1,73 promillea on aika kova rattijuopumus Helsingin keskustaan.
Siinä on ihan oikeasti asettanut muut vaaraan.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/13d14ee4-59ce-4766-9d3c-fe4fa5…
Kommentit (11)
Itse nukahdan eli sammun noin puolentoista promillen kohdalla. Ei tulisi pieneen mieleenkään ajaa ajoneuvoa enää siinä kunnnossa, jo itsesuojeluvaisto estää.
Tosi tenukeppi on 1,7 promillen humalassa vasta parhaimmillaan toimintakykyinen, letkeä meno maistuu eikä puske tärinöitä.
Alle 2 promillea on hyvä ajokunto itsellä.
Rattijuopumukset on yksi lievimmin rangaistuja rikoksia suomessa. Siinä vaarannetaan muita niin saisi rangaista kovemmin.
Vierailija kirjoitti:
Itse nukahdan eli sammun noin puolentoista promillen kohdalla. Ei tulisi pieneen mieleenkään ajaa ajoneuvoa enää siinä kunnnossa, jo itsesuojeluvaisto estää.
Kyllähän se "treeniä" vaatii että noilla promilleilla on pystyssä. Mutta onhan niitä rekkamiehiäkin välillä ollut jotka ovat täräyttäneet yli 2 promillen lukemia.
Vierailija kirjoitti:
Tosi tenukeppi on 1,7 promillen humalassa vasta parhaimmillaan toimintakykyinen, letkeä meno maistuu eikä puske tärinöitä.
Juu ja nämä ovat taiteilija-apurahojen turvin tottuneet pitämään itsensä reilu 4 promillessa 24/7, niin tuohan ei ole vielä mitään, selvin päin!
Vierailija kirjoitti:
Alle 2 promillea on hyvä ajokunto itsellä.
Ei tuon alle uskalla edes rattiin hypätä?
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Tämä eräs taiteilija on olemuksestaan päätellen harjoitellut juontia ahkerasti, eli siinä se lapsus on varmaankin käynyt, kun kerran rattiin lähti. Mutta tuomio tuli ja sakot on maksettu, joten elämä jatkuu.
En itse aja autoa joten asia ei ole tuttu, mutta olen kuvitellut että noin rapeasta promillemäärästä tulisi kovempi rangaistus kuin päiväsakkoja?
Outoa ettei ollut kolaa veressä taiteilija kun on..