Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kokeneet, että puolisonne vanhemmat ovat kohdelleet lapsiaan eriarvoisesti?

Vierailija
11.09.2025 |

Mieheni vanhemmat puoltivat mieheni sisaren perhettä. He auttoivat rahallisesti, ostivat lahjoja, herkkuja jne. merkittävästi enemmän tämän perheelle kuin meidän perheelle.

Oletteko kokeneet, eyyä puolisonne vanhemmat ovat kohdelleet lapsiaan eriarvoisesti?

Vaihtoehdot

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä meni oudoksuntani kohteeksi koko aloitus. Enpä ole asiaa miettinyt sitten ollenkaan, varmaan siis ei. Tuntuu ettei tuollainen asia kuulu mulle...mutta sen kaltoinkohdellu puolison tukeminen kuuluis. 

Vierailija
2/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin harmitti, kun anoppi leipoi herkkuja, osti vaatteita yms. mieheni sisaren perheelle eikä meidän perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhempani tekivät testamentin miehen sisaren hyväksi. Onneksi niillä ei ollut paljon omaisuutta, tavaraa, rahaa yms., joten asia ei kovasti harmittanut.

Vierailija
4/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorinta lellitään, vanhinta huudetaan apuun korjaamaan muiden sotkut.. jotka ovat yleensä keskimmäisen käsialaa :)

Vierailija
5/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun appivanhempani tekivät testamentin miehen sisaren hyväksi. Onneksi niillä ei ollut paljon omaisuutta, tavaraa, rahaa yms., joten asia ei kovasti harmittanut.

Laki rajoitta, että yhtä rintaperillistä ei voi jättää automaattisesti perittömäksi. Olisitte riitauttanut testamentin.

Vierailija
6/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki rajoitta, että yhtä rintaperillistä ei voi jättää automaattisesti perittömäksi. Olisitte riitauttanut testamentin.

Jos on pienistä omaisuuksista kyse, niin ei kannata riitauttaa, kun juristin palkkaan saattaa mennä enemmän, kuin mitä perintö olisi.

Vierailija
7/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sisko on lähihoitaja. Appivanhempani liioittelevat hänen työtään. He kerskuvat, että hän tekee melkein samaa työtä kuin lääkärit. Minun työtäni he väheksyvät, kun olen opettaja.

Vierailija
8/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sisko on lähihoitaja. Appivanhempani liioittelevat hänen työtään. He kerskuvat, että hän tekee melkein samaa työtä kuin lääkärit. Minun työtäni he väheksyvät, kun olen opettaja.

Päästäkseen opettajaksi täytyy opiskella monta vuotta yliopistossa. Opettajan työ on huomattavasti vaativampaa kuin lähihoitajan työ.

Vierailija
9/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdotonta kohdella lapsia täysin tasaveroisesti. Jokaisella vanhemmalla on myös salaa suosikkilapsi. Yleensä tuo lapsi on sellainen, joka on enemmän sen vanhemman itsensä kaltainen. 

Vierailija
10/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vielä haudastakin haluaa puoltaa jotain lapsistaan, niin kyllä silloin on kyse syntisistä vanhemmista.

Vierailija
11/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käytännössä on nähty. Anoppi on hyysännyt esikoistaan ja tämän jälkikasvua ihan rajattomasti. Siis rahallisesti. Jokainen toki tekee miten tahtoo, mutta kyllähän se tuntuu oudolta ja harmittaakin. Kyse on siis sadoista tuhansista euroista.

Vierailija
12/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi ja räikeästi. Sain ahdistuskohtauksen aina kun näin sen tapahtuvan. Eikä se loppunut koskaan.

Vierailija
13/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat pitävät niin isoa melua siitä, kuinka "ovat aina kohdelleet" molempia lapsiaan tasapuolisesti. Ja nyt sitten samaa lastenlasten kanssa, vaikka se ensimmäinen nostetaan aina jalustalle ja nuorempi (tyttö) saa aina lokaa niskaan.

Ei siinä mitään, vaikka olisikin erilainen suhde eri lapsiin (poikaan ja tyttöön), mutta jos on itse tälle ilmiölle näin sokea...

Vierailija
14/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja hänen siskonsa, kyllä sisko on saanut kaiken mahdollisen taloudellisen tuen. Elää toimeentulotuella mutta ei ole töitä hakenut. Hyvä koulutus oli aikoinaan mutta ei ter

mitäännksoka hyysäävät kuin yli-iköäistä vauvaa. 

Vierailija
15/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini yrittää kaikin tavoin salata, että hän hemmottelee ja auttaa nuorimman lapsensa perhettä paljon enemmän kuin meidän perhettä. Hän leipoo herkkuja, ostaa tavaroita ja lahjoja tälle perheelle. Meidän perhe ei saa mitään. Olen katkera asiasta.

Vierailija
16/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku, 34v nainen. Sisareni on 32-vuotias perheellinen. Vanhempani auttavat kaikin tavoin sisareni perhettä. Minä saa selviytyä kaikesta itse. Joskus tekisi mieli huomauttaa heille asiasta, mutta olen vaiennut.

Vierailija
17/17 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,etkö ole koskaan maininnut appivanhemmillesi asiasta. Tällaisesta asiasta saa kyllä huomauttaa paheksuvaan sävyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä