Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulta ei sääliä liikene kerrostalokopeissa päällekkäin ja sivuttain asuville. Ovat sen itse aiheuttaneet itselleen

Vierailija
06.09.2025 |

Itse asun omassa talossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Tuu hakee mut pois xD

Vierailija
2/8 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenian tyypillisiin oireisiin kuuluu puheen hajanaisuus, joka pahimmillaan estää ymmärretyksi tulemisen. Tavallisimpia kliinisiä ilmenemiä ovat raiteilta suistuminen, tangentiaalisuus, päämäärän kadottaminen ja inkoherenssi. Skitsofreniapotilailla on todettu häiriöitä semanttisessa prosessoinnissa, kontekstin hyödyntämisessä ja mielenteoriassa. Nämä tekijät voivat johtaa hajanaiseen puheeseen. Kielitieteellisesti määriteltynä tyypillisiä sidoksisuuden häiriöitä ovat puutteelliset viittaussuhteet, puheenaiheiden ja viittauskohteiden yllättävyys, lausumien puutteellinen hierarkia ja puheen ohjautuminen merkitysyhteyksien pohjalta. Kielitieteelliset havainnot ja käsitteet voivat auttaa kliinikkoa ymmärtämään skitsofreniapotilaan hajanaista ilmaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ovat aiheuttaneet sen itselleen? Minä en kuule voi sille mitään että joudun asumaan jossain vtun vuokrakämpässä. Ei ole valitettavasti vielä varaa ostaa omakotitaloa. Sellainen olisi kyllä haaveena. 

Vierailija
4/8 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnittelen itseäni joka päivä, kun muutin omakotitalosta kerrostaloon. Ei tarvitse haravoida, leikata nurmikkoa, tehdä lumitöitä, ei mitään huoltohommia. Ei ole ikävä mitään omakotitalossa asumisesta. 

Vierailija
5/8 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei sääliä liikene jossain horonperän mörskässä majailevalle oliolle.

Vierailija
6/8 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuttain asuville?

Vierailija
7/8 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä ihan mahtuu olemaan, ei tarvitse ahtauden vuoksi kavuta päällekkäin eikä käytävissäkään edetä sivuttain.

Vierailija
8/8 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiheutin?

Tilanteen, että joku rakennutti kerrostalon? 

Ei mitään mielikuvaa. 

Vanhat miehet viihtyvät omakotitaloissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän