Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhoaako Vantaa Jumbon?

Vierailija
14.09.2025 |

Vantaa aikoo rakentaa ratikan Jumboon. Tuoko kiskoliikenne mielestänne lisää ostavia asiakkaita vai lisääkö ns. hengailijoita?

Jumbossahan ei nytkään ole Suomen suurin kävijämäärä, mutta on suvereenisti pitänyt ykkössijaa myynneissä jo usean vuoden ajan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ratikka mitään tuhoa. Tampereen keskustankin se herätti uuteen eloon.

Vierailija
2/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbon vahvuus on suuressa ilmaisessa parkkihallissa. Autoilijat tulevat ostamaan oikeasti ja paljon, myös naapurikunnista.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbossahan on jo nyt hermostoa rassaava ruuhkameno, joten miksi sinne halutaan vaan lisää porukkaa?

Itse välttelen Jumboa juuri sen stressaavan ruuhkaisen tunnelman vuoksi. 

Vierailija
4/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää asiakkaitahan se ratikka sinne tuo...

Vierailija
5/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on rahat loppu, mutta ratikasta ei kuulemma kannata säästää, koska pitää katsoa tulevaan, sanoi kaupunginjohtaja. Veikkaan, että moni vantaalainen on eri mieltä.

Vierailija
6/11 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saattaa käydä.

Kannattaisi ennemmin parantaa bussiliikennettä. Sähköbusseille voisi tehdä oman kaistan raitikkakiskojen paikalle.

Vierailija
8/11 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen huomio, että ne kauppakeskukset, kuten esim Tripla, joissa on joku matka-asema samassa, laskevat kävijämääräänsä sen aseman käyttäjät myös. Eli ne on ihan keinotekoisia lukuja. Porukka, joka käy töissä tai opsikelemassa Pasilassa ja käyttää junaa matkoihinsa, lasketaan 2x/pvä siihen Triplan kävijämäärään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen huomio, että ne kauppakeskukset, kuten esim Tripla, joissa on joku matka-asema samassa, laskevat kävijämääräänsä sen aseman käyttäjät myös. Eli ne on ihan keinotekoisia lukuja. Porukka, joka käy töissä tai opsikelemassa Pasilassa ja käyttää junaa matkoihinsa, lasketaan 2x/pvä siihen Triplan kävijämäärään.

Tripla on muutenkin jotenkin keinotekoisen oloinen.

Vierailija
10/11 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ratikka mitään tuhoa. Tampereen keskustankin se herätti uuteen eloon.

Ai siksi Tampereen Hämeenkadulta kuolivat liikkeet aivan kuten Helsingin Aleksiltakin heti kun "elinvoimaa" lisättiin karkoittamalla autoilla liikkuva ostovoima ja haalimalla tilalle vuokralähiön väkeä suorilla raideyhteyksillä.

Ei voi toki kieltää etteikö Tampereen keskustassa olisi eh, "elämää". Nykyään vaan sellaista rouheampaa sorttia mutta siitähän influensserit innostuvat somessa kunhan eivät itse joudu asumaan alueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbon lähikadut on jo nyt aivan ylikuormittuneet, huonosti suunniteltu nykyisille automäärille. Joka suuntaan satojen metrien jonot ja hermot kiristyy. Parkkihallista ei pääse ruuhka-aikaan pois kun sisääntulijat tukkii väylät. Ehkä ratikka vähentää autoliikennettä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan