Onko jollain leukanivelen nivelrikkoa?
Olen diagnosoinut tämän itselläni. Oireina kipu leukanivelessä syödessä (pureskellessa) ja rahina korvassa esim. haukotellessa. Oireet ovat jatkuneet jo vuoden. Onko tähän jotain hoitoa? Eli kannattaako mennä lääkäriin vai pitääkö vaan pärjäillä?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Hampaiden purentavika tai tulehdus juuristossa, mene hammaslääkäriin.
Olen käynyt hammaslääkärillä ja suuhygienistillä keväällä. Purennassa tai hampaissa ei ole mitään vikaa.
Mulle todettiin hammaslääkärissä vain että leukanivelet on kuluneet (samantyyppiset oireet), eikä niille mitään tehty. Tiedä sitten mistä tuo johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle todettiin hammaslääkärissä vain että leukanivelet on kuluneet (samantyyppiset oireet), eikä niille mitään tehty. Tiedä sitten mistä tuo johtuu.
Okei. No sitten turha minunkin mennä. Joku aika sitten kipu pureskellessa yltyi niin pahaksi että olin pari päivää ihan keittolinjalla. Silloin olin jo menossa lääkäriin mutta akuutti vaihe meni sitten tosiaan ohi niin jäi menemättä.
Kerran oli sairaalassa samassa huoneessa yksi pappa jolla oli leukaluxatio. Sitä tuskaista ölinää oli hirveää kuunnella.
En tiedä ikääsi, mutta kun kävin päälle 50-vuotiaana hammaslääkärissä niin se kuunteli kuuluuko leukojen aukomisesta ääntä. Kuulin kyllä itse, eli kulumaa oli. Toisaalta kivun syy voi olla myös osittainen sijoiltaanmeno. Lääkäri painaa sen peukalolla takaisin eli on nopea toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ikääsi, mutta kun kävin päälle 50-vuotiaana hammaslääkärissä niin se kuunteli kuuluuko leukojen aukomisesta ääntä. Kuulin kyllä itse, eli kulumaa oli. Toisaalta kivun syy voi olla myös osittainen sijoiltaanmeno. Lääkäri painaa sen peukalolla takaisin eli on nopea toimenpide.
Olen 48. Olen kyllä aika varma että tämä on kulumaa/nivelrikkoa. Pohdin vaan tosiaan että onko mitään "järkeä" maksaa hammaslääkärikäynnistä jossa vain todetaan se minkä jo tiedän. Jos mitään hoitoa ei ole.
Nostan omaa aloitustani jos tästä joku päivä on jollekin jotain apua.
Kävin sitten kuitenkin hammaslääkärissä vaikka käynti vain vahvistikin sen minkä jo tiesin. Leukanivel on sökö eikä sille mitään voi tehdä. Hammaslääkärin terveiset oli että pärjäile.
Onneksi keitot on ihan hyviä.
Hampaiden purentavika tai tulehdus juuristossa, mene hammaslääkäriin.