Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lääkäri voi, jos haet saikkua olemattomaan selkäkipuun?

Vierailija
07.09.2025 |

Tiiätkö, ei yhtään mitään. Ihan niin monta päivää saa kuin kehtaa käydä valittaan. 

Mitenkään sitä ei voi todentaa. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla määräämättä saikkua ja kipulääkettä, ja tekee lähetteen fysioterapeutille XD XD

Vierailija
2/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon aloittajalla on kokemusta saikunhakukäynneistä, joista kirjoittaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon aloittajalla on kokemusta saikunhakukäynneistä, joista kirjoittaa? 

Varmaan käyttänyt jo muut tekosyyt

Vierailija
4/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja ja lääkäri. 

Vierailija
5/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi olla antamatta saikkua miksi sitä saikkua annetaan jatkuvasti, kun valittaa? Kyllä ihminen pystyy tekemään töitä kuumeessakin, nenän vuotaessa, äänettömänä jne.. 

tiedän tapauksia, jotka saikuttaa koko ajan milloin mistäkin syystä ja riittää, kun soittaa työterveyteen niin kehotetaan olemaan pari päivää kotona

Vierailija
6/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi tehdä tutkimuksia, röntgenkuvaus, magneettikuvaus, viipalekuvaukset, ison liudan erilaisia verikokeita sekä fyysisen tutkimuksen. Jos asiakkaalla on oikeasti vaivaa hän haluaa näihin tutkimuksiin. Lääkäri kuitenkin päättää määrätä Buranaa ja sairaslomaa ja jättää tutkimukset tekemättä. Siitä seuraa se että selkäkipu kroonistuu ja sitten päädytään siihen että sairasloma jatkuu ja henkilöstä ei tule työkykyistä, mutta eläkkeellekään ei pääse. Kaikkiin selkäkipuisen ei se fysioterapia auta lainkaan, vaan tarvitaan leikkausta.

Vierailija
7/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä kipua nyt jotenkin psytyy todentamaan? Verenpaine ainakin pitäisi nousta, jos on kipua. Kuvissakin pitäisi jotain näkyä, ei terve selkä ole kipeä. 

Vierailija
8/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, sain 2pv saikkua ja olemattomat kipulääkkeet. Niska oli niin kipeä etten voinut päätä kääntää.

Vierailija
9/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittaja ja lääkäri.

No sitten olet varmaan kuullut jo kaikki mahdolliset selityksetkin. Varmaan aika suuri joukko haluaa saikun lisäksi "kipuihinsa" myös vahvat lääkkeet, mielellään opioideja?

Vierailija
10/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hauska ilmiö jos joku on usein saikulla ja sitten kun joskus harvoin itse on pois, niin kauheat spekuloinnit.. 

Vierailija
11/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein töitä läppärillä sängyssä loikoillen. Ei tätä minun hommaani ainskaan mikään selkäkipu estäisi. Riippuu työtehtävistä. Lääkäri voi olla antamatta saikkua jos etätyö on mahdollinen. 

Vierailija
12/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hauska ilmiö jos joku on usein saikulla ja sitten kun joskus harvoin itse on pois, niin kauheat spekuloinnit.. 

Tämä! 

Vierailija
13/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrää reseptillä kipulääkkeitä. Ja ehkä fysikaalista hoitoa. Sanoo että voit olla omalla ilmoituksella pois töistä 3 päivää. Ei kirjoita sairauslomaa.

Vierailija
14/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurit riemastuu kun voi taas määrätä buranaa, eikä tehdä oikeita töitä. 

Vierailija
15/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pois töistä jos koen olevani sairas, tai jos nikamasiirtymä oireilee niin että en saa unta. Hermosärky on vittumoista. Ei kiinnosta mitä lääkäri ajattelee. Menen lääkäriin ja sanon että tarvitsen sairauslomaa, en koe olevani työkykyinen. Lisäksi pyydän lääkettä, jos tiedän sellaisesta olevan apua. Jos ei lääkäri kirjoittaisi slomaa, menisin seuraavalle. Minä en rupea sairaana töitä tekemään. Antakoot potkut. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia sairaslomissa, eikä lääkkeissä.

tarhantäti.

Vierailija
16/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se palkaton saikkupäivä tuli, vai vesitettiinkö koko homma? Seuraisi monta "ihmeparantumista".

Vierailija
17/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hakisin saikkua jos en ole kipeä? En ole valehtelija.

Vierailija
18/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Näin yrittäjänä tuon huomannut. Kaveri saanut sairaslomaa selkäkivun takia viikon ja tulee salilla vastaan. Ainut ongelma tuossa on, että tuota kun harrastaa niin loppuu ne työt. 

Vierailija
19/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipuun lääkäri voi määrätä pistoksia selkärankaan, oi, voi.

Vierailija
20/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mäkin hakenut saikkua olemattomaan masennukseen 😂