Mitä lahjaksi ihmiselle, jolla on jo kaikkea
Mitä ihmettä keksin lahjaksi 70-vuotiaalle rouvalle, jolla ns. on jo kaikkea. Aalto-vaasi tai Pentikin tuikku ei nyt ole vaihtoehto. Hän on särmikäs humoristinen rouva, johtotehtävissä tehnyt työuransa, rakastaa kuvataidetta ja sienestämistä. Mökkeilee. Ei juurikaan lue, ehkä jotakin tietokirjoja tms, mutta ei romaaneja. Mikään hierontalahjakortti tai kosmetologilahjakortti ei käy, ei käytä noita palveluja.
Olen ihan pulassa tämän kanssa. Jotakin kivaa pitäisi keksiä! Ideoita, kiitos!
Kaikkein mieluiten ostaisin jotakin taidetta, esim. grafiikantyön, tiedän että se olisi mieluinen, mutta hinnat ovat yli budjetin, en voi tähän laittaa mitään 300 euroa.
Kommentit (13)
Mikä on lahjan tarkoitus? Joku merkkipäivä ilmeisesti?
Rouva vaikuttaa sellaiselta, että voisit askarrella hänelle kortin ja kutsua kaveriksi taidenäyttelyyn (hänen toiveensa mukaan) sekä tarjoat siellä leivoskahvit tai skumpat. Hyvä seura on usein hyvä lahja.
Onko hänellä Kiroileva siili -sarjakuvakirja? Jos kerran on särmikäs.
Miksi ostaa mitään ihmiselle jolla on kaikkea? Vie vaikka kukkakimppu tai viinipullo (jos juo alkoholia).
Hildegard Bingeniläisen seuran vuosijäsenyys. Päivänsankari yllättyy takuulla.
Vierailija kirjoitti:
Rouva vaikuttaa sellaiselta, että voisit askarrella hänelle kortin ja kutsua kaveriksi taidenäyttelyyn (hänen toiveensa mukaan) sekä tarjoat siellä leivoskahvit tai skumpat. Hyvä seura on usein hyvä lahja.
Joku tän tyyppinen elämys. Vaikka "vapaa lahjakortti kulttuurimenoon", niin saa itse ehdottaa mikä olisi mieluisin. Mitään tavaraa älä missään nimessä väkisin osta.
Jos minä olisin tuo 70+ rouva niin olen hukannut sormukseni ja korvarenkaat pitää laittaa vaihtoon. Jos olen hänelle rakas niin ottaisin mielelläni uuden sormuksen ja korvarenkaat. Toinen olisi sitten yhteinen matka jonnekin viikoksi tai pariksi. Onko nainen ehkä leski ja sinusta tulossa hänen uusi miesystäväsi? Riippuu vähän tilanteestanne.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi yhteistä aikaa jonkin matkan muodossa? Kylpyläviikonloppu?
ap kirjoitti: "en voi tähän laittaa mitään 300 euroa."
Rouva kuulostaa kivalta vaikka olenkin reippaasti nuorempi :)
Itse kasaisin paketin joistakin seuraavista: pienpaahtimo kahvi tai tee, laadukas viinipullo tai pieni likööri, suklaa tai muu herkku, hyvä oliiviöljy, joku pieni keittiöjuttu jota hän voisi tarvita, villasukat mökille jos ei itse neulo, maustemylly, pari juustoa ja joku hillo nyt tulee alkuun mieleen. Ainakin näihin 20-30 e riittää mainiosti ja saat silti tyylikkään lahjan.
Lahjakortti konsertiin tai johonkin kivaan ruokapaikkaan.
Miten olisi yhteistä aikaa jonkin matkan muodossa? Kylpyläviikonloppu?