____SYYSMAMOT04 tiistaihin, tiptap_____
Pässiäinen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10001891&p=&mpage=1&tmode…
Jesh!
m:)
Kommentit (13)
Pikaisesti ennen kuin venla hermostuu.
Veeti on tänään kotona. Hyppi eilennä parvekkeella vähissä vaatteissa ja nyt on kamala yskä. Päädyin siihen että parempi että on ainakin tänään kotona.
Veeti on kyllä ollut harvinaisen rasittava nyt pääsiäisen. Mitään ei usko, huutaa joka asiasta jen. Saas nähdä onko tääkin päivä yhtä huutoa.
Vanhempani kehuivat niin lapsukaisia. Olivat molemmat olleet todella kiltisti. Ja Veeti oli niin onnessaan kun oli kylä paikassa saanut soittaa rumpuja jne.
No nyt neiti jo hermostuukin.
Öttis, Veeti ja Venla
Oudolta tämä tuntuu parin kuukauden tauon jälkeen. Isi on töissä ja Hellu muumilaaksossa korpun kanssa.
Hurjaa meininkiä ja meinikimättömyyttä on meillä ollut, reissussakin oltiin. Nyt on pää ihan puuduksissa eikä oikein juttua irtoa. Tärkeimmät silti muistan:
ONNNNIA TUHANNESTI LEANNA JA AIA!
Olenko Teaakaan onnitellut? Onnia siis, tuskin sitä liikaa on :)
Hurjaa. Perässä tullaan. :)
Liskon kuulumisista sen verran että vointimme on hyvä, joskin möhkälemäinen. Ultrassa eli elokuvissa käytiin katsomassa liskon pippeliä, eli pikkuvelihän sieltä on Hellulle tulossa - ihan niinkuin tiesinkin. Olen kyllä ihan pokkana ostellut jo kasan poikavaatteita, niin varma olen ollut.
Hmm.
Tikkaremmille lääketieteellinen alpi-aiheinen (ehkä) kysymys:
Ootteko koskaan kuulleet tahi nähneet ipanoilla KORVApaiseita?
Minä en. Paitsi nyt tuolla pätkällä. Ihan pienestä asti on ollut kummallista rupea tms korvakäytävillä ja joskus näppylöitä... Nyt on ollut jo ainakin puoli vuotta märkivä paise molemmissa korvissa. Ne elävät eritahtiin: kun toinen on lopussa, toinen aloittaa... paisuvat kunnes puhkeavat.
On käyty lääkärissä (ei ole kukaan oikein osannut sanoa mitään.. on kuulemma tavallista ihoa korvassa ja sielläkin voi olla akne... siis häh?) ja on yritetty puhdistaa korvia vaikka millä. Korvat ovat niin kipeät (silloin kun paise on paisumisvaiheessa) ettei korvalla voi nukkua eikä niihin saa koskea. Puhdistus+hoitoyritysten tuloksena on hepulissa huutava lapsi, joka viimeksi ilmoitti että " minä lähden pois teidän luota jos vielä koskette minuun" . Huoh.
Mitä teen mää? Mille lääkärille yritän seuraavaksi? Pitävät minua jo muutenkin pimeenä, kun " tervettä" lasta käytän lääkärillä - minä kun kärrään Hellun AINA korvatarkastukseen jos vähänkin oireita on.
No niin :)
Uskaltaisikohan tuonne ulos lähteä naparetkelle. Kokeillaan.
Näkemiinkiitos,
M + hellunen 2,5 v ja lisko 22taijotain rv
Vähänkö väsytti taas herätä aamulla aikaisin, mutta arki iskee... Selvittiin pääsiäisreissusta suht hyvin mielin ja terveinä.
Merzun ja liskon viikkoja ihmettelen, vastahan niitä oli 6, mutta niinhän Leannan ja Sissinkin kanssa kävi, että yhtäkkiä vaan viikot lisääntyivät :-)
Onnea kovasti Aialle ja vauvalle - jos / kun ehdit tule kertomaan lisää kuulumisia!
Jatun varpaalle sympatiaa! Muistan todella miten hankalaa on ja hemmetin kipeää, vaikka sitä ajattelee, että kyseessä on vaan yksi varvas.
TiPi: ei tarvitse kärsiä huonosta omastatunnosta, vaikka vaan nauttii yksinolosta. Ikävä on siellä jossakin sisällä, vaikka se ei tuntuisikaan päällimmäisenä tunteena, eikä missään nimessä tarvitse tuntua päällimmäisenä.
Katoan työn uumeniin.
Keilin
Eilen oli pikkuisen kastejuhla. Kaunis juhla oli ja jotenkin niin tuntui hyvältä kastaa pikkuinen toisena pääsiäispäivänä. Järjestelytkin meni jouhevasti yhteistuumin mun vanhempien ja miehen ja minun kesken. Hirmuisen iloinen siitä olen, kun aikanaan oli niin kovin epäsopua näissä perhesuhteissa.
Nimen kerron kohtapuoliin sähköpostissa, kun saan tuoreimmat kuvat kamerasta koneelle siirrettyä. Sen verran voin teitä arvuutella että nimessä on 6 kirjainta ja moni on sanonut sitä raamatulliseksi. ite ei sitä ihmeemmin ajateltu, kun nimi vaan tuntui sopivalta. Yksi sama kirjain pikku-V:n nimen kanssa ja se on L.
Mersu, korvakäytävän paiseet kuulosti tosi ikäviltä, suosittelen että käyt näyttämässä ihan korvalääkärille. Ei ole moista ongelmaa tullut minulle töissä vastaan, itellä on ollut joskun finnin tapainen korvakäytävässä ja se on kyllä ollut älyttömän kipeä, ihan kosketusarka!!
Tyhmänä olin varannut neuvolan tälle aamulle kaikille meille kolmelle, en edes muista lasten painoja ja pituuksia,kun oli niin hässäkkää, täytyy katsoo kohta neuvolakortista. nyt pojut nukkuu, meen itekkin pötköttään.
tiivii, pikku-V ja pikkuinen kohta 8 vko
Olen päiväkunnossa.Aamupala syöty ja pöydät putsattu...Ruokakin uunissa.Jeeeee!
MEnee kokoaamupäivä ihan näissä jutuissa kun pitää välillä lepäillä.Ja typykin on nyt nukkunu ysii asti :-)
Niin,Kerppu,En kauheesti tiedä niistä aamupäivä treffeistä..kello on lähes12 et me ollaa pukeissa :-/
Eilen jäin kean kerran lasten kanssa kotiin ilman miestä..meni ehkä 2min ja typy kaatus ja taas huuli auki :-(
Kaveri tuli sitten vauvansa kanssa,tehtii ruokaa ja miehet tuli treeneistä valmiiseen pöytään.Vaikka kaikki autto ihan hirmusti,mä olin illalla ihan poikki ja kipee ja jalka tosi turvoksissa!
Nyt ei ole hyvä olo yhtään ja yölläkin heräsin ku sitä tervettä jalkaa särki-se väsyy!
Tänää meni hermo lapsiin,ei jaksa yhtää sitä nahistelua mikä alkaa heti aamusta.Typy kattoo yleensä aamupalan jälkee vähän videoita.Haluaa istua ihan rauhassa vaan.No,eiköhän poika menny siihen jotain tökkimään ja sitten taas läpsittiin...
Appivanhemmat tulee ip:llä.Poika lähtee huomenna niiden matkaan,käy molemmissa mummoloissa.Oli suunnitteillakin että menee pääsiäisen jälkeen mutta olosuhteista johtuen lähtee nyt heti.Helpottaahan se kun jää vaan typykkä tähän pyörimään...toisaalta pojasta on jo apuakin.Mutta kun ei nyt eskariin pääsisi ni kivempaa sillä on mummien hemmoteltavana ;-))
Täytyy taas jatkaa..
jatu
unohdin sellaisen ikävn uutisen että pikkuinen sai pääsiäisenikaan jonkinlaisen allergisen reaktion jostain mun syömästä, ehkäpä suklaasta, tai sitten kävin la iltana kaverilla jolla oli tyttöjenkestit ja aika mausteista pastasalaattia. Sunnuntaina aina imetyksen jälkeen vauvan naama lehahti kirkkaan punaiseksi ja kaula ja kauheasti kutisi, hinkkasi päätä minun rintaan ja huusi. Vielä su-ma yönä sama reaktio jonka takia tarvi valvoa, ristiäisaamuna annoin ataraxia ja hydrokortisonvoidetta naamaan, ja sen jälkeen moinen rauhoittui, ristiäiskuvissakin on jo ihan normaali iho. Harmittaa vietävästi kun ikää vasta 2 kuukautta ja nyt jo tämmöstä alkaa esiintyä, vauva on ollut niin tyytyväinen ja nyt kyl pelottaa et nää allergiat tuskin jää tähän : ( Kunhan nyt ehdittäis vakuutus edes ottaaa pienelle.
jaha, toisella kakat ja toinen heräs.
tiivii ja pojut
Joten tässäpä tulee.
Yhdentoista aikaan illalla alkoi supistukset ( olin jo valmiina sairaalassa). Puoli kaksitoista olin niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kipeä että pääsin synnytyssaliin, jossa todettiin minun olevan jo 5 cm auki. Sain epiduraalin ( taivas) ja tunnin päästä olin 10 cm auki. En kuitenkaan päässyt heti ponnistamaan vaan ododttelimme 1,5 tuntia.
Lapsivesi muuttui vihreksi ja minulla ei ponnistustarvetta ollenkaan. Lisäksi huomattiin vauvan olevan naama edellä tulossa. Imukupilla vauva vedettiin maailmaan ja tuloksena iso eppari ja lisäksi repeämä........
Lisäksi en yhä vieläkään pysty käymään ollenkaan pissalla, pissa ei vain tule. Nyt sitten katetrin avulla harjoitellaan vessajuttuja ja sen vuoksi herätyskello soi 3 tunnin välein ympäri vuorokauden. Lisäksi tietysti öisin vauva herättelee ja syysneitikin jonkun verran.
Tästä voimme päätellä että öisin olen saanut maksimissaan 1,5 yhtenäisiä unijaksoja....... Toisinaan vain 45 min kerrallaan......... Joten kaikesta synnytyksen kivuliaisuudesta ja repeämien kivuliaisuudesta huolimatta voin sanoa että tää vessa-asia vie multa järjen ja oon jo ihan epätoivon partaalla.
En tiedä miten tässä jaksaa kun toipumisennuste on (onneksi varma toipuminen pitäisi olla) 2-8 viikkoa. Haloo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8 viikkoa tällaisilla unipätkillä. Miten aikuinen ihminen ei osaa enää käydä vessassa, musta ihan käsittämätöntä. Itku tulee joka päivä useaan otteeseen. Tuntuu, että voimavarat on ihan loppu.
Parempia synnyksiä ja päiviä teille muille
Aia neiti 2,5 ja vauva alle 2 viikkoa
Kiva nähdä Mersu aloittamassa pinoa... Vai pippelilisko, oih!
Aialle paranemista, kuulostaa kyllä aivan kammottavalle tuo vaivasi. Toivottavasti paraneminen kestäisi lähemmäs sen kaksi kuin kahdeksan viikkoa.
Myös Jatun varpaalle paranemista edelleen. Ja Veetille paranemista.
Lillikin on tosi flunssainen, hain äsken tarhasta ja hoitaja kertoi pitäneensä Lillin sisällä maalailemassa kun oli niin flunssainen ettei raaskinut laittaa ulos. Oli mitannut lämmönkin, ei sentään ollut kuumetta. Ehkä täytyy yrittää järjestää joku hoitamaan häntä kotona, mies tai isäni.
Varasin Karelle lääkäriajan sitä keliakia-asiaa selvittämään. Perjantaina lääkäri soittaa minulle ja laittaa sitten toivottavasti puhelun perusteella labralähetteen. Aikoja lääkärille ei (tietenkään) ole saatavilla.
Kamala kylmä tuuli ulkona! Mutta loppuviikosta taitaa olla ihan nättiä ilmaa luvassa. Josko sitten saisi möyriä pihallakin vähäsen. Eilen kun yritin niin maa oli niin jäässä ettei mitään voinut tehdä.
Nyt tenttikirjan pariin.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
ehkä meilläkin miehen liike aukesi tänään, eilisen väänsi kakkuja -> hyvin tekivät kauppansa. Huomenna me mennäänpoikien kanssa päivähoitotoimistoon jos saatais leikkikavereita meille...
Kävipä tänään hyvin liikkeellä, kun mun äiti tuli kakulle ja selvis että sillä vielä lomapäivä -> pakkasin pojat autonn ja lähetin mummulle päiväksi.
Aialle kovasti myötätuntoa. Muistan elävästi sen kun en osannutkaan leikkauksen jälken pissata, sitä kesti vain pari päivää, mutta olo oli epätoivoinen. Ota kaikki mahdollinen apu vastaan!
muuta en sitten muistakkaan, olo on aika raihnainen..
Mari ja poitsut
Toivottavasti tosiaankin arvio 2viikosta on oikeampi.
Mua myös hajottaa pahasti taas. Koira oksensi jälleen aamulla ja nyt on illan ollut aika kuumeisen oloinen ja vaisu. En jaksa:( Koko ajan jotain ylimääräistä murhetta...
T: Ynis
Kiva päätös illalle. Ee rupes vähän villiintyyn ja huutelin jo miehelle että lähettäis kotiin 8oliin isomummulla) ja olin ottamassa poikaa syliin. Kun juoksi päin uuninluukkua.
Luukku rikki ja pojan päähän haavat + kuhmut lisäksi sopivasti lähellä ollut pikkuveli sai lasisirusateen päälleen.
Mies käytti tk:ssa -> kaikki ok.
Mari ja hurjat miehet
TArhaan tässä soittelin ettei poika nyt pääse tulemaan kun mamma on kotona vankina...
Yritän suihkuun!palajan kun aika sallii...
jatu