Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levoton koira - Menee hermot

Vierailija
18.09.2025 |

Mun koira ei osaa rauhoittua. En tajua, mikä sillä on. 

On käyty lenkillä, on ruokittu, vettä on kupissa, kongin kanssa puuhailu tuossa hyvän tovin...

Ja silti on levoton. Vahtii, haukkuu, käy kerjäämässä rapsutuksia ja pyrkii syliin (en voi ottaa tähän työpöydän ääreen), kuljeskelee ympäriinsä, kaivaa roskiskaappia, vinkuu ja raapii ovea ja kun päästää ulos, ei kuitenkaan ole mitään hätää... 

On joka päivä tällainen. 

Missä vika? On todella rasittavaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira vaistoaa omistajansa tunnetiloja. Olen huomannut itse, että moni rauhaton koira rauhoittuu, kun on itse rauhallinen. Ylenpalttinen aktiviteetti jatkuvasti rauhattomuuteen ei toimi, jos omistaja itse on kireä kuin viulun kieli. Tottakai pitää olla aktiviteetteja ja koura tarvitsee liikuntaa ja tekemistä, mutta mikään omistajan adhd-tekeminen ei sitä koiraa rauhoita, jos omistaja itse käy kierroksilla.

Koira tarvitsee myös lepoa. Hyvin voiva koira nukkuu ja lepää aika paljon päivän aikana. Ylivirittyneisyyden lisääminen ei aktiviteettien välillä aina ole hyvästä.

Selkeät rutiinit, riittävää liikuntaa säännöllisesti. 

Meillä oli metsästyskoiria (yksi kerrallaan), kun olin lapsi ja toki koiria isällä oli vielä sen jälkeenkin. Ei siis mitään ulkotarhakoiria, vaan ihan sisätiloissa asuvia lemmikkejä ja perheenjäseniä, jotka sitten metsästyskau

Siis 30 kg, tuli kirjoitusvirhe. 

Vierailija
22/22 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa suhteessa rodunmukaista aktivointia ja lepoa. Ap:n tilanne kuulostaa todellakin siltä, että koira ei saa tarpeeksi lepoa vaan käy koko ajan ylikierroksilla. Kiihdyttävät leikit pois, ei riehuntaa eikä ylipitkiä lenkkejä. Aktivoinniksi nenätyöskentelyä (ruuan piilotus ja etsintä, noseworkiä, verijälkeä tms) ja puruluiden kaluamista. Kastrointi/sterilointi rauhoittaa koiraa jos levottomuus johtuu hormoneista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän