Miten leskeksi jäänyt iäkäs vanhempasi pärjäsi yksin?
En tiedä miten kumpikaan vanhemmistani pärjäisi yksin, heillä on niin tiukasti "omat reviirit" joita hoitavat, eikä mitään halua opetella sen toisen hoitamia asioita.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Isä on pärjännyt, kun siskoni auttavat häntä. Tekevät ruuat valmiiksi pakasterasioihin. Isä maksaa aineet ja tekopalkkaa ja käyvät siivoamassa. Välillä kuskaavat isää jonnekin, minne hän haluaa. T. Valis
Osaako hoitaa itse pankkiasiat yms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä on pärjännyt, kun siskoni auttavat häntä. Tekevät ruuat valmiiksi pakasterasioihin. Isä maksaa aineet ja tekopalkkaa ja käyvät siivoamassa. Välillä kuskaavat isää jonnekin, minne hän haluaa. T. Valis
Osaako hoitaa itse pankkiasiat yms?
Sisareni opetti. Hän oli pankkivirkailija koko elämänsä ennenkuin nyt jäi eläkkeelle. T. Valis
Kai nuo ovat olleet työelämässä ja hoitaneet itsenäisesti asioita, ei ne mitään lapsia ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs sinä teet isäsi hyväksi, miten sinä autat häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs sinä teet isäsi hyväksi, miten sinä autat häntä?
En oikein mitenkään, kun en asu sielläpäin, missä hän asuu. Toisella siskollani on isälle matkaa 2km ja toisella 12km. Minä kyllä soittelen hänen kanssaan. T. Valis
4 kuukautta pärjäsi, sitten kuoli itsekin.
Aikanaan, kun asuin samalla seudullaja olin omaishoitajana ensimmäiselle miehelleni, niin kuskasin vanhempiani kauppaan ja asioille. T. Valis
Vierailija kirjoitti:
Kai nuo ovat olleet työelämässä ja hoitaneet itsenäisesti asioita, ei ne mitään lapsia ole.
Eivät ole lapsia mutta ovat vanhuksia.
Monella kunto romahtaa kun unohtaa mm. syödä säännöllisesti.
Äitini oli 44, kun jäi leskeksi. Ei kovin iäkäs ja hyvin pärjäsi yksin.
Jäi jo 80-luvun lopussa leskeksi. Ja pärjäsi sitä ennenkin itsenäisesti ja sen jälkeen. Eikä ole täysin iäkäs vielä, vaikka ikää on.
Isoisäni eli kuolemaansa saakka (89v) kotonaan. 20 vuotta tuosta ajasta yksin leskeydyttyään. Asui maalla omakotitalossa. Kaupunkiin matkaa 35 km. Kävi itse kaupassa ja asioilla traktorilla, myöhemmin taksilla. Teki itse ruokansa. Kokeili kyllä sellaista ateriapalvelua, mutta ei pitänyt niistä ruuista. Lumityöt teki itse, nurmikonleikkuun lapset.
Vierailija kirjoitti:
Monella kunto romahtaa kun unohtaa mm. syödä säännöllisesti.
Haittako se mitään jos puolihourio unohtaa syömisen? Jouduttaa vain poislähtöään ja turhaa kitumistaan.
Ei pärjännyt vaan otti nuoren vaimon joka kuppasi häntä huolella.
Äitini on porskuttanut leskenä jo 16 vuotta. Tietoteknistä tukea on saanut pojaltani, naapuriin muuttanut siskoni hoitaa pankkiasiat ja käyttää lääkärissä.
Isäni ei olisi pärjännyt leskenä yhtään, koska ei halunnut osata käydä kaupassa, laittaa ruokaa, käyttää pesukonetta eikä tehdä muitakaan akkojen hommia.
Isä pärjäsi tosi hyvin. Kokkasi ruoat ja piti asunnon suht siistinä. Hän kuoli kyllä 1,5 vuotta äidin jälkeen.
Aivan sama miten pärjäilee/pärjäilisi, ei kiinnosta. Kiitoksena lapsuuden ja pitkältä osalta aikuisuudessakin terrorisoimisesta pärjäilköön niiden varassa, ketkä vielä jaksaa katsella.