Maahanmuuttajaperheelle yli 4 000 euroa puhtaana käteen - Lehtinen: Tuollaisiin palkkasummiin on haastavaa päästä suomalaisellekin
Kelan julkaisemien tilastojen mukaan Espoossa ja Vantaalla jo noin puolet toimeentulotukea saavista on vieraskielisiä. Suomessa esimerkiksi viiden lapsen perhe saa erilaisina tukina puhtaana käteen lähes 4 500 euroa, minkä lisäksi vuokrat sekä sähkö- ja vesilaskut hoidetaan valtion kassasta. Perussuomalaisten kansanedustaja Rami Lehtinen tyrmää nykyisen järjestelmän, joka on tehnyt veronmaksajista ulkomaalaisten elättäjiä.
Jopas on kissanpäivät näillä.
https://www.suomenuutiset.fi/maahanmuuttajaperheelle-yli-4-000-euroa-pu…
Kommentit (631)
Itse kituutan pienellä sairaseläkkeellä ja on 1 pieni lapsi. Juuri ja juuri pärjätään.
Ei todellakaan saada paljon tukia. Elämiseen jää asumisen (pienen pieni kaksio) jälkeen n. 550e/kk.
Meidänkin talossa näitä muualta tulleita riittää. Aina ruokaa tekemässä, lapsilla uudet puhelimet, uudet vaatteet, pyörät,
kalliit harrastukset joihin minun lapsella ei varaa jne. Ihan kiva autokin heillä.
Heillä näyttäisi olevan paljon parempi taloudellinen tilanne. Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellekään maahan tulijalle, joka ei käy töissä, opiskele suomenkieltä, pyri integroitumaan yhteiskuntaan, ei tarvitse maksaa latin latia. Jos minä lähtisin tästä lapsineni vaikka Kiinaan, ei mulle maksettaisi kotona makaamisesta mitään
Miksi kotoperäisille loisille pitää maksaa kotona makaamisesta? Ainoa ansio on se, että on käynyt tuuri arpajaisissa ja on sattunut syntymään Suomeen.
A: siksi kun töitä ei ole. B: siksi kun ovat OMAA kansaa. Esi-isänsä taistelivat yhdessä meidän esi-isiemme kanssa rinta rinnan sodassa jälkeläistensä ja paremman suomen puolesta . Moni kaatuikin. Kaveria ei jätetä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kituutan pienellä sairaseläkkeellä ja on 1 pieni lapsi. Juuri ja juuri pärjätään.
Ei todellakaan saada paljon tukia. Elämiseen jää asumisen (pienen pieni kaksio) jälkeen n. 550e/kk.
Meidänkin talossa näitä muualta tulleita riittää. Aina ruokaa tekemässä, lapsilla uudet puhelimet, uudet vaatteet, pyörät,
kalliit harrastukset joihin minun lapsella ei varaa jne. Ihan kiva autokin heillä.
Saman huomannut ja itse olen kyllä tyytyväinen näihin pieniinkin tukiin, joita yhteiskunta tarjoaa työttömäkke, mutta silti haluaisin tietää miksi nämä som alit saavat ostaa kaupasta valtavat määrät tavaraa maksusitoumuksella ja olla työttöminä kotona koko perhe vuosia isossa asunnossa.
Olen kuullut että suomalaisille ei enää maksusitoumuksia ruokaan myönnetä ollenkaan.
Tottakai tulevat tänne kun sana kiertää miten tyhmiä suomalaiset ovat
Syylliset on eduskunnassa
Ja sitten ihmetellään että meistä on tullut rasisteja??
2 pienituloisen duunarin perhe, netot yhteensä 3400e.
Vierailija kirjoitti:
Tekemällä töitä? Aika monella maahanmuuttajalla on yritys jota ne pyörittää ihan täällä Suomessa. Jos kaikki maahanmuuttajat lähtisi maasta, aika monta ravintolaa, autoalan firmaa, hotellia, ruokakauppaa, siivousfirmaa jne. suljettaisiin.
Sen kyllä tiedän että pakolaisia tulee myös varakkaista perheistä. Olen sitä mieltä että näiden ihmisten varallisuus pitäisi syynätä ennen kuin tukien antamisesta päätetään. Jotkut myy korujaan vuositolkulla ostaakseen hienoja puhelimia jne. ja toisilla on valmiiksi rahaa tilillä 100 000€. Tuo on kohta meidän tukijärjestelmässä joka vuotaa. Missään tapauksessa en ole sitä mieltä että rasismia saa ruokkia. Muistakaa että joku päivä te saatatte elää pakolaisina muualla, jos Venäjä valloittaa Suomen. Lusmuilu on asia erikseen. Pakolaiset ja työttömät voi tehdä paljon hyvää työttöminäkin. Esim. auttaa ruokajaossa, ulkoiluttaa vanhuksia jne.
Ja tuo maksetaan suomen valtion velkarahalla !
Suomi köyhtyy köyhtymistään, kun rahat annetaan muualta tulleille. Systeemi pitäisi muuttaa päinvastaiseksi eli muualta tulleet maksaisivat oleskelustaan täyden hinnan Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Suomi köyhtyy köyhtymistään, kun rahat annetaan muualta tulleille. Systeemi pitäisi muuttaa päinvastaiseksi eli muualta tulleet maksaisivat oleskelustaan täyden hinnan Suomelle.
Tätä voisi kokeilla ensin joissakin kaupungeissa - Espoo, Vantaa, Tampere. Jos kaupunkien taloudellinen tilanne paranisi, niin kokeilun voisi laajentaa koko Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Käykö nämä ulkomaalaisetkin työkkärin 9€ kuntouttavassa työtoiminnassa ja jos eivät niin saavatko uhkailua karenssista.
Ei heidän tarvitse
Käykö nämä ulkomaalaisetkin työkkärin 9€ kuntouttavassa työtoiminnassa ja jos eivät niin saavatko uhkailua karenssista.