Miten lopettaa traumaattisessa tapahtumassa vellominen? Haluan eroon kaikesta siihen liittyvästä.
Tapahtuneesta on kohta vuosi aikaa. Olen sitä käsitellyt, puhunut terapiassa. Siihen liittyy tosi suuri tragedia johon liittyy monta ihmistä ja moraalitonta laitonta toimintaa, välirikkoa, seksuaalista hyväksikäyttöä. Se on kuvottava ja sairas kuvio. Minä olin pelkkä todistaja mutta tässä on monta asiaa jotka ovat järkyttäneet koska on kyse perheestäni. Tai no enää en ole heihin väleissä.
Olen nähnyt painajaisia, ollut vihainen, epätodellisessa tilassa. On ollut sitkeitä mielikuvia ja ne ahdistavat kakista eniten. Vihaan tätä koko juttua niin paljon enkä jaksaisi enää yhtään, en yhtään käsitellä tätä. Haluaisin vain unohtaa.
En käytä päihteitä tai muutakaan, joten niillä en itseäni turruta vaikka välillä tekisi mieli. Olen miettinyt jopa välillä itsaria koska tämä maailma näyttäytyy minulle ihan pimeenä paikkana mutta ihan pelkästään jo näyttääkseni muille ja itselleni että selviän tästäkin en sitä tee.
Miten saan tämän pois päästäni?
Onneksi olkoon. Se paska on iskostettu sinun päähäsi sillä terapialla. Niitä ei osata hoitaa. Tapahtumia ei pitäisi käydä kovin yksityiskohtaisesti läpi ja jos on pakko käydä, ne pitäisi auttaa unohtamaan. Niitä ei pitäisi nostaa tai nostattaa pintaan.
Ne unohtuu ajan kanssa. Keksi tekemistä ja aktiviteettia (ihan mitä tahansa, kaikki lailliset keinot sallittu) että saat ajateltua jotain muuta. Pyri saamaan ne pois päästä. Yritä korvata muulla matskulla. Suurkuluta taiteita ja viihdettä.