Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan eroon kiroilusta. Mika olisi hyva " voimasana" , kun totaalinen kiroilemattomuus taitaa olla ainakin alkuun mahdotonta.

Vierailija
07.04.2007 |

Sanan pitäisi olla joku ihan " kiltti" , mutta tarpeeksi jytyä sisältävä. Joku voi hitsin hitsi tuntuu liian pliisulle eikä auta kiihtyneessä olotilassa yhtään, kun tekisi mieli karjaista voi v**** tai P*****e.

Kiroan kuin turkkilainen ja nyt on päästävä tavasta eroon!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite käytän "voi saasta". Tai "voi rutto".

Vierailija
2/20 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2007 klo 22:31"]

Mika olisi hyva " voimasana" , kun totaalinen kiroilemattomuus taitaa olla ainakin alkuun mahdotonta. Sanan pitäisi olla joku ihan " kiltti" , mutta tarpeeksi jytyä sisältävä. Joku voi hitsin hitsi tuntuu liian pliisulle eikä auta kiihtyneessä olotilassa yhtään, kun tekisi mieli karjaista voi v**** tai P*****e.
Kiroan kuin turkkilainen ja nyt on päästävä tavasta eroon!

[/quote]

Mika on ihan hyvä voimasana kyllä. Voihan Mika!! Mikan mika sentään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKA !

Vierailija
4/20 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini käytti joskus sanaa "hiivatti" oikein suuttuessaan.

Vierailija
5/20 |
04.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei koskaan kiroillut, joten muistan vieläkin sen yhden kerran, kun äiti sanoi "voi paska!". Me lapset (kaikki 3) hiljenimme heti, oli se niin järkyttävää kun äiti kirosi. Kirosanat on tehokkaita, kun niitä ei viljele turhan usein.

Vierailija
6/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 1v 9 kk tyttö hoki tänään jumajauta jumajauta kun ripustin pyykkejä. Enkä siis kiroillu silloin yhtään, mutta jostain lauseen keskeltä se on bongannu ton. Kääk.

Vierailija
7/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhonen (ärrää korostaen), turkinpippuri, pastilli jne (aika killtejä)... saamari, samperi, peeveli (jo melkein noitumista)...

Vierailija
8/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän perhanaa ja hemmettiä, koska jotenkin pitää voida kirota. Huvitti kun 2v totesi tässä eräänä päivänä, että " hemetti, kun on terävä" - jostain terävästä esineestä. Parempi näin!

Mutta itse olen huomannut, että kiroileminen on kuin riippuvaisuus. Jos annan itselleni jossain tilanteessa luvan sanoa vaikka voi V... niin ihan varmaa on että sana alkaa elää uudelleen kielenkäytössäni!!

Onnea, kyllä se onnistuu kun löydät itsellesi sopivan sanan tai tavan toimia.

Vierailija
9/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli mieleen exän käyttämät " vitun täys paskaa" ja " no jo nyt on vitussa matoja" kun luin noita mietoja kirouksia... Eiks oo ällöjä. t. nro 2

Vierailija
10/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tällaisia käytössä + " Voi pieru!" - tosin näistäkin pitäisi päästä eroon, kuulostavat lasten suusta ikäville nämäkin...

Vierailija
11/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos pääsen kiroilun makuun, en osaa enää muuten puhuakaan. Nyt on varmaan vuoden ollut sellainen kiroilubuumi päällä, että kiroilen tosi helposti (myös lasten kuullen). En pidä satunnaista kiroilua pahana, mutta muuten kyllä haluaisin tästä huonosta tavasta eroon. Olen saanut mallin isältäni, joka kiroilee koko ajan. Samoin siskoni. En haluaisi, että lapset oppivat saman tyylin multa.

Mä en kyllä pidä pahoina kirosanoina kuin vittua, saatanaa, helvettiä ja perkelettä. Paska on musta lähinnä yhtä " paha" kuin kakka, samoin esim. perhana ja jumankauta on sellaisia sanoja, ettei mua haittaisi, jos lapseni joskus esim. varpaansa lyödessään sanoisi niin. Yksi hyvä kirosanan korvike, minkä olen kuullut, on SAATERI. Onkohan se kuitenkin liian oikean kirosanan kuuloinen? Mun lemppari on VITURA, mutta sekään ei sovi lapsen suuhun... Mietin noita niin, että mikä kuulostaa kamalalta lapsen suusta, niin sellaisia sanoja en haluaisi käyttää.

Vierailija
12/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se kuulostais lähinnä hassulta =) Mutta tosiaan kun ole lapsuuden kuunnellut jokapäiväistä kiroilua, niin ehkä omiin korviin ei noi lievät ilmaisut kuulosta yhtään pahalta.

T:12

Vierailija
13/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän olen itse alkanut tota sanaa käyttään, voi sentään, perkeleen vastine on toi perjantai, mutta mikäs olis ton saatanan vastine

Vierailija
14/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis " vvvvoi PIERU!!!" . Ja asiaankuuluva tuima kasvojen ilme vielä niin ei naurata! :-/

t.11

Vierailija
15/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAATO, LEMPO... näitä vaarini käytti ;)

Vierailija
16/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sen sairastaneet tietää kuinka suuri paino sillä sanalla on

Vierailija
17/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten perkeleen sijaan sanon perhonen, ja täydestä menee... :)

Vierailija
18/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä " Voihan perjantai..." Sitäkin käytetään todella harvoin.

Vierailija
19/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi tuollaisia kilttejä versioita

se r-kirjain on kyl aika hyvä, tuo raato kuulostaa mun korvaan aika hyvältä vastineelta.

saakeli ja saamari lipsuvat iteltä joskus, ovat kai sentäs parempia kuin oikein saatana, joka kuulostaa aika pahalta mun korvissa.

mies lipsauttaa joskus " voi kilin vittu" ja mä toivon ja toivon ettei se kuulu vääriin korviin, toistaiseksi ei ole lipsauttanut väärässä seurassa...

Ite käytän myös hitsinhitsi ilmausta, pikkuturhautuneena :)

On muuten jännä tää tarve ihmiselle käyttää jotain ilmaisua turhautuneena/suutahtaneena.

Vierailija
20/20 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää stopata siihen ja äkkiä keksiä joku lapsen korville sopiva lopputavu sanaan :)

Ainkin voi kaiken tunteensa ja turhautumisensa ladata siihen ekaan tavuun ja sit jatkaa

Voi vit.... si, -ja

Voi saa... tava, -vutus,

Voi per...he, -jantai, -sikka

Voi hel... minauha, luntai, istin

Ja kyllä ne aidotkin sanat lipsahtaa ihan tarpeeksi usein, ihme, etteivät ole jääneet 3-veelle päähän. Joskus käskee mua tukkimaan korvat etten kuulisi, mitä hän aikoo sanoa. Kun tekee kuulemma mieli sanoa rumasti. Sitten kuiskaa ihan hiljaa: " kakka..."