Kehtaako kirppikseltä ostaa käytetyn potan lapselle?
Kommentit (58)
Potan hinta esim Prismassa noin 6 e. Paljonko maksoitte potista kirppisellä? Jos siellä myynnissä niin tuskin on mikään rahajuttu.
Vierailija kirjoitti:
Muovi imee itseensä aika paljon erilaisia asioita, se että sen pesee, ei tee siitä millään muotoa puhdasta. Et tiedä millä käytöllä se potta on ollut ja kenen käytössä. Vähän sama, kuin ostaisi hammasharjan käytettynä mutta pesee sen vaan.
Meinaatko että se uutena ostettu Potta on roskiskamaa kun sitä on Lapsi ekan kerran käyttänyt ?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kukaan ei ole lukenut niitäkään tutkimuksia, missä oli todettu, että yleisten vessojen istuimiin ei pidä istua... Muovi on huokoinen aine, se ei ole puhdas vaikka sen pesee kotona normaalisti. Virtsa syövyttää, se syövyttää myös muovia ajan kanssa. Ja kyllä, ainakin ne ketkä tunnen, vaihtaa aina uuden istuinrenkaan pönttöön, jos ostavat asunnon missä on asuttu ennen / vuokrattu.
Itse mieluummin istun yleisissä vessoissa, nimittäin seisten se virtsa on ympäri ämpäri ja nimenomaan syövyttää sitä muovia... Itse olen oppinut siistit WC-tavat (nimenomaan istualteen), joissa se virtsa menee sinne pöntön sisäpuolelle, ei muoviosiin. Entä sinä?
N30
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kukaan ei ole lukenut niitäkään tutkimuksia, missä oli todettu, että yleisten vessojen istuimiin ei pidä istua... Muovi on huokoinen aine, se ei ole puhdas vaikka sen pesee kotona normaalisti. Virtsa syövyttää, se syövyttää myös muovia ajan kanssa. Ja kyllä, ainakin ne ketkä tunnen, vaihtaa aina uuden istuinrenkaan pönttöön, jos ostavat asunnon missä on asuttu ennen / vuokrattu.
Mutta se uusi Rengaskin on pian käytetty ja vanha ?
Viikottainko se Rengas pitää vaihtaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovi imee itseensä aika paljon erilaisia asioita, se että sen pesee, ei tee siitä millään muotoa puhdasta. Et tiedä millä käytöllä se potta on ollut ja kenen käytössä. Vähän sama, kuin ostaisi hammasharjan käytettynä mutta pesee sen vaan.
Meinaatko että se uutena ostettu Potta on roskiskamaa kun sitä on Lapsi ekan kerran käyttänyt ?
No ei mutta parin kuukauden jälkeen kyllä
Vierailija kirjoitti:
No mites nuo julkiset vessat? Raahaatko niihinkin oman potan?
Vierailija kirjoitti:
Nuuka, potta ei maksa juuri mitään uutena. Jos on noin nuuka, olisi ehkä kannattanut jättää se mukula hankkimatta.
Baby Björn potta on noin 40e. Ja on paras. Meillä oli kaksi noita mutta mies on tainnut heittää roskiin ne, kun ei vuosiin ole ollut käyttöä.
Se on kyllä paha juttu sellainen ikilikainen potta. Vaikka se näyttäisi ihan puhtaalta, on pohjaan imeytynyt vaikka mitä, ja kun siihen kakkaa, ei siitä kakasta saa puhdasta enää millään keinolla.
Julkisissa vessoissa ei toivottavasti kukaan istu ilman suojaa.
Ja vaikka täällä joku briljantti älypää kommentoi, niin ihmiset virtsaa ja paskantaa aidosti todella sottaisesti julkisissa vessoissa.
Siis jos siihen pottaan on imeytynyt jotain likaa, mitä ei pesemällä ja desinfioimallakaan saa mitenkään irtoamaan, niin mitenhän se siihen lapsen peppukannikkaan sitten irtoaisi?
Et ymmärrä mitään miten muovi imee itseensä kaikkea jota ei voi 100% desinfioida. Et tiedä millä käytöllä se potta on ollut .
Ihan hyvin voi ostaa käytetyn potan.
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä mitään miten muovi imee itseensä kaikkea jota ei voi 100% desinfioida. Et tiedä millä käytöllä se potta on ollut .
Millähän käytöllä se olisi voinut olla ???
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen pestä hyvin ennen käyttöön ottoa.
Pyyhkii vaikka Sanytolin desinfioivilla pyyhkeillä heti kassan jälkeen.
ei ole lapsia mutta hyvin olen ja vielä ylpeänä löydöistäni, kehdannut ostaa vanhoja posliinisia potteja, ovat kunniapaikalla hyllyssä ja kateellisten ihastelemia... mistä ihmeestä olet noita löytänyt.
Minä vein vanhan potan lahjoituskirppikselle.
Pesin yltä päältä, sisältä ja alta kuumalla ja desinfioin.
Ei ollut hajua tai rantuja. Oli kuin uusi.
Uudessa potassa se hinta ei ole tärkein, vaan se, että muovia on aivan liikaa joka paikassa.
Jos voi ostaa käytetyn, niin se vähentää luonnon saastumista.
Edes sen yhden potan verran.
Jos ikinä olet esim asunut hotellissa ja käynyt siellä vessassa, niin käytetty sekin istuin on. Ja jos maailman mittakaavassa miettii vessahygieniaa, niin käytetty, mutta puhdas potta ei ole millään mittaasteikolla vaaraksi.
Hyvä vaan kun muovia tarvitaan vähemmän.
Olen ostanut ja annan eteenpäin seuraavalle. Kiva, jos kierrätät!