Onko täällä ketään yli 60-vuotiasta, jolla ei olisi Erja Häkkisen kuvaamia oireita?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Erja Häkkisen pää lienee kuvattu ja selvät löydökset muistisairauteen löydetty. Vähän eri kuin meillä muilla tavallusilla hajamielisillä. Mulla ei ainakaan ole löydöksiä ja olen välillä tosi hajamielinen kuuskymppinen.
Sun pää on siis kuvattu?
Kenties moneltakin löytyisi jotain, jos kuvattaisiin, mutta aika pahat oireet saa tavan tallaajalla olla, että kuusikymppisen aivoja vielä kuvattaisiin. Häkkinen varmaankin käynyt yksityisellä.
Monacossa ei taida olla muita kuin yksityisiä
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on ja paljonkin. Suurin osa +60v pystyy ajamaan autoa ihan turvallisesti. Joku +80v on sitten jo erijuttu.
Erjahan ei enää pysty ajamaan autoa. Lievemmissä oireissa, kuten,esim että JOSKUS unohtaa mitä oli menossa tekemään, niin sellaista voi olla, mutta kyllähän tuo, ettei enää uskalla ajaa autoa, on aika paha merkki muistisairaudesta.
Tai väsymyksestä tai hysteriasta tai..
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on ja paljonkin. Suurin osa +60v pystyy ajamaan autoa ihan turvallisesti. Joku +80v on sitten jo erijuttu.
Erjahan ei enää pysty ajamaan autoa. Lievemmissä oireissa, kuten,esim että JOSKUS unohtaa mitä oli menossa tekemään, niin sellaista voi olla, mutta kyllähän tuo, ettei enää uskalla ajaa autoa, on aika paha merkki muistisairaudesta.
Joskus unohtuu jonkun nimi tai unohdan mennä tyhjentämään pyykkikoneen heti kun se on lopettanut pesun, mutta autolla ajamista en ole unohtanut. Olen 41 vuotta ajanut enkä vielä yhdessäkään kolarissa ole osallisena ollut. Viimeksi tein yli sadan kilometrin reissun kaksi kertaa viikossa kaksi viikkoa sitten. Eli muistini on kyllä huonontunut - muistin ennen aina kaikki päivämäärät niin, että toisetkin niitä minulta kyselivät, mutta nykyisin en välttämättä - mutta muistisairauden alkua tuskin elän vielä. Ihan normaalia vanhenemista tämä vielä on, parin kuukauden päästä 60 vuotta täyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Erja Häkkisen pää lienee kuvattu ja selvät löydökset muistisairauteen löydetty. Vähän eri kuin meillä muilla tavallusilla hajamielisillä. Mulla ei ainakaan ole löydöksiä ja olen välillä tosi hajamielinen kuuskymppinen.
Sun pää on siis kuvattu?
Kenties moneltakin löytyisi jotain, jos kuvattaisiin, mutta aika pahat oireet saa tavan tallaajalla olla, että kuusikymppisen aivoja vielä kuvattaisiin. Häkkinen varmaankin käynyt yksityisellä.
Monacossa ei taida olla muita kuin yksityisiä
Eikös Erja nykyään Suomessa asu?
Olen 76 v ja n vuosi sitten huomasin, että supermuistajana en muistanut jonkun vanhan työkaverin nimeä.
Kun epäilin muistisairautta, niin tutkimusten mukaan ei ole kyse siitä vaan ilm unettomuudesta.😴
Näyttää suunnilleen 70-vuotiaalta, kuin voisi olettaa että kasvojen ihoa hoidetun. Voisiko olla että salannut todellisen ikänsä ja nyt tullut tenkkapoo että miten selitetään jatkossa uskottavasti liian nopea vanhentuminen.
Minä unohtaisin/kadottaisin päänikin, jollei olisi hartioissa kiinni.
Ikää alle 50 v. Päätäni ei ole kuvattu.
Muistisairaudet muuttavat usein ihmistä ja tämän toimintaa niin, että läheisetkin sen huomaavat ja huolestuvat. Niin on ollut jutun perusteella tässäkin. Ja joskushan on niinkin, että ihminen ei itse edes tajua tilaansa tai kuittaa muutokset "pelkkänä satunnaisena unohteluna", kun taas läheiset näkevät, että jotain on isomminkin muuttunut ja pielessä.
Ainakin itse siis huolestuisin omasta unohtelustani tai muusta sekoilustani lähinnä siinä kohtaa, jos muut ihmiset ja erityisesti omat läheiset alkavat sitä ihmetellä tai siitä huolestua.
Jotenkin kummallinen juttu.
Jos haluaa olla asiasta avoin (niinkuin sanojensa mukaan haluaa) niin miksi ei kerro onko kuvattu ja mitä on löydetty?
Outoa myös tuo, jos kuvailemiensa oireiden perusteella on lopettanut autolla ajamisen.
Ja nuo kaksi porkkanaa aamuisin ei taida olla ihan Käypä hoito -suositusten mukaisia. Toki terveellisiä varmaan muuten.
Hyvä, että ainakin tässä tapauksessa ollaan ajoissa liikkeellä. Sivusta dementikkoa seuranneena mitään hoitoa tai muistilääkkeitä ei Suomessa saa, ennen kuin on liian myöhäistä. Julkisuudessa kuitenkin opastetaan, että näissä ajoissa on oltava ajoissa liikkeellä kun asialle on vielä jotakin tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kummallinen juttu.
Jos haluaa olla asiasta avoin (niinkuin sanojensa mukaan haluaa) niin miksi ei kerro onko kuvattu ja mitä on löydetty?
Outoa myös tuo, jos kuvailemiensa oireiden perusteella on lopettanut autolla ajamisen.
Ja nuo kaksi porkkanaa aamuisin ei taida olla ihan Käypä hoito -suositusten mukaisia. Toki terveellisiä varmaan muuten.
Siis mitä? Hänellä on todettu muistisairaus ja tämän hän on kertonut. Hänelle varmasti on tehty asianmukaiset testit ja kuvaukset, mutta mitä se nyt tähän liittyy? Tietenkään ei voi ajaa, jos muisti temppuilee. Sehän on vaaraksi itselle ja muille. Fiksu nainen, että on tähän itsekin päätynyt. Hän ottaa tabletteja ja lisäksi nähtävästi koittaa syödä terveellisesti. Ruokavaliolla on todettu muistaakseni olevan muistisairautta hidastava tai ehkäisevä vaikutus, vaikka mystinen sairaus edelleen tuntuu olevan lääketieteen asiantuntijoillekin.