Kirppishahmot - luetelkaa
Mä aloitan! :D
Lähdetään toisesta päästä: nuhjuinen keski-ikäinen vähän haiskahtava mies, joka juoksee hyllyvälit läpi, ja pysähtyy ylihinnoitellun vintagetyökaluloossin kohdalle. Usein ulkomaalainen keski-ikäinen mies.
Kommentit (46)
Samaa tahtia kulkevat ihmiset! Tekis mieli alkaa yhdessä pähkäilemaan.
Hullut, jotka vievät tavaran toisen kädestä. Kerran tullut vastaan. Tutkailin jotain Arabian porsliiniä. Joku haukka ilmestyi viereeni kyttäämään ja nappasi sen kädestäni. Kyllä täytyi olla hemmetinmoinen porsliinikuppi.
Vierailija kirjoitti:
Näistä etenkin nuoret homomiehet, jotka etsivät erikoisuuksia ja vintagea spesiaaliin tyyliinsä.
Mä näin kerran nuoria naisia, joista yhdellä oli semmoinen ruman beigen värinen takki (*joita jotkut pitää aina vappuna...). Katselivat siinä jotain rumaa, todella kulahtanutta nahka tms. olkalaukkua. En tiedä, oliko se mitään merkkiä.
Jostain syystä tuli mieleen, että ovatko nämä jotain yliopisto- tms. opiskelijoita...Että onko tuo joku tyyli, rumat ja kuluneet vaatteet yms.?
Peräkonttikirppishahmo ja pihakirppishahmo?
Design- ja antiikkihaukka. Tunkee väkisin heti apajille, kun joku alkaa asetella myytäviä tavaroita esille. Tutkii tarkkaan jokaisen esineen, josta on vähänkään kiinnostunut. Väittää gaslighting-tyylillä, että esineessä on vika (hiusmurtuma, kupla lasitteessa, mahdollisesti väärennetty esine), ja sanoo halveksivasti kovalla äänellä, että "ei näin huonolaatuisesta tavarasta voi paljoa pyytää. Myyt tän mulle vitosella, niin pääset tästä roskasta eroon". Loukkaantuu ja lähtee marmattaen pois, jos myyjä ei suostu kauppoihin. Lisätaktiikkana vihainen mulkoilu myyjiä kohtaan.
Rusinamammat. Kirppiksellä on useita rusinan syömisen kieltäviä kylttejä, mutta silti näiden lapset munttaavat rusinaa ja heittävät puolet lattialle.