Otatko koskaan nokkiisi, jos ihmiset eivät reagoi mielestäsi hyvään juttuun, jonka olet laittanut somessa tai vaikkapa whatsapp-ryhmässä?
Tähän toki moni vastaa, että en ota nokkiini. En ole niin pikkusieluinen, tai ei vaikuta minun elämääni. Itse voin täysin myöntää, että kyllä minä otan hieman nokkiini ja alkaa ketuttamaan. Suurimpaan osaan postauksia tai viestejä en odotakaan mitään sen kummempia reaktioita, mutta joskus jos koen oivaltaneeni jonkun hyvän jutun tai koen nähneeni vaivaa panostaessani viestin sisältöön ja ketään ei tunnu kiinnostavan, niin myönnän sen jurppivan. Tulee sellainen yhteisön ulkopuolinen olo.
Kommentit (9)
Totta helvetissä olen ja tuohan on yksi tapa sorsia ihmistä tuolla somessa.
No mitä va sinä siellä somessa teet?🙂 Ehkäpä se hyvä juttusi on muiden mielestä lähinnä typerä ja siksi eivät reagoi.
Kyllä, otan nokkiini tällä palstalla, jos joku ei ymmärrä hyvää huumoriani. Harmittaa.
Ehkäpä juttusi oli muiden mielestä lähinnä typerä.
Jos laittaa whatsapissa jonkun viestin tai hauskan jutun ja kukaan ei reagoi mitenkään niin kyllä se vähän ottaa päähän. Se on ignoorausta. Itse pyrin aina reagoimaan jotenkin, varsinkin jos kukaan muu esim. jossain ryhmässä ei niin tee.
Minä lähdin itse asiassa juuri tuosta syystä aikoinaan Facebookista pois ja mihinkään sosiaaliseen mediaan en ole sen jälkeen liittynyt. Minulla oli pitkästi yli sata kaveria, mutta joskus jos laitoin jonkun viestin, niin siitä tykkäsi kutakuinkin 1-4 ihmistä ja tykkääjät koostuivat aina siitä vajaan kahdenkymmenen ihmisen porukasta ja 85% "kavereista" ei reagoinut koskaan mihinkään viestiini. Muilla oli viesteissään aina tyyliin kymmeniä tykkäyksiä, vaikka niiden sisältö oli jotain luvalla sanoen äärimmäisen kliseistä paskaa. Kuva ruokalautasesta, kun on Amarillossa syömässä, tai tyyliin kuva mökkilaiturista. Ihan oikeasti, ketä kiinnostaa? Itse kuitenkin koin omat viestini näihin verrattuna edes jollain lailla älykkäiksi, sillä en edes jaksanut päivittää mitään kliseistä jokapäiväistä paskaa, koska ei siinä ole mitään kerrottavaa.
Kyllä. Samat tyypit kuitenkin tykkää huomiohorojen, puolituttujen posteista. Omista kuvistani eivät ikinä.
Paras kun poistaa tälläiset somestaan ja elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähdin itse asiassa juuri tuosta syystä aikoinaan Facebookista pois ja mihinkään sosiaaliseen mediaan en ole sen jälkeen liittynyt. Minulla oli pitkästi yli sata kaveria, mutta joskus jos laitoin jonkun viestin, niin siitä tykkäsi kutakuinkin 1-4 ihmistä ja tykkääjät koostuivat aina siitä vajaan kahdenkymmenen ihmisen porukasta ja 85% "kavereista" ei reagoinut koskaan mihinkään viestiini. Muilla oli viesteissään aina tyyliin kymmeniä tykkäyksiä, vaikka niiden sisältö oli jotain luvalla sanoen äärimmäisen kliseistä paskaa. Kuva ruokalautasesta, kun on Amarillossa syömässä, tai tyyliin kuva mökkilaiturista. Ihan oikeasti, ketä kiinnostaa? Itse kuitenkin koin omat viestini näihin verrattuna edes jollain lailla älykkäiksi, sillä en edes jaksanut päivittää mitään kliseistä jokapäiväistä paskaa, koska ei siinä ole mitään kerrottavaa.
Ihmiset tykkää mistä muutkin. Eivät halua tykätä ihmisestä mistä ei muut tykkää.
Tästähän johtuu jonkun julkkiksen hypetys vaikka laulaisi kuin korppi.
En. Silloin juttuni ei ollut niin hyvä tai ei vaan uponnut yleisöön. Omaksi mielikseni niitä juttuja kuitenkin kerron