uskallanko ottaa napalävistyksen? mitä riskejä siinä voi olla?
Kommentit (8)
Pahimmassa tapauksessa keho rupeaa hylkimään vierasta esinettä ja se tulee ulos. Kaverille kävi näin, eikä ole urbaani legenda.
Itselläni napalävistys Suomen talvessa ärtyi vaatteiden alla sukkahousujen ja housujen alla niin, että hermo meni ja oli pakko ottaa se pois. En varmaankaan ollut riittävän pitkäpinnainen paranemisen odottamisen suhteen, sillä napalävistyksen " paraneminen" voi kuulemma kestää joka 6 kk. Itselläni meni hermo neljän kuukauden tulehduksen jälkeen. Mitään ei voinut pitää pahimmillaan päällä, kun kaikki tuntui ikävältä navan kohdalta. Kaunis se kyllä oli.
joutui ottamaan pois ensimmäisen raskauden aikana.
mielestäni vatsan täytyy kyllä olla todella trimmi että näyttää hyvältä.
ehtii parantua vielä kunnolla ennen hautovaa heinäkuuta.
Itselläni ollut napalävistys jos viisi vuotta, eikä koskaan mitään ongelmia sen kanssa.
Napalävistykseen pätee sama, kuin kaikkiin muihinkin rei ityksiin. ei satu, jos ei korvien rei itys tai esim. hamapiden paikkauskaan (on kiinni jokaisen asentteesta ja kipukynnyksestä).
Itse toimenpide on nopea ja hoito helppoa.
Suihkuttelua ja desinfioiva hoitogeeli pari kertaa päivässä. Samalla korua liikutellaan hieman, ettei jumitu.
Pariin viikkoon ei suositella saunomista lävistyksen hankkimisen jälkeen. Uimahalliinkaan ei kannata mennä, ennen kuin lävistys on täysin kunnossa.
Ihan ok juttu minusta, yli parikymppisillekin. Koruvalikoimaa löytyy varmaan jokaisen mieleen ja edullisestikin.
Tein sen itse.
Puoli vuotta päivittäin piti puhdistaa, koska mätää tuli. Ei kuitenkaan ollut varsinaisesti tulehtunut, mutta kun lävistys oli lähes kokoajan vaatteiden alla, paranemiseen meni aikaa.
Minullakin kävi niin, että iho alkoi hylkimään rengasta, joten muutaman vuoden päästä piti ottaa koru pois. Sama kävi myös kulmalävistyksen kanssa.
Tytölläni ainakin on todella korkealla kipukynnys eikä hän ihan pienistä eikä isoistakaan kivuista valita. Hän sanoi, ettei huulilävistys sattunut sen enempää kuin korvan rei' ittäminen, mutta napalävistys sattui. Hammasta purren hän sen kesti.
Tytöltä muuten kasvoi kulmaläväri ulos neljässä kuukaudessa.
Tyttäreni tahtoivat hekin napalävistykset ja tarpeeksi pitkään asiasta vakuuteltuaan, saivat minut suostumaan asiaan.
Sekä 11 v että 13 v. ovat tyytyväisiä napakoruihinsa. Kumpikaan ei valittanut toimenpiteen sattuneen. Olin itse mukana ja kai sen verran hyvin molemmat valmistellut toimenpiteeseen ja mitä tuleman pitää, että ei juuri kirpaissut. Itse en aikoinaan korua ottaessani uskonut sitä edes vielä laitetun, niin vähän se tuntui. Turhaan ihmiset pelottelevat pikkujutuilla.
Meidän 15-vuotias otti kuukausi sitten. Sattui kuulemma ihan hirveästi, paljon enemmän kuin huulilävistys.