Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanovatko psykologit, jos testeissä paljastuu joku psykopaatiksi

Vierailija
11.04.2007 |

tai muulla tapaa narsistiseksi? Tyyliin: " voivoi Kalle, olet psykopaatti, joten en voi auttaa sinua"

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä narsistejakin on saatu parannettua pitkällä psykoterapialla. ei ne hirviöitä halua olla, he ovat vain kokeneet lapsuudessa kovia.

Vierailija
2/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimittäin tunsin yhden ja vieläpä läheisesti. Siinä a) kärsii kaikki muut kuin itse narsisti ja b) en to-del-la-kaan pysty ymmärtämään miten sellainen ihminen voisi parantua - ainakaan psykoterapialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä nimittäin tunsin yhden ja vieläpä läheisesti. Siinä a) kärsii kaikki muut kuin itse narsisti ja b) en to-del-la-kaan pysty ymmärtämään miten sellainen ihminen voisi parantua - ainakaan psykoterapialla.

niinhän siinä kärsii, totta. potilaan täytyy itse se tajuta ja tunnustaa, hyvittää tekonsa ja pyytää anteeksi. siitä paranemisprosessi alkaa. potilaalla täytyy olla todella paljon motivaatiota parantuakseen. hänen täytyy käydä vuosia, ehkä koko loppuelämänsä psykoterapiassa ja kohdata kaikki lapsuutensa traumat. harva parantuu. usein potilas ei myönnä olevansa sairas ja hyökkää terapeutin kimppuun.

Vierailija
4/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy kaikkiin vastoinkäymisiin on muissa. Tunne-elämä on aivan kieroutunutta ja kaikki toiminta tähtää muiden hallitsemiseen. Omaatuntoa, empatiaa tai normaalia häpeän tunnetta ei vain ole.

Jos joku nyt onnistuisi edes vähän paranemaan elinikäisellä psykoterapialla, ei hän mielestäni ole 100% narsisti vaan ihminen, jolla on ainoastaan sensuuntaisia piirteitä.

Ap:n kysymykseen vastatakseni; en tiedä, mitä psykologit sanovat, koska hirveän vähän voidaan tehdä. Psykopaatit ovat parantumattomia.

4

Vierailija
5/5 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajilla oli kaikilla diaknosoitu narsistinen persoonallisuushäiriö.

3