" Maalta" Helsinkiin tulossa, ostosvinkkejä kaipailisin Sokos, Stockman ym.
Olen menossa lasten kanssa Helsinkiin viikonlopumatkalle. Nyt kaipailisin hyviä ostosvinkkejä, lähinnä tarvitsisin pojille 92cm ja 122cm välikausiulkovaatteet ja pienemmälle hyvät ensiaskelkengät ja isommalle voisin katsella jo sandaalejakin, jos kauppoihin on jo tullut valikoimaa.
Itse olen käynyt Helsingissä tosi harvoin, joten en oikein tiedä, minne kannattaisi suunnata. Ajattelin, että Sokoksella ja Stocmanilla varmaan olisi valikoimaa Reimate, remu??? Miten kengissä? Ja minkälainen hintataso noissa liikkeissä on esim Reimatecin välikausihaalareissa? Kahden lapsen kanssa en kuvittelekaan, että kovin monta kauppaa pystyisi kiertämään, joten yritän ennalta suunnitella, missä kannattaa käydä. Onko muuten Sokoksella tai Stockmanilla lasten leikkipaikkaa tms.?
Miten Helsingissä liikkuminen on kätevintä lasten kanssa? Pääseekö lapset ilmaiseksi julkisissa kulkuneuvoissa? Missä kannattaisi käydä lasten kanssa syömässä? Kiitos kaikista vinkeistä " maalaiselle" , kaikki neuvot tervetulleita!
Kommentit (4)
menossa ihan keskustaan vaiko voitko mennä kauemmas?
Omalta kohdalta ajattelen, että helpointahan olisi mennä isompaan kauppakeskukseen, sillä siellä on pienemmät välimatkat liikkua. Itse en enää jaksa lasten kanssa pyöriä keskustassa juuri tämän vuoksi. Esimerkiksi Itäkeskukseen pääset keskustasta metrolla. Mutta en osaa sanoa Itiksen tämän hetkisestä tarjonnasta. Käy kurkkaamassa Itiksen nettisivuja http://www.itis.fi/index.html sieltä näet ainakin putiikit : )
Kannattaa kurkata löytyykö isommalle lapsiparkkia (maksullisia), sillä oman isomman joskus tunniksi laittanut moisiin leikkimään ja voilaa...olen päässyt vähemmällä hikoilulla. Toivottavasti sinun lapset jaksavat paremmin kierrellä kuin minun : )
Rauhaisia shoppailuhetkiä!
Hei,
Menisin itse ehdottomasti Kampin ostoskeskukseen. Sieltä löytyy mm. Pikkukenguru, Bebes, PikkuVäki (jossa on todella laaja valikoima ulkoiluvaatteita), Polarn & Pyret, Benetton ja Kampin ostoskeskuksen kupeessa vielä Pompii, jossa laaja valikoima erittäin korkealaatuisia lastenkenkiä ja sellainen ulkoiluvaatemerkki kuin Verre de Terre. Kampissa on paljon ruokailupaikkoja ja lastenkerroksessa vielä oma leikkipaikka.
En suosittele Itäkeskuksessa käyntiä. Siellä ei ole yksinkertaisesti mitään muuta kivaa kuin Zara ja tämänkin löydät keskustasta Stockmannia vastapäätä.
Kampin ostoskeskuksen lähellä on myös kivoja museoita mm. Kansallismuseo, Luonnotieteellinen museo ja Kiasma (modernin taiteen näyttely). Näissä on myös paljon jännää nähtävää lapsille. Suosittelen lämpimästi.
Luvassa hienoja keväilmoja eli jos haluat rauhallisia shoppailuja niin hypätkääpä 3- tai 10 ratikkaan Stockmannin edestä Manskun puolelta ja menkää pysäkki(10) tai kolme (3) ja pääsette AAPISKUKOON Roballa, ZICCOON Fredalla ja BUNUELLIIN Bulevardilla.
Kaikissa kivat valikoimat sisä- ja ulkovaatteita ja Aapiskukossa on ainakin halpoja merkkikenkiä, viimekesän malleja alessa ja lisäksi löytyy Remut, Legot ja Ticketin ulkovaatteita.
Roballa myös Mäccäri ja Kotipizza. Kävelymatka Stockmannilta n.10 min. ja matkalla voi katsastaa vaikka MOKON sisustusliikkeen Bulevardin ja Erottajan kulmasta. Rohkeasti vain matkaan ja teillä tulee olemaan kivaa:o).
Ihan keskustassa löytyvät myös Kampista yläkerrasta POP (ruotsalainen merkki Polarn och Pyret, liikkeessä junarata jonka ääressä lapset viihtyy) ja yksi toinen lastenvaateliike, Kampin ja Forumin välissä Pompii jossa myös (kalliita) kenkiä, Forumista JesperJunior (mm. Jonathan-merkkisiä ulkoiluvaatteita). Forumissa on myös kenkäkauppa Andiamo muistaakseni, mutta niitähän löytyy muiltakin paikkakunnilta.
Stockalla neloskerroksessa lastenvaatteiden osastolla pieni leikkipaikka/imetys/vaipanvaihtopaikka. Vieressä hampurilaispaikka, joka käy pika-ateriaksi shoppailun lomassa jos et mitään kulinaarisia nautintoja etsi. Yläkerrassa taitaa olla jokin maksullinen lapsiparkki.
Valikoimista saa joku toinen kertoa, tämän hetken tilannetta en tiedä.
Alle 7-vuotiaat pääsee julkisilla ilmaiseksi. Myös äiti pääsee ilmaiseksi, jos kuskaa lasta rattaissa (oletan että 92-senttisesi on sen verran pieni että rattaat on mukana). Se millä on kätevintä kulkea riippuu siitä missä majoitutte. Juna, bussi, metro, ratikka kaikki käy.