G: Kauhein alue, jolla olet asunut?
Itse en tosiaankaan jäänyt kaipaamaan Vantaan Koivukylää, jossa asuin soluasunnossa ekana opiskeluvuonna 1990-luvulla.
Kommentit (39)
...karmea paikka!
Tuona aikana kotikatumme varrella tapettiin kaksi ihmistä. Yksi puukotettiin henkitoreisiin.
Vailla päämäärää eläviä pakolaisia oli paikat väärällään, romaneja älyttömät määrät. Ongelmia, ongelmia... uhkaavia tilanteita.
Hiipparit seuraili joskus melkein kotiovelle asti, kerran tömähti jostain kymppikerroksesta nahkasohva melkein päähän ja mies oli saada osuman kahvinkeittimestä, joka niinikään liiteli ilmojen halki.
Huumeveikkoja laahusti nurkissa ja ylipäätään sellaisia hieman sekaisin olevia ihmisiä oli paljon. Oveamme hakattiin joskus öisin.
Muutimme sieltä pahamaiseen Hervantaan Tampereelle. Täytyy kyllä mainita, että Herwood on aivan taivas Koivukylään verrattuna. Olo oli kuin paratiisiin päässeellä, kun sinne asetuttiin.
eikä oo siitä eikä koiviksesta mitään pahaa sanottavaa. on siellä rauhallistaki asua, kunhan vaan ´tietää missä ne rauhalliset talot ja pihat on.
Onhan siellä joo tapahtunu jos vaikka mitä, mutta niinhän sitä tapahtuu muuallakin.
Kova ikävä takasi...
Tosi levotonta menoa. En ymmärrä, miksi on niinkin hintava alue.
Tarkoitatko siis kaupan puolta?
Itse asun toisella puolella ja olen ollut todella tyytyväinen =)
Omista asuinpaikoistani pahin ollut ehkä Runosmäki Turussa, mutta eipä sekään paha ollut.
Siellä ei varmasti asunut montaakaan normaalia ihmistä... Nykyään asun Lahdessa , jossa sinänsä ei ole valittamista (kuten joku edellä kauhisteli). Asun kylläkin ns. hyvällä ja suositulla asuinalueella, joka on tasan päinvastaista sorttia, kuin Kouvolan Lehtomäki.
Oma talo on todella rauhallinen ja naapurit morjestaa.
Mutta somaleista ym. heimoista ei ole valittamista, kerran juoksin yhden muksun kiinni ja kävin yhdelle perheelle sanomassa, että tämä lapsenne häiriköi ja heittelee kiviä ikkunoihin. Se loppui siihen. Ihmettelen ihmisten ennakkoluuloja. Ryyppääminen ja rellestäminen ei kuulu somalikulttuuriin. Narkkeja en ole havainnut, vaikka niitä varmasti on, mutta niitä on kaikkialla, jos ette ole huomanneet sitä seikkaa. Myös Ullanlinnassa, Puistolassa ym. hyvillä alueilla. Olen ollut palvelutyössä joskus näillä alueilla ja a vot, johan riitti outoa väkeä.....ainakaan minun päähäni ei ole tippunut vielä mitään, pikemminkin olen tehnyt löytöjä roskiksista, joten voipi olla että Koivukylässä on meno rauhoittunut 90-luvun laman ajoista.
Omassa pihassa oli viime kesänä yksi tappelu, jonka aikaansaivat landelta tulleet heinähatut ja johon me soitettiin poliisi. Autovarkaita tottakai on siellä missä on paljon autoja, myös ns. paremmilla alueilla, siitä on omakohtaista kokemusta......
Ja tarhassa on aina ollut lapsilla kivaa, ne viihtyy hyvin. Neuvolapalvelut on toimineet loistavasti, ottaen huomioon esikoisemme erilaiset tarpeet.
Kamalin missä olen asunut, on Keravan Killan vuokratalo-alue 90-luvulla. Ylä-, alakerta- ja seinänaapurit tappeli joka yö ja naapuriasunnossa oli ollut jopa bordelli, josta jäi ratsiassa kiinni huoltoyhtiön omistaja muistaakseni. Kun yöllinen melu loppui, koirat alkoi haukkua. Valita sitten melusta...onneksi pääsin sieltä pois.
Ihan karsee kivitalo, jossa kukaan ei välittänyt kenestäkään, ja naapurit oli mitä oli. Ja se ostari, voi vitsit, ihan hirveä!
Muita karmeita paikkoja oli Toukola ainakin 1980-luvulla, myös Perkkaa oli ihan kamala ja Leppävaaran seudut! Maxi-market, yöks!
Allekirjoitan täysin aikaisemmin kirjoitetunja lisään, että siellä on myös muutamia " ihania" kaupungin rivitaloasuntoja, joissa asuu oikein " ihania " persoonia" :
[Suna, Espoo
idiootteja naapureita ja porukkaa koko alueella, alemman keskiluokan jengiä jotka juuri saanut rahat omistusasuntoon, sitten kuitenkin eletään kun oltais jotain kaupungin vuokratalojengiä, ryypätään toisten luona ja hillutaan naapureissa pitkin öitä, ollaan rumia ja läskejä ja poltetaan röökiä pihalla lasten läsnäollessa ja puhutaan rumia, arvostellaan niitä jotka tekee jotain " valkokaulus" töitä ja etenkin jos tekee ylitöitä]
tässä oli minusta se, että espoo sai vissiin enemmän ääniä kuin vantaa.
Vierailija:
Tarkoitatko siis kaupan puolta?Itse asun toisella puolella ja olen ollut todella tyytyväinen =)
Joo, se missä oli se pikkuinen " ostari" ja korkeat asuintalot.
Alueella paljon ok-taloja, mutta myös kaupungin vuokra-asuntoja ja meno sen mukaista...
Tampere Kaukajärvi
Hämeenlinna nummi tarkalleen jyrätie v.99-01
Hyvinkää paavola
Vantaa länsimäki
Helsinki vallila
Pukinmäki haukuttu mutta itsetykkäsin asua.
Suvelan, Sunan ym. naapurissa... Samaa slummia kaikki...
Tylsä ja ankea paikka, rumia taloja. Lohjan Gunnarla tylsä myöskin, ei juuri palveluja, metsä vieressä, tosi pelottavaa kulkea ilta-aikaan pimeällä kun ei ihmisiä juuri näy.
Täysiä luusereita koko kylä. Joku raukka räjäytti itsensä, kotona, kerrostalossa. Asuin pari kuukautta ja muutin pois.
-Oulun keskusta
-Kuopion Petonen
-Espoon Kivenlahti
-Hyvinkään Paavola
-Riihimäen Peltosaari
tulivat ensimmäiseksi mieleen