Mikset luovuta verta?
Lopetin itse verenluovutukset siihen kun verikokeessa selvisi, että varastorautani oli huolestuttavan alhainen vaikka hemoglobiini olikin kunnossa. Olisi kiva kuulla, mistä syistä te muut ette luovuta verta?
Kommentit (41)
En halua, että vereni päätyy jollekin ahdasmieliselle ja homofobiselle miehelle.
En uskalla enää sen jälkeen, kun neula laitettiin huonosti suoneen. Veripussi täyttyi alusta asti paljon hitaammin kuin tavallisesti, mutta hoitaja vakuutteli että kaikki on kunnossa. Luovutus lopetettiin vasta sitten kun veren tuleminen lakkasi kokonaan. Vielä silloin ei tuntunut pahalta, mutta sain pistokohdan ympärille jäätävän kokoisen mustelman joka oli tosi kipeä monta päivää.
Lääkitykseni estää veren luovutuksen.
Ensin olin liian laiha, sitten asuin väärässä ulkomaassa liian pitkään ja nyt mulla on krooninen sairaus, joka estää luovuttamisen. Sikäli osuu omaan nilkkaan, että sairaus saattaa edetä vaiheeseen, jossa tarvitsen säännöllisiä verensiirtoja pysyäkseni toimintakunnossa.
Jokin epäpuhdas ali-ihminen voisi saada arjalaista persuvertani. Se ei käy !
Vierailija kirjoitti:
Lääkitykseni estää veren luovutuksen.
Sama tilanne täällä + lähi kuukausien aikana menen leikkaukseen niin enköhän se ole minä joka silloin tarvitsee omaa vertani enemmän. Olen toki ennen luovuttanut verta aina kun olen pystynyt kunnes piti lopettaa kun tietyt lääkitykset alkoi.
Luovutin säännöllisesti yli 20 vuotta, mutta sitten iski sairaus, jonka vuoksi en saa luovuttaa, oman turvallisuuteni vuoksi.
No vaikka siksi että pharman edustajat ovat joukkoraiskanneet, pahoinpidelleet ja silponeet minut sekä vauvani. Tuollaisia brutaaleja silpomisjärjestelyjä ei pidä tukea millään muotoa. Elämää pystyy elämään ihan ilman oman tai toisten veren vuodattamista, eivätkä lääketieteen alhaiset lihanleikkelyjutut yksinkertaisesti ole missään roolissa hyvää elämää.
Olen pyörtynt verikokeessa ja rokotteen takia, en siedä neuloja ja olen fyysisesti heikko
Tuo SPR:n verenmyynti oli kyllä ylläri, en sitä aikaisemmin tiennyt. Myyvät sitä ilmaiseksi saamaansa verta myös Suomen sairaaloihin. Mieluiten luovuttaisin suoraan sairaaloille, ilman mitään välikäsiä.
Olen saanut elinsiirron. Se estää luovuttamisen.
Välipalatarjoilujen laatu heikkeni niin etten enää jaksa nähdä vaivaa, kun luovuttajia ei arvosteta yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo SPR:n verenmyynti oli kyllä ylläri, en sitä aikaisemmin tiennyt. Myyvät sitä ilmaiseksi saamaansa verta myös Suomen sairaaloihin. Mieluiten luovuttaisin suoraan sairaaloille, ilman mitään välikäsiä.
Yllätytkö kuullessasi, ettei verenluovutusten järjestäminen ja veren toimittaminen sairaaloihin ole ilmaista? Koulutettu henkilökunta, rakennukset, laitteet ja muut - kaikki maksaa. Siksi myös verestä maksetaan, vaikka se on luovutettu ilmaiseksi.