Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison vanhemman kuolema

Vierailija
11.09.2025 |

Puolisoni toinen vanhemmista menehtyi, ei yllättäen. Puolison molemmat vanhemmat ovat jääneet minulle erittäin etäisiksi, mitään ihmissuhdetta ei ole vuosien aikana muodostunut. Välit eivät ole olleet vihamieliset, vaan mitään kontaktia ei yksinkertaisesti ole ollut. Olemme lapseton pariskunta, eli ei ole ollut lapsiakaan, joihin liittyen olisin pitänyt yhteyttä appivanhempiin.

Nyt mietin, että miten minun tulisi tässä tilanteessa käyttäytyä puolison elossa olevaa vanhempaa kohtaan? Mikä olisi korrektia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat jääneet etäisiksi,mitään ihmissuhdetta ei ole muodostunut..ja kyselet tällaista? Olet selvästi liian yksinkertainen vastauksen ansaitaksesi,mutta annan sen silti: et tee mitään. Osanottokortti,jossa on puolisosi,olkoon vaikka "Pekka": "Syvin osanottomme suruun,Pekka perheineen". Vai mitä hait? Jotain "minun on nyt ryhdyttävä appiukon/akan omaishoitajaksi,koska hältä vaimo/mieskulta kuoli,nyyhnyyh"-tyyppistä vastausta? Käsittämätöntä. Ei suhdetta/ystävyyttä elinaikana,ei suhdetta/ystävyyttä hautajaisissakaan.Täysin oman kumppanisi asia hoitaa tämä. 

Vierailija
2/5 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kun puolisosi lähtee käymään lesken luona niin menisin mukaan, ehkä veisin pienen kukkakimpun osanotosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, että ette ole yhteyksissä. Ei miehesiköön ehkä sitten. 

Vierailija
4/5 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyt kuin olisit tukemassa miestäsi lähes tuntemattoman ihmisen hautajaisissa. Ei siellä tarvitse mitään numeroa asiasta tehdä. Eikä myöhemminkään tarvitse alkaa mitään väkinäistä suhdetta rakentamaan, jos sellaista ei luonnostaan ole.

Vierailija
5/5 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mieheni kanssa käymään, veisin mukana jotain mitä leski tarvitsee vaikka kukkia ym. ja kysyisin tarviiko hän jotain tavaraa tai apua asioiden hoidossa.