkuvasta puutteesta yli 30 vuotta kunnes luovutin ja lähdin 56 vuotiaana viimeisen kerran ovesta ulos. Nyt 8 vuotta elänyt naisen kanssa yhdessä kenen kanssa halut kohtaa ja kadun miksen lähtenyt jo 30 vuotta aikaisemmin kävelemään lähes seksittömästä syuhteesta, jouduin luopumaan ihan liian isosta osasta elämän iloa, ensin toivoen paremmista ajoista, sitten velvollisuudesta lapsiamme kohtaan, nyt lopultakin on minun vuoroni nauttia ainoasta elämästäni.
Annan vain silloin kun hyödyn siitä
Vastaukset ovat usein asian vierestä. Tässähän ei kirjoitettu, että aina pitäisi suostua, vaan pihtaamisesta. Ilmeisesti "meillä tehdään vaikka mitä" -porukkaa vastailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset ovat usein asian vierestä. Tässähän ei kirjoitettu, että aina pitäisi suostua, vaan pihtaamisesta. Ilmeisesti "meillä tehdään vaikka mitä" -porukkaa vastailemassa.
Ovatko? Ehkä se minkä aloittaja kokee pihtaamisena onkin todella halujen eriparisuutta. Ehkä aloittaja kokee että jos "ei aina suostu" niin se nimenomaan ON pihtaamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksi vastaajista, enkä koe olevani mikään aina kiimainen ja kaikkiruokainen seksipeto itse. Meillä ei siis tehdä "vaikka mitä".
Olen ollut yhdessä lyhyemmässä ja kahdessa pitkässä suhteessa. Ja jokaisessa kumppanini on vaikuttanut haluihini. Ensimmäisessä ja lyhyimmässä suhteessani teininä en antanut koskea itseeni lainkaan emmekä edenneet yhdyntään. Poikaystävä oli myöhemmin ajateltuna aivan HIRVEÄ ja myöhemmin kuulin että oli minua ennen ja jälkeen painostanut muita seksiin kuten minuakin yritti kiimoissaan. Ajattelin jopa että jos olenkin aseksuaali, vaikka masturboinkin paljon. Minun ja tuon poikkiksen seksi oli siis pettingiä vaatteiden päältä, käsihommia ja suuhommia hänelle.
Seuraava suhde oli pisin ja seksiä oli päivittäin!! Ja se oli ihan jumalaisen hyvää. Ikävä kyllä elämä vei lopulta vähän ennen kolmeakymmentä ihan eri teille, kemiat oli ja olisi ehkä edelleen uskomattomat ja vaikkei aiemmasta avomiehestä ehkä muuten ole pelkästään mairittelevaa sanottavaa niin seksin ja romantiikan osalta hänen kumppaninsa on lottovoittaja.
Nykyisessä avioliitossa seksiä on vähemmän kuin toivoisin ja olen itsekin pariskuntaseksiin haluttomampi kuin mitä olisin taitavamman ja kiihkeämmän kumppanin kanssa. Pitkätkään puheet tai kädestä pitäen näyttämiset muuttavat aika vähän jos toinen vain ei ole yhtä innoissaan seksistä tai toinen haluaa aina samaa pikapanoa eikä puhu ei pukahda. Mieheni yrittää toteuttaa toiveitani, mutta sittemmin olen todennut että turha kiusata häntä niillä enempää, koska en halua että toinen yrittää takiani "suorittaa". Seksiä on pari kertaa kuukaudessa, minä masturboin 1-2 kertaa joka päivä. Ideaali määrä seksiä minulle olisi 5-6krt viikossa joista ainakin yksi olisi ihan aamusta iltaan sessio. Kokemukseni mukaan se on sopivin tahti. Mies haluaa ehkä kerran tai kaksi kuussa niin että HÄN innostuu tekemään aloitteen. Minun pitäisi aina tehdä aloite ja naisena se lässäytti haluni häntä kohtaan täysin, vaikka muuten haluan. Hän taas ei syty spontaanisti sen enempää kuin minäkään 🤷
Uskon että on olemassa ilkeitä, henkisesti väkivaltaisia ihmisiä jotka eväävät seksin toiselta kostoksi. Mutta uskon tämän olevan ihan äärettömän harvinaista. Kyllä siellä taustalla usein on että välit mieheen tai vaimoon ovat huonot, väsymys ja stressi painaa tai on täysin haluton tai ainakin seksi on ahdistavaa tai tylsää. Koskee molempia sukupuolia vaikka naisilla konkreettinen täyshaluttomuus ehkä hormonaalisista syistä yleisempää kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Kehoni ei ole mikään tunteeton sperma ämpäri jota voit mällätä omaksi huviksesi 10 000 kertaa. Olen hedemlällinen nainen ja kun kehooni tulee siemennestettä sitä tulee vain yhdestä syystä, hedelmöittymisen vuoksi. En voisi koskaan kuvitellakaan lisääntyväni seksiaddiktin tai naista masturbaatiovälineenään käyttävän oksetuksen kanssa.
Mites tuo seksi menee, jos ei ole raskaaksi tuleminen juuri sillä hetkellä ajankohtaista?
Meillä vaimo on satunnaisesti pihdannu parin kuukauden mittasia aikoja ja pitää vaan sietää tilanne. Mut se oli jännä kun yhden kerran sanoin ei kun väsytti. Vaimo tosissaan suuttui ja kostoksi pihtasi kuukausia. Nää ei mene aina tasan. Miehen pitää olla valmiina, koska nainen.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun puhutaan "suostumisesta" niin kyllähän se särähtää korvaan. Vähän sellaiset vibat tulee että sellaisen henkilön kanssa pitääkin olla aina valmis ja halukas. Jos ei tee mieli, toinen kokee että et "suostu". Ihan kiusallaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo on satunnaisesti pihdannu parin kuukauden mittasia aikoja ja pitää vaan sietää tilanne. Mut se oli jännä kun yhden kerran sanoin ei kun väsytti. Vaimo tosissaan suuttui ja kostoksi pihtasi kuukausia. Nää ei mene aina tasan. Miehen pitää olla valmiina, koska nainen.
Jännää on se, että joku haluaa viettää ainoan elämänsä avioliitossa, josta puuttuu molemminpuolin toisen kunnioitus ja rakkaudellisuus ja keskusteluyhteys. Jossa tilannetta siedetään ja aan myötä katkeroidutaan, koska nainen, koska mies....
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo alkupään vastaaja joka ei pihtaa ja jonka mies ymmärtää että joskus ei huvita/jaksa ja silloin molemmilla oikeus sanoa ei. Tämän viestin kuvailema ihmistyyppi (tässä tapauksessa nainen) taas on katkera, ilkeä, alhainen ja inhottava otus joka hallitsee väärillä keinoilla ja pilaa molempien elämän.
Vierailija kirjoitti:
Eli sitten, kun et voi enää tulla raskaaksi niin lopetat sen kokonaan.
Etkä myöskaan ilmeisesti käytä ehkäisyä.
En pihtaa. Joskus kieltäydyn ja annan siihen hyvän syyn, mies on sivistynyt tapaus ja ymmärtää että aina ei tee mieli. Mutta v...uuttani en pihtaa koskaan.