Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö töitä ilmaiseksi

Vierailija
04.09.2025 |

Matkat omasta pussista?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämän olen tehnyt aina jotain työtä, vaikka muun ohella, ilmaiseksi. 

Olen koittanut päästä siitä eroon, mutta ei ole vielä onnistunut. Aina on jokin uusi ilmaistyö kun edellinen loppuu. 

En tekisi, jos osaisin olla tekemättä. 

Vierailija
22/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla hävittäjälentäjä ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus nuorena.

Ei jäänyt mitään käteen.

Älkää uskoko eliittiä.

Työkokemus ei ole minkään arvoista.

Mulle on kuitenkin tarjottu palkatonta työtä, kun olen maininnut ilmaistyöt cv:ssä. Palkattomilla töillä olen saanut vain lisää palkatonta työtä ja siitä tulee kierre, joka jossain vaiheessa ahdistaa ja kyllästyttää. Tämä on totuus. 

Vierailija
24/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni epävirallisena hoitajana teen koko ajan ilmaiseksi työtä.

Vierailija
25/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun verran tehnyt vapaaehtoistöitä esim Punaiselle Ristille. Lisäksi kerään viikottain roskia luonnosta. Voisin siis tehdä töitä ilmaiseksi, jos olisi joku järkevä syy. Kokoaika töihin en ilmaiseksi lähtisi.

Vierailija
26/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Nuorena työkkäri pakotti jos jonkinlaiseen ilmaiseen työhön ja kurssipelleilyyn, josta jäi hyväksikäytön maku. Palkkatöitä työkkäristä en koskaan saanut. Itse sain aikuisiällä vakityön, josta toivottavasti joskus eläköidyn.

Työkkäri sun muut rekrytoimistot tulisi sulkea ja työttömille tulisi maksaa kansalaispalkka. Olisi halvempaa ja tehokkaampaa. Tämä olisi myös työttömien mielenterveydelle parempi. Onhan se kamalaa kuunnella vuosikymmeniä olevansa luuseri, menoerä ja kaiken kaikkiaan huono ja tyhmä ihminen, vaikka syy on yhteiskuntarakenteissa. Voitot maksimoidaan, työ tehdään tulevaisuudessa yhä pienemmällä väellä ja työttömyys lisääntyy tekoälynkin myötä. Ei kaikille riitä töitä. 

Vierailija
27/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali työmatkavähennys. Loput ihan omasta pussista.

Vierailija
28/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat tukia, niin vastineeksi niistä pitää velvoittaa osallistumaan ja tekemään jotain

Vierailija
29/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön meneminen maksaa sekä eväät maksavat. Miksi kukaan tekisi ilmaiseksi töitä toisten saadessa palkkaa samasta työstä?

Ilmaisten harjoittelijoiden jatkuva käyttö ilman palkkaamistarkoitusta tulisi kriminalisoida. Jos työpaikalla on oikea tarve työntekijälle, työn tekemisestä tulee maksaa tes mukainen palkka. 

Vierailija
30/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos saat tukia, niin vastineeksi niistä pitää velvoittaa osallistumaan ja tekemään jotain

Jos kaikki työttömät velvoitettaisiin tekemään töitä palkatta, aika moni tämänhetkisistä palkansaajista putoaisi työttömyyteen yritysten korvatessa ilmaistyövoimalla palkkatyövoimaa. Oletteko oikeasti niin tyhmiä, että kuvittelette, että ilmaistyö ei jossain vaiheessa koskisi teitä nykyisiä palkansaajia? Anna mun kaikki kestää.

Hajoita ja hallitse uppoaa näköjään kuin kuuma veitsi voihin. 

Vierailija
31/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki työttömät velvoitettaisiin tekemään töitä palkatta, aika moni tämänhetkisistä palkansaajista putoaisi työttömyyteen yritysten korvatessa ilmaistyövoimalla palkkatyövoimaa. Oletteko oikeasti niin tyhmiä, että kuvittelette, että ilmaistyö ei jossain vaiheessa koskisi teitä nykyisiä palkansaajia? Anna mun kaikki kestää.

Työtä, jota on olemassa, mutta ei tekijää. Yleishyödyllistä työtä kyllä riittää. Tukia vastaan pitää tehdä jotain. Ei ne tukien maksajatkaan halua antaa rahaa ilmaiseksi kenellekään.

Vierailija
32/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tainnut joskus tehdä lyhyen pätkän.kulukorvauksella 5pv / vk, 180e /kk kulukorvaus, bussilippu 53e/kk.

Vierailija
33/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä, jota on olemassa, mutta ei tekijää. Yleishyödyllistä työtä kyllä riittää. Tukia vastaan pitää tehdä jotain. Ei ne tukien maksajatkaan halua antaa rahaa ilmaiseksi kenellekään.

Milläs rahalla sinne yleishyödylliseen työhön matkataan mahassa nälkä kurnien?

Ihan oikeesti. 

Vierailija
34/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömät voidaan hyvin velvoittaa keräämään vaikka marjoja tukia vastaan, ettei tarvitse aasiasta tuoda ihmisiä tähän hommaan. Roskia riittää luonnossa, vanhukset kaipaa hoivaa..Tekemistä on.

Vierailija
35/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisjakelu oli näin jälkeenpäin ajateltuna myös ilmaistyötä. 5-10€/2-3h vuosituhannen alussa. Kai siinä sitten oppi jotain työmoraalia teininä.

Vierailija
36/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin ihana työ, että voisin tehdä tätä jopa ilmaiseksi eläkkeen ohella, mutta se olisi väärin nuorempia kollegoja kohtaan. 

Vierailija
37/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs rahalla sinne yleishyödyllise

Ken ei tee työtä, ei sen syömänkään pidä.

Vierailija
38/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston unelma. Kaikille saman verran hyödykkeitä ja kaikki tekee saman verran.

Vierailija
39/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo nyt. Siis en saa palkkaa, matkakorvausta, työttömyysetuutta tms. ja silti teen joka päivä töitä.

Vierailija
40/59 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt saa ammatti-ihmistä vastaamaan jotain järkevää? Voiko ottaa yhteyttä työkkärin esimieheen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä