Korvien putkitus??? Kuinka paljon maksaa??
Siis kuinka paljon on hinta ihan " yleisessä " sairaalassa, jos muksun korvat putkitetaan??? Korvaako kela, kun ei ole vakuutusta?
Joutuuko lapsi jäämään osastolle toimenpiteen jälkeen??
Kiitoksia tiedoista :)
Kommentit (10)
Kaikilla pienillä joita siellä näin oli toinen vanhemmista paikalla (myös yötä), tosin nämä pikku potilaat olivatkin alle vuoden vanhoja. Onko tässä joku ikäraja? Ja kyllä koin että olimme siellä helpottamassa hoitajien työtä, en käsitä kuinka he olisivat selvinneet jos kenenkään vanhemmat eivät olisi olleet paikalla? Jos neljän lapsen huoneessa yhden äiti/isä poistui pariksi tunniksi, niin kyllä tuo vauva oli hieman " heitteillä" ja joutui itkeskelemään yksikseen kun muille pikku potilaille piti kuitenkin tehdä hoitotoimenpiteitä sinäkin aikana.
Itse imetin poikaani (8kk) kiinteiden ohella, joten sain muistaakseni ilmaiseksi aamiaisen ja lounaan, täysimettävät saivat lisäksi ainakin vielä iltapalan.
Ja kuten edellä on mainittu, on lapsen vuorokausimaksu 26e/vrk.
Jos lapsi on vuoden sisällä seitsemän (7) vuorokautta hoidossa, ei tämän jälkeiset päivät maksa. Aikuisesta on myös tuo 26e/vrk, mikäli vanhempi jää sairaalaan. Ruoat sairaalalta voi tilata, mikäli tarvetta.
Teille tehty laskutus johtuu juuri siitä että " olette yöpyneet" sairaalassa, silloin ei erikseen voida periä päiväkirurgian maksua. Eli kannattaa olla yötä ;D
Tosin minä en ole kyllä koskaan maksanut itse tuota maksua vaikka olen lapsen kanssa sairaalassa yöpynytkin. Ja kohtuuttomalta se tuntuisikin, enemmän luuen itsestäni olevan siellä hyötyä kuin haittaa.
Tältä vuodelta ei pitäisi enää tullakaan vuorakausimaksuja, on jo 10 vrk takana sairaalaelämää.
normaalin poliklinikka maksun eli 22 euroa, jos pääsee kotiin samana päivänä, niin kuin yleensä pääsee jos kaikki menee hyvin.
ja mikäli joutuu yöpymään osastolla laskutetaan osaston vuorakausimaksut eli 2x26¿.
Meillä korvien putkitus päiväkirurgisena toimenpiteenä keskussairaalassa maksoi 72¿. Kotiin päästiin n. 4 tuntia leikkauksen jälkeen kun lapsi oli herännyt kunnolla, eikä ollut kipeän oloinen.
en tarkkaa hintaa enää muista, kun on aikaa yli kaksi vuotta. Eli on selvästi enemmän kuin poli- tai sairaalamaksu.
korvaa enää mitään eli se on hinta, mitä te joudutte itse maksamaan. Kustannukseltaanhan se olisi n 1000e luokkaa, jollei teidän lapsenne olisi suomalaisen sairausvakuutuksen piirissä eli Kelan vakuuttamana.
Hyvin harvoin sairaalaan joutuu jäämään, en ole kuullut yhdestäkään tapauksesta. Muutama tunti siellä menee, suurin aika yleensä leikkauksen jälkeen, jolloin odotetaan, että lapsi herää kunnolla ja on kunnossa. Me saimme mukaan muutaman supon lääkitykseksi ja koska lapselta ei leikattu kitarisoja, vaan pelkästään putkitettiin korvat, taisi mennä seuraavana päivänä jo hoitoon. Ihan kunnossa oli jo leikkausiltana.
Tosin tuo laskutus on sikäli huvittavaa, että meillä putkitettiin korvat kuukausi sitten lastenklinikalla ja anestesialääkäri halusi tavata pojan jo edellisenä päivänä. Eli käytiin edellisenä päivänä näytillä ja meidät kirjattiin silloin osastolle. Seuraavana aamuna tultiin putkitukseen a päästiin iltapäivällä kotiin. Ja laskua tuli kahdenhoitopäivän verran eli 52 euroa. eli halvemmaksi tulisi jos olisi osastolla kuin vaan poliklinisessa leikkauksessa.
Eli kannattaisi yöpyä osastolla:)
Ei minulta ainakaan mitään mennyt kun yövyin lapseni kanssa Tyksissä.