Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ongelmia teillä on elämässänne?

Vierailija
14.09.2025 |

Jakakaa tänne!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys, tosi huono avioliitto

Vierailija
22/27 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyys, pahan fyysisen sairauden aiheuttama. Putosin pienelle työkyvyttömyyseläkkeelle. Nyt pitäisi tappiolla myydä vielä osaksi velkainen asunto kun en selviä eläkkeellä veloista. Tämän piti olla loppuelämän koti ja lasten turvastama, pitää pikaisesti myydä ja muuttaa vuokralle. Hävettää että menetin työkykyni.

Miksi se pitää myydä, kun voit saada omistusasuntoonkin asumistukea ja tarvittaessa lisäksi toimeentulotukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vähän ongelmia nyt. Sain terveyteni ja energiatasot kuntoon elintaparemontilla. Olen siitä aivan järkyttävän onnellinen. Labra-arvot ovat nyt hyvät.

Nyt kerään motivaatiota vaatehuoneen siivoamiseen, tyhjentämiseen. Se on minulle jotenkin älyttömän vaikea homma. Olen huono heittämään tavaraa pois. Vintedista tulin pois ja kirppareista en oikein tiedä. Minne noita hyviä ja laadukkaita vaatteita hävittäisi?

Vierailija
24/27 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys, mielenterveysongelmat, väsymys, fyysiset kivut, yksinäisyys.

Vierailija
25/27 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä aika pitkä lista ja olen aivan uuvuksissa. Toisaalta niin on paljon myös hyviä asioita. En jaksa valittaa, kun ei se mitään auta. Ennemmin mietin, miten voisin korjata ongelmat.

Mistä saisin lisää tuloja? Miten huolehdin paremmin omista tarpeistani? Miten saan lisää aikaa itselleni? Miten vedän rajat kuluttaville läheisille? Miten huolehdin terveydestäni? Miten saan hävitettyä turhaa tavaraa? Mistä saan lisää energiaa? Miten saan kodista mahdollisimman helppohoitoisen? Miten saan muut osallistumaan siisteyden ylläpitoon? Mistä löydän uusia kavereita? Mistä tunnistan hyvät ihmiset, joita haluan elämääni? Mitä asioita voisin karsia, että saisin aikaa ja energiaa tärkeille asioille? Miten jaksaisin pitää kiinni tärkeistä rutiineista? Miten jaksaisin liikkua säännöllisesti? Miten saisin pääni ulos tästä kierteestä, johon se on jäänyt kaiken jälkeen? 

Aika iso juttu on se, kun on pitkittynyt stressitila, jonkinasteinen burnout ja esivaihtarit päällekkäin, niin tavallaan aivan kaikki menee uusiksi. Mikään vanha tapa ei yhtäkkiä enää toimi. 

Vierailija
26/27 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku urputtaa, että ei se raha kato tuo onnea kun vaikka olisi tilillä jotain  niin ei auta?

Niin, siis jos  ei ole jatkuvaa tuloa ei auta. Täytyy olla todella iso kertasumma tai jatkuva virta, että auttaa. 

Vierailija
27/27 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko taloudellinen tilanne. En millään haluaisi vaihtaa lapsen päivähoitopaikkaa, mutta pelkään ettei minulla ole kohta enää varaa kuljettaa häntä sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän