Välikausivaatteet on oikeastaan ihan turhat.
On joko niin lämmin, että pärjää ohuemmallakin takilla, tai sitten niin kylmä, että pitää olla toppavaatteet. Villavaatteillakaan ei ole käyttöä juuri koskaan.
Kommentit (39)
eihän kesällä mitään takkia edes nimittäin tarvitse... Silloinhan riittää vaan joku villatakki. eikä kai mitään erityisiä kesätakkeja ole edes olemassakaan, nehän on kaikki just niitä kevät/syksytakkeja??
Lisäksi kevättakkeja, eli kevyesti täytettyjä. Toppaliivejä, villatakkeja ja paitoja. Jaloissa farkut, tai muut housut, tai lapsilla tuulenpitävät/kosteudenpitävät housut.
Onhan noita vaihtoehtoja. Mutta siis erillistä vk-haalaria en todellakaan näe syytä ostaa kuukauden käytön takia.
Vierailija:
Lisäksi kevättakkeja, eli kevyesti täytettyjä. Toppaliivejä, villatakkeja ja paitoja. Jaloissa farkut, tai muut housut, tai lapsilla tuulenpitävät/kosteudenpitävät housut.Onhan noita vaihtoehtoja. Mutta siis erillistä vk-haalaria en todellakaan näe syytä ostaa kuukauden käytön takia.
Nyt kun lapsi on kolmevuotias vk-haalari on osoittautunut todella käteväksi asuksi keväällä.
Ei ole olemassakaan jotain tiettyä vk-vaatetta, tuo vk-nimitys johtaa täysin harhaan. Vk-vaatteet ovat kevät- ja syksyvaatteita, itse karsastan tuota vk-nimitystä. Ei mullakaan ole vk-takkia, vaan kevättakki.
miksi haalari eikä takkia ja housuja niin sehän on sama että talvellakin on toppahaalari joillakin ja joillain taas toppatakki ja housut.. mä en nyt ymmärtänyt ollenkaan koko ihmettelyn tarkoitusta..
Mikä ihmeen välikausi? Eikös ole 4 vuodenaikaa? Kuka niistä on kevään ja syksyn määrittänyt välikaudeksi?
Onko hienompaa sanoa välikausipuku kuin tuulipuku? Sama asiahan ne ovat, tosin nyt on noita kosteussuojia puvuissa lisänä, mutta kumminkin...
haalari = välikausiasu, vastaava takki ja housut = ei ole välikausiasu
heh, olisin minäkin ostanut haalarin jos olisin löytänyt sopivan vaan piti sitten ostaa kosteussuojattu takki ja housut. Kyllä noita meillä käytetään kesälläkin, varmasti tulee viileämpiä aamujakin jolloin on hieman kosteaa...
Sään viiletessä alle enemmän kerroksia jne. Melkein olis kyllä pärjätty vaikka koko talvikin vk-kamppeissa :D!
sitäpaitsi onhan vedenpitävät kamppeet näin keväällä ihan sairaan hyvä juttu!
Sen sijaan kevättakkia voi pitää kesälläkin ihan hyvin. Ja paremminhan se välikausi voisi olla se talvi, sehän enemmän nykyisin on se lyhyt vuodenaika ainakin täällä etelässä... Muuten pärjää hyvin kevätvaatteilla.
Vierailija:
Ei ole olemassakaan jotain tiettyä vk-vaatetta, tuo vk-nimitys johtaa täysin harhaan. Vk-vaatteet ovat kevät- ja syksyvaatteita, itse karsastan tuota vk-nimitystä. Ei mullakaan ole vk-takkia, vaan kevättakki.
Minäpä opetan:
Suomessa on neljä vuoden aikaa
Talvi
Kevät
Kesä ja
syksy
Nyt juuri on se välikausi, Talvitamineissa lapsi läkähtyy, mutta kevät vaatteissa on vielä kylmä.
Samoin kun syksy muuttuu talveksi, sillointarvitaan niitä valikausivaatteita
Vierailija:
Mikä ihmeen välikausi? Eikös ole 4 vuodenaikaa? Kuka niistä on kevään ja syksyn määrittänyt välikaudeksi?Onko hienompaa sanoa välikausipuku kuin tuulipuku? Sama asiahan ne ovat, tosin nyt on noita kosteussuojia puvuissa lisänä, mutta kumminkin...
Ja joka ihmetteli välikausihaalaria tai ei välikausivaatteita. Niin itse käytän termiä " välikausivaatteet" sisältäen niin haalarit, kuin takit ja housut ja myös ohuemmat pipot, sormikkaat yms asusteet.
Vierailija:
Vierailija:
Ei ole olemassakaan jotain tiettyä vk-vaatetta, tuo vk-nimitys johtaa täysin harhaan. Vk-vaatteet ovat kevät- ja syksyvaatteita, itse karsastan tuota vk-nimitystä. Ei mullakaan ole vk-takkia, vaan kevättakki.Minäpä opetan:
Suomessa on neljä vuoden aikaa
Talvi
Kevät
Kesä ja
syksyNyt juuri on se välikausi, Talvitamineissa lapsi läkähtyy, mutta kevät vaatteissa on vielä kylmä.
Samoin kun syksy muuttuu talveksi, sillointarvitaan niitä valikausivaatteita
Nuo välikausivaatteet OVAT just niitä kevät/syksyhaalareita joita kaupat on täynnä helmikuusta lähtien.
Ehkä nyt takerruin liikaa tähän ennakkokäsitykseen. Varsinkin, kun monien mielestä haalari on se ainoa oikea vaate kesät talvet iästä riippumatta=)
Ilmeisesti olen siis kuitenkin onnistunut pukemaan lapseni oikeaoppisesti " välikausivaatteisiin" .
Hyvä välikautta kaikille=)
hyvä yhdistelmä, että aamulla saattaa olla vielä pakkasta joten laitetaan villapuku alle. Päivästä voi tulla lämmin joten silloin on helppo jättää villapuku alta pois. Olettaen että lapsi on vaikkapa päivähoidossa..
Ja 29, kerro millä merkillä on näitä sinun käsityksesi mukaisia välikausivaatteita? Ainakin Reimalla, Lassiella, Ticketillä ym. isommilla merkeillä on just näitä toppavaatteita ja sit näitä kevätvaatteita (joita jostain syystä vk-vaatteiksi kutsutaan). Mä en ainakan ikinä ole nähnyt näiden välimaastoa kaupassa...
Vierailija:
Nuo välikausivaatteet OVAT just niitä kevät/syksyhaalareita joita kaupat on täynnä helmikuusta lähtien.
olisinko ollut se -29-
Ja HKI:ssä asutaan meren rannalla.