Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakohan käytettyä tietokonetta hintaan 50€

Vierailija
24.09.2025 |

Ei oikein enempää ole laittaa 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Kannattaa tosin varmistaa, että siihen saa windows 11 tai jonkun muun. Niitä mitkä ei pyöritä windows 11 on varmasti todella paljon tarjolla.

Vierailija
2/6 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Kannattaa tosin varmistaa, että siihen saa windows 11 tai jonkun muun. Niitä mitkä ei pyöritä windows 11 on varmasti todella paljon tarjolla.

Kannattaa varmistaa että käynnistyksen jälkeen tunnin sisällä siihen on asennettu Linux. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmistaa että käynnistyksen jälkeen tunnin sisällä siihen on asennettu Linux. 

No jos tykkää käyttää linuxia, niin mikäpä siinä.

Vierailija
4/6 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tälläkin hetkellä Linux-läppä myynnissä 50 egee + postikulut. Sillä hoitelee sähköpostit ja surffaa vauvalla sekä katselee Youtube-videoita.

Vierailija
5/6 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta älypuhelin. Mulla ei ole kotoa pois muuton jälkeen ollut kuin alle satasen Samsungin puhelin ja olen sillä pärjännyt. 

Vierailija
6/6 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin yksityiseltä  70 euron läppärin. Oli pettymys, vaikka myyjä vaikutti sillä tavalla hieman asiantuntevalta, että oli ajanut koneesta läpi jotain puhdistusohjelmia ym.

Käytännössä käynnistyy silti erittäin hitaasti ja käytön aikana jumiin niin, että sovelluksen kuvake vain jää pyörimään. Muisti tai teho ei riitä?

En keksi paikkaa, josta järkevän koneen saisi ostettua alle sadalla eurolla. Ja siitä taas ei ole pitkä matka uusiin market-läppäreihin.

Kannatan kierrätystä. Valitettavasti elektroniikka vanhenee nopeasti ja joskus materiaalien kierrätys on ainoa vaihtoehto.  Itse koen, vaikea löytää järkevää läppäriä edes yritysläppäreistä; joku toki aina onnistuu sillä saralla ja saa käyttökelpoisen koneen.

Itse ajattelen, kirjastossa voi käyttää tietokonetta kustannuksitta. On ylläpidetty ja toimiva. 50 eurolle on varmasti paljon muutakin käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä