Vierailin vauvaperheessä jä järkytyin!
Tuttavani kolmeviikkoiselle vauvalle annetaan lisäravintona intiaanisokerivettä!! Muuten vauvaa imetetään. Mitä tämä intiaanisokeri oikein on ja missä ihmeessä voidaan suositella pienelle vauvalle annettavaksi sokerivettä lisäruokana, eikä esim. tuttelia tai muuta korviketta!!
Hämmästyin ja järkytyin niin etten saanut sanaa suusta!!
Kommentit (7)
yhdyn edelliseen. Olisit kysynyt. Ehkä asia liittyy jotenkin verensokeriin?
Lisäksi tää ihminen on sellanen ettei häneltä uskalla kysyä, loukkaa pian tunteita, ja kaikkihan me tiedämme miten herkässä tilassa kukin on juuri synnytyksen jälkeen. Pieninkin kritiikki voi olla tosi suuri asia.
Hämmästyttää kyllä että kukaan tänä päivänä käskisi antaa vauvalle sokerivettä lisäravinnoksi...
Meidän vauvalle annettiin sairaalassa ensin sokerivettä, sitten maitoa päälle. Että joisi sitten parmmin...???!!!
...löytyy monenmoista tietoa tästä intiaanisokerista. Tuskinpa tuo haitaksi on.
Omalle pojalle annettiin jo laitoksella glukoositippoja, jotta olisi rauhassa lääkärin tutkimusten ajan(ei saanut itkeä, kun piti kuunnella sydänääniä), tosin poikapa ei moisesta tykännyt ja huusi kahta kauheammin.
Lisäravintona juuri tuo intiaanisokeri lienee paras vaihtoehto sokereista, koskapa siinä on tallessa kaikki mahdolliset kivennäisaineet sun muut... kannattaa siis hakea googlesta niin saa selville kaikenlaista :) Itse olen törmännyt kyseiseen sokeriin mm. lasten yliaktiivisuutta " tutkiessani" opiskeluaikana.
t. punkeli
Sain tämän kyllä vasta jälkeenpäin tietää että valelevat tutit sokerivedessä että vauva rauhottuis ja nukahtais. Mutta meidän jääräpää myös sai vaan entistä kauheemmat raivarit.
vyöhyketerapeutilla, eli jostian sellasesta paikasta voi ystäväsikin olla ohjeet saanut tuohon. Sielähän kehotettiin vauvalle antamaan ties vaikka mitä, intiaanisokeria, maitohappobakteereja, sitruunamehua ym...
Itse olen kyllä alkanut syämään ties mitä magneesiumia, maitohappobakteereja, mutta vauvalle en halua mitään ylimääräistä antaa! (no poikkeuksena disflatyl...) Se intiaanisokeri on erilaista kun tavallinen valkonen sokeri, ei epäterveellistä ja vyöhyketerapeutti kehotti minua itteä vaihtamaan valkosen sokerin intiaanisokeriin, jota myyään ilmeisesti jossain luontaistuotekaupoissa.
Vanhemmat ihmiset jotka on meillä kyläilleet on kyselleet annanko vauvalle vettä, kauralimaa jne. Ennen on ollut kai tavanomaisempaa antaa muutakin kun maitoa, mutta nykyäänhän taitaa olla suositus ettei vettä anneta vauvalle edes kovalla helteellä.
Mummi kertoi myös että hänen lapsilleen maitoa annettiin 4 tunnin välein ja siinä välissä vain vettä. Joku idea kai on ollut sillon että maitoa saa antaa vain 4 tunnin välein ja vedellä sitten tyynnytettävä nälkä/jano sillä välin... Olisiko tämän sorttisia ohjeita saanut ystäväsi, jostain, vaikea kuvitella kyllä että mistä, ei taatusti ainakaan neuvolasta.
HANNELE
mutta et sitten tullut kysyneeksi, mistä moinen?