Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varustaudutko yhteiskunnan romahtamisen varalta ISOMMISSA hankinnoissa?

Vierailija
18.09.2025 |

Itse nykyään ostan vaikkapa kuokkia ja työkaluja ja lannoitteita mökille paljon avokätisemmin kuin ennen ja myös kirjoja ja pelejä. Voi tulla ajat jolloin taas takkatulen loimussa kirjoja luetaan, ei ole radiota, ei telkkaria- silloin hyvä olla kuokkia, kirveitä ja lannoitteita varastossa

Minulla mökki saaressa niin kyllä myös veneen hankinnassa vaikutti ajatus että onpa kestävä vene sitten vaikka jälkipolville, oikealla hoidolla voisi vielä satoja vuosia sillä seilailla; tänään ostin mökille kirveen ja ostin kalliimman ja paremman Fiskarsin kirveen kuin olin suunnitellut. Itselleni olisi kelvannut halvempikin kirves mutta ajattelin jälkipolven selviytyjää joka katastrofin ensijärkytyksestä toivuttuaan löytää mökkini pakomatkallaan, varmasti mukavaa ja voimauttavaa löytää jämäkkä kirves (ja hyviä purkkiruokia!)

Olen mies eikä minulla ole omia lapsia joten kirvesvarusteltu mökkini yleismaailmallista perintöä selviytyjille.

Jos olisit tuollainen selviytyjä niin mitä haluaisit löytää mökistäni? Verkkoja ja virveleitä on, monia kalastusvälineitä ja tarvekaluja jo isoisäni ajoilta. Hän kalasti rysillä lohia ja talvella hylkeitä jäältä pyydysti joten näitä toimia Selviytyjä voisi ainakin mökissä harjoittaa. Myös hyvä perunamaa, omenapuita ja marjapensaat laitettu jo valmiiksi Selviytyjälle.

Mitä muuta vieraanvaraisen menneisyyden mökkiläisen kannattaa laittaa valmiiksi tulevaisuuden selviytyjävieraalleen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin panssarivaunun!

Enää puuttuu ammukset....

Vierailija
22/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rähinä alkaa tuollaiset mökit saaressa otetaan vahvempien toimesta heti haltuun ja asukkaat multaan. Omistamista ei enää ole vaan vahvin joukko omistaa. Eli voitte ostaa kuokkia lannoitteita ja kirveitä ihan vapaasti käyttöön niille jotka ottavat mökin tai talon haltuun ja laittavat pikku varautujan kuoppaan. Kiitos jo etukäteen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautumisen sijaan kannattaa nauttia elämästä. Ne kuokat ja lannoitteet eivät paljon lohduta jos koko elämä on jäänyt elämättä.