Kun olin vauva äiti jätti minut nukkumaan ja lähti ulos soittamaan puhelinkopista. Nykyään tulisi lasu moisesta vastuttomuudestta
Meille tuli puhelin kun olin 1v.
Isä myös tupakoi sisällä. Kuten suurin osa aikuisista.
Kommentit (11)
Millä vuosikymmenellä? Meillä ei ole poltettu sisällä ja olin lapsi 60- ja 70-luvuilla. Ja meillä on aina ollut puhelin.
On ne ajat muuttuneet. Mulla oli kyllä lapseni syntyessä sekä kännykkä että lankapuhelin liittymä. Tämä vuonna 99.
No mistäpä ei nykyään tulis. Mustelma sattuu olemaan liikkuvaisella lapsella niin jo tehdään. Höpöksi menny.
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä? Meillä ei ole poltettu sisällä ja olin lapsi 60- ja 70-luvuilla. Ja meillä on aina ollut puhelin.
Synnyin 1977. Ap
Sama juttu. Asuimme kerrostalossa ja puhelinkoppi oli kadun toisella puolella,äiti tosin otti minut mukaan jos isä ei ollut kotona. Myös tv oli mustavalkoinen ensimmäiset elinvuoteni.
Minulle eräs vanhempi sukulaisnainen ihan tosissaan ehdotti, että voisin jättää vauvan yksin kotiin nukkumaan kauppareissun ajaksi... Myöhemmin hän alkoi tehdä katkeroituneena lastensuojeluilmoituksia kun en moisia ehdotuksia suostunut kuulemaan ja rajasin hänet pois perheeni elämästä. Ajat muuttuu!
Anoppini oli jättänyt tuolloin 1vuotiaamme nukkumaan rattaisiin R-kioskin eteen.
Kun jäi kiinni ei ymmärtänyt yhtään,miten poika oli muka ollut vaarassa ja loukkaantui kun ei saanut enää toimia lapsenvahtina,
Vierailija kirjoitti:
Minulle eräs vanhempi sukulaisnainen ihan tosissaan ehdotti, että voisin jättää vauvan yksin kotiin nukkumaan kauppareissun ajaksi... Myöhemmin hän alkoi tehdä katkeroituneena lastensuojeluilmoituksia kun en moisia ehdotuksia suostunut kuulemaan ja rajasin hänet pois perheeni elämästä. Ajat muuttuu!
Olisit tehnyt hänestä huoli-ilmoituksen. Ei käy täysillä.
Ajat olivat toisenlaiset. Äidit imetti tupakat suussa,kaikki naapuriston lapset juoksi ulkona ilman valvontaa taaperoista teineihin ja opettajat hakkasi karttakepeilllä. Nykyään lähiömeininkiä,silloin normaalia arkea. Neuvolan terkatkin varmaan veti tupakkaa huoneissaan.
Niin, ajatella että maailma on muuttunut.