Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko Pirkka-jalapeno säilyy avattuna?

Vierailija
18.09.2025 |

Jossain liemessä ovat... etikassa ja suolassa. Purkissa lukee vaan "säilyvyys katso kansi" ja "avaamattomana huoneenlämmössä, avattuna jääkaapissa" ja kannen päiväys 2027 alku.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso säilyvyys kannen alta. Ei ostopakkoa. 

Vierailija
2/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ei siinä etiketissä kerrota, niin pitkään, kun se aistinvaraisesti arvioiden on syömäkelpoiselta vaikuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että kannen säilyvyys koskee AVAAMATONTA

Vierailija
4/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä Pirkan jalapenosta, mutta Lidlin vastaavan säilykkeen kanssa jos avaamisen jälkeen purkissa on yhtään jalapenoa ilmassa etikkaliemen yllä niin saattaa pilaantua viikossa, jos kaikki jalapeno on upoksissa etikkaliemessä ja purkki kiinni sekä jääkaapissa niin silloin säilyy muutaman kuukauden.

Mä olen ostanut kaupasta väkiviinaetikkaa että voin lisätä sitä tarvittaessa purkkiin itse sen jälkeen kun jouduin heittämään muutaman nopeasti pilaantuneen purkillisen roskiin.

Vierailija
5/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastaavassa suolakurkkupurkissa luki "avattu on käytettävä 3 viikon kuluessa"?

Vierailija
6/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö limsat tekevät niitä mainoksia. Katso ohjeet etiketin takaa. Ei ostopakkoa. 

Vierailija
7/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks niit voi syödä kunnes ovat homeessa...

Vierailija
8/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä Pirkan jalapenosta, mutta Lidlin vastaavan säilykkeen kanssa jos avaamisen jälkeen purkissa on yhtään jalapenoa ilmassa etikkaliemen yllä niin saattaa pilaantua viikossa, jos kaikki jalapeno on upoksissa etikkaliemessä ja purkki kiinni sekä jääkaapissa niin silloin säilyy muutaman kuukauden.

Mä olen ostanut kaupasta väkiviinaetikkaa että voin lisätä sitä tarvittaessa purkkiin itse sen jälkeen kun jouduin heittämään muutaman nopeasti pilaantuneen purkillisen roskiin.

Millä tavalla pilaantua? Mistä huomaat sen?

Vierailija
9/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaavassa suolakurkkupurkissa luki "avattu on käytettävä 3 viikon kuluessa"?

Kysy valmistajalta. Suolakurkku on erilainen tuote kuin chilipaprika. Ja suolakurkkuja on monenlaisia, sitten on vielä maustekurkkuja.

Vierailija
10/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeile. Ei ole niin vaikeaa.

Vierailija
11/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkasäilykkeet säilyvät niin kauan kun niissä ei ole hometta tms. Jos otat aina puhtailla ottimilla, vaikka olisi avattu purkki niin voivat säilyä vuosia, kunhan ovat nesteen peitossa. Jos otat likaisella ottimella voivat homehtua parissa päivässä.

Vierailija
12/12 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla pilaantua? Mistä huomaat sen?

Purkissa alkoi kasvaa hometta.

Verrattuna siihen että kun olen pitänyt huolta että jalapenot ovat kokonaan etikan peitossa niin silloin ei ole muistaakseni koskaan alkanut homehtua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi