Hankala allergia ja kaverin kissa
Kaveri oli hankkinut kissan kesällä ja hänen lapsensa tuli meille yökylään. Äiti tiesi allergiastani ja oli vaihtanut lapselleen kaapista puhtaat vaatteet, mutta mulla nyt jo toista päivää hengitys ahtaalla. On astma ja allergialääkkeet päivittäisessä käytössä, mutta silti reagoin näin vahvasti.
Kyllähän me nyt tahtoisimme olla tekemisissä ja niin että lapset vierailisivat toisillaan, mutta miten onnistuisin välttymään reagoimasta näin voimakkaasti? Astmapiippu tuo apua hetkellisesti.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkkeet jo käytössä ja oireet silti voimakkaita niin parempi tavata vaikka ulkona sitten, eikä ainakaan yökyläläisiä.
Voi ei tätä mä pelkään itsekin, että täytyy siirtyä pelkästään ulkotiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkkeet jo käytössä ja oireet silti voimakkaita niin parempi tavata vaikka ulkona sitten, eikä ainakaan yökyläläisiä.
Voi ei tätä mä pelkään itsekin, että täytyy siirtyä pelkästään ulkotiloihin.
Mutta ethän vain sano mitään kaverillesi. Selän takana vain valitat täällä vauvapalstalla.
No epäilen kyllä, että on tätä rinovirusta oireet. Olen itse kissa allerginen ja kävin kahta kissaa hoitamassa kesällä kolme päivää, oireet oli ensin hankalat mutta äkkiä totuin kissoihin ja kolmantena päivänä ei enää mitään ollut
Hankitte lapselle vaihtovaatteet teille. Kun tulee ovesta sisään niin suoraan suihkuun ja lainavaatteet päälle. Kissapölyvaatteet kassissa ulos.
ja jos lapses niillä yökylässä niin palatessa heti suihku ja vaatteet pesuun.
Yksi keino on, että kaverin lapselle hankitaan kyläilyvaatteet suoraan teille. Ei edes kierrätetä kaverisi kodin kautta ja myös jätetään sitten teille seuraava kyläilyä varten. Alusvaatteita myöten. Tämä toiminut meillä, mutta allergiat ovat yksilöllisiä.
Vaatteet pitää vaihtaa jo ovella ja pakata kissakodin vaatteet johonkin kassiin vaikka varastoon tai ulkokaappiin. Ei ollenkaan sisälle teille.
Allergeenit kulkevat erityisesti hiuksissa, joten lapsen pitää pestä ne ennen teille tuloa ja olla koskematta enää kissoihin.