Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL Somekansa puolusti karhua hyökkäyksen jälkeen - "Vaikea tossa on karhua syyttää"

Vierailija
26.08.2025 |

Näinhän se on. Mies on sika. Karhu on hyvä tyyppi. 👍

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammuttiinko karhua ensin ennen kuin se hyökkäsi? Nythän on karhunmetsästyskausi.

Vierailija
2/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne on ollut tarkemmin. Karhu voi olla riski muussakin tilanteessa, jossa ihmisellä ei ole asetta, mutta Suomi on kai ainoa maa jossa se osaa väistää (jos ei ole pentuja). Moni pelkää karhuja ja susia yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turha metsästäjien valittaa. Itsehän ne menevät metsään satuttamaan karhuja.

Vierailija
4/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästäjä saa maistaa omaa lääkettään ja hyvä niin.

Vierailija
5/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että metsästäjä jäi henkiin. No ens kerralla vois repiä vaikka pään kokonaan irti.

Vierailija
6/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei taida näiden komentojien takapihalla juuri karhut ja sudet pyöriä. Toista se on täällä korvessa. Saa pelätä omien lemmikien ja eläinten puolesta. Tuttava ihmetteli kun eläimet  muuttui ihan vauhkoiksi yhtäkkiä. Asensi riistakameraan pihaan ja kas kummaa yli 10 suden laumma pyöri hänen pihassaan yöllä. Ei kiva ei ... 

Vierailija
7/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään armoa metsästäjiä kohtaan! IL:n "asiantuntija" oli aivan väärässä todellisista syistä.

Vierailija
8/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnosta löytyi elämää

Eikö hallitus tee asialle mitään?

Vierailija
9/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en metsästä mutta ymmärrän että Metsästys on tärkeä osa riistanhoitoa. Kyllä minusta on käsittämätöntä että täällä heitellään kommentteja että metsästäjä sai mitä ansaitsi. Se päivä kun satutte ajamaan autolla keskellä yötä sen hirvikolarin ja se hirvi loukkaantuu  ja pakenee metsään loukkaantuneena. Joudatte itse mennä lopettamaan sen sitten kun metsästäjät on noin hirveätä porukkaa..

Vierailija
10/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoiko täällä 13 vuotiaat kettutytöt?

Vierailija
11/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en metsästä mutta ymmärrän että Metsästys on tärkeä osa riistanhoitoa. Kyllä minusta on käsittämätöntä että täällä heitellään kommentteja että metsästäjä sai mitä ansaitsi. Se päivä kun satutte ajamaan autolla keskellä yötä sen hirvikolarin ja se hirvi loukkaantuu  ja pakenee metsään loukkaantuneena. Joudatte itse mennä lopettamaan sen sitten kun metsästäjät on noin hirveätä porukkaa..

Kyse oli vaan siitä, että karhu puolusti itseään. Niin minäkin tekisin.

Vierailija
12/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu on kuitenkin aika cool eläin, toisin kuin ihminen. 

Vierailija
13/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Toivottavasti jonain päivänä myös teurastajat ym. eläinrääkkääjät saa maistaa omaa lääkettään. Linjastolle pää alas päin roikkumaan ja päät poikki. Ilman tainnutusta.

Vierailija
14/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen valossa metsästäjät ampuvat moninkertaisesti enemmän toisia ihmisiä, mitä karhut surmaavat ihmisiä. Metsästäjien olisi siis syytä pelätä toisia metsästäjiä eikä karhuja. 

Vierailija
15/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tapaukselta logiikkaa hyvöksikäyttäen muistakaan naiset että jos itse menette paikkaa missä teidät raiskataan niin mitäs menitte sinne omaa syytä se raiskaus on tällä logiikalla

Vierailija
16/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tapaukselta logiikkaa hyvöksikäyttäen muistakaan naiset että jos itse menette paikkaa missä teidät raiskataan niin mitäs menitte sinne omaa syytä se raiskaus on tällä logiikalla

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, vai onko se jotakin miehenlogiikkaa.

Tuossahan naisen olisi ensin pitänyt mennä satuttamaan miestä ja mies sitten satutettuna/ammuttuna luoti polvessa olisi käynyt naisen kimppuun. Silloin vertaus olisi oikea, Ei nyt, että mies käy viattoman naisen kimppuun. Tuotakin karhua oli kai metsästäjät satuttaneet/ampuneet ja niin on oikeastaan aina näissä karhujutuissa. 

Karhu suuttuu, kuin perseeseen ammuttu karhu ja tietenkin puolustautuu.

Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on oikeuttaa rais*kaus. Vähän väliä saa lukea kuinka puolustelet rais*kaamista.

Se on rikollista väkivaltaa, eikä miehellä ole koskaan siihen oikeutta. Vaikka sinä sitä kuinka yrität saada uhrin syyksi. 

Vierailija
17/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, vai onko se jotakin miehenlogiikkaa.

Tuossahan naisen olisi ensin pitänyt mennä satuttamaan miestä ja mies sitten satutettuna/ammuttuna luoti polvessa olisi käynyt naisen kimppuun. Silloin vertaus olisi oikea, Ei nyt, että mies käy viattoman naisen kimppuun. Tuotakin karhua oli kai metsästäjät satuttaneet/ampuneet ja niin on oikeastaan aina näissä karhujutuissa. 

Karhu suuttuu, kuin perseeseen ammuttu karhu ja tietenkin puolustautuu.

Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on oikeuttaa rais*kaus. Vähän väliä saa lukea kuinka puolustelet rais*kaamista.

Se on rikollista väkivaltaa, eikä miehellä ole koskaan

Logiikka on se kun itse menee paikkaa tekemään asioita missä voi aiheutua itselle ongelmia niin se on ihan omaa syytä. Oli sitten kyseessä tämä tapaus tai raiskaus tapaus. Omaa syytä molemmat

Vierailija
18/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi karhuta tapetaan ilman syytä. Eivät ne ole kenenkään kimppuun hyökänneet. Tuntuu vaan siltä että niitä ammutaan huvikseen koska ei ole muuta tekemistä.

Vierailija
19/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menee häiritsemään karhuja. Sympatiat karhun puolella vaikka toki olen iloinen että ei kummemmin käynyt metsästäjällekään. Jospa oppis kunnioittamaan eläimiä.

Vierailija
20/29 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhuja on liikaa ja ne ovat ruvenneet pyörimään ihmisten pihoilla.