Vuokranantaja kadonnut
Mitä tehdä kun vuokranantajani on ns. Kadonnut. En tiedä miksi en saa yhteyttä tähän ja jouduin vielä isännöintiä pyytämään että välittävät yhteydenottopyyntöni, sen yhteydessä väärä ihminen saanut tietoni?
Oikea vuokranantaja luulee että minua ei tavoita? Eikö yleensä vuokralainen ole se, jonka pitäis vaan jättää asiat hoitamatta ja vältellä vastuuta?
Kova on stressi kun toisen ihmisen omistusasunnosta kyse, ja huijari kun ilmeisesti vuokranantajan lähipiirissä. Tältä vaikuttaa lähipiirin mielestä ja eri alan ihmisiltä kun kysynyt.
En saa takuuvuokraa. Ja asuntoon ei ole käynyt kertaakaan, vaikka muuttamaan pitäisi päästä. Ei kerro miksi ei pääse? Jätänkö vain avaimet ja lähden?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin. Ap:n pitäisi muuttaa pois mutta ei saa yhteyttä vuokranantajaan. Takuuvuokrakin pitäisi saada takaisin.
ei MUUTTAMISEEN tarvitse yhteyttä vuorkanantajaan. Luuletko että tulee avuksi kantamaan tavaroita.
VUOKRASUHTEEN TOLKULLA TAVALLA LOPPUUNSATTAMISEKSI tarvitsee, mutta se ei itse MUUTTOON liity mitenkään (paitsi muutto pitää olla tehtynä ennen kuin tuo vuokrasuhteen loppuun saattaminen voi tapahtua).
Sinustako pois muuttaminen ja vuokrasuhteen purkaminen eivät liity toisiinsa mitenkään? Oletko useinkin jäänyt asumaan asuntoon, jonka vuokrasuhteen olet purkanut? Tai muuttanut pois mutta jatkanut tyytyväisenä vuokran maksamista?
ei vaan JUURI TOISINPÄIN . Muuttaa voi pois VAIKKA vuokrasuhde vielä jatkuukin, ja KYLLÄ olen USEIN tehnyt näin. Olen muuttanut rauhassa omaan uuteen asuntooni vuokra-asunnosta ja käytännössä se on ollut tyhjä ennen kuin olen vuorkasopimuksen irtisanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin. Ap:n pitäisi muuttaa pois mutta ei saa yhteyttä vuokranantajaan. Takuuvuokrakin pitäisi saada takaisin.
ei MUUTTAMISEEN tarvitse yhteyttä vuorkanantajaan. Luuletko että tulee avuksi kantamaan tavaroita.
VUOKRASUHTEEN TOLKULLA TAVALLA LOPPUUNSATTAMISEKSI tarvitsee, mutta se ei itse MUUTTOON liity mitenkään (paitsi muutto pitää olla tehtynä ennen kuin tuo vuokrasuhteen loppuun saattaminen voi tapahtua).
Sinustako pois muuttaminen ja vuokrasuhteen purkaminen eivät liity toisiinsa mitenkään? Oletko useinkin jäänyt asumaan asuntoon, jonka vuokrasuhteen olet purkanut? Tai muuttanut pois mutta jatkanut tyytyväisenä vuokran maksamista?
ei vaan JUURI TOISINPÄIN . Muuttaa
Suurin osa ymmärtää rahan päälle mutta sinä et.
Oletko maksanut vuokran luonnossa? Olet ehkä saanut jonkin sp-taudin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ymmärtää rahan päälle mutta sinä et.
Ja juuri siksi suurin osa ei ole miljonäärejä, mutta minä olen...
Kaikilla elämä ei ole 1 kuukauden extravuokran maksusta kiinni, kun sillä voi helpottaa elämää. Vuokra-asuminen on hyvä tapa MINIMOIDA 2 asunnon loukun riskiä. eli ensin muuttaa vuokralle, myy oman pois ja vasta sitten ostaa uuden, remontoi sen mieleisekseen ja sitten muuttaa sisään ja vasta sitten irtisanoo vuokra-asunnon. Riskit minimoitu ja ei aikataulupaineita.
Toimintasuunnitelma, jos vuokranantajaan ei saa yhteyttä:
Ota yhteyttä huoltoyhtiöön tai isännöitsijään:
Selvitä, onko heillä tietoa vuokranantajasta ja voivatko he auttaa tavoittamaan hänet.
Kysy neuvoa vuokralaisjärjestöltä tai lakimieheltä:
He voivat auttaa selvittämään, millaiset vaihtoehdot sinulla on ja miten sinun tulee edetä tilanteessa, jos et saa vuokranantajaan yhteyttä ja haluat purkaa sopimuksen.
Kirjaa ylös kaikki yhteydenottosi:
Pidä kirjaa kaikista yrityksistäsi tavoittaa vuokranantaja, kuten puheluista ja sähköposteista, sekä vastausten puutteesta. Tällä voi olla merkitystä myöhemmin.
Ota hyvät kuvat loppusiivotusra asunniosta ja pyydä paikalle kaksi jäävitöntä todistajaa allekirjoittamaan lausunto, jossa todetaan että siistiä on ja asunto kunnossa. Jätä itsellesi yksi kpl, huoneistoon yksi, kuvat liitteeksi ja avaimet siihen päälle. Ja isännöitsijälle myös se paperi kuvineen.
Käräjäoikeiteen kanne vuokravakuuden palauttamiseksi kuluineen (= kannemaksu). Haastemies etsii vuokranantajan.