UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀ iltana Georgina , honest vocal coach julkaisee Lindan ja Peten biisin. Saapa nÀhdÀ miten arvostelee. HÀn arvosteli KÀÀrijÀn tosi hienosti ja erikoisuudellaan biisin ihan kÀrkeen. NÀin on, katsotaan video tÀnÀÀn illalla.
Oliko se se, joka kehui Tanskan biisiÀ LiekinheitintÀ paremmaksi, vaikka se on ihan paska Ville Valo -imitaatio?
Sören on niin nuori, ettÀ tuskin on Ville Valosta koskaan kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
YmmĂ€rtĂ€isin, jos viisujen jĂ€rjestĂ€jĂ€t lĂ€hettĂ€vĂ€t osanottajille ohjeita, mutta ettĂ€ osanottaja lĂ€hettÀÀ 30 sivua ohjeita jĂ€rjestĂ€jille đ± UMKlla alkaa olla mammuttitauti: toinen esiintyjĂ€ on Ruotsista, lavastaja Espanjasta, mitĂ€ vielĂ€?
Kerrankin Suomen delegaatio on hereillÀ eikÀ mene kisapaikalle tuijottelemaan kengpnkÀrkiÀÀn ottamaan vastaan kiitollisena vain sen, mikÀ kysymÀttÀ annetaan. Suomen kappaleet on monta monituista kertaa pilattu huonolla kuvaamisella ja lavastuksella kun ei olla iljetty kertoa omaa mielipidettÀ kisapaikalla. Blind Channel taisi olla ensimmÀinen edustaja, jolla oli jokin visio omasta esityksestÀÀn ja sen kuvaamisesta ja silloin Ylen edustaja joutui rohkaisemaan mielensÀ ja kertomaan artistien toiveista ESC-kameratiimille.
Ulkomaalaiset, kun en asu suomessa, ovat minun kanssani sitÀ mieltÀ, ettÀ peten pitÀÀ paljon enemmÀn nÀyttÀÀ kasvojen ilmeitÀ ja performanssia tuskasta, nyt eiu ole mitÀÀn ÀÀlyÀ sillÀ, ettÀ on kuin pupu piilossa , tunteet pitÀÀ nÀkyÀ selkeÀsti perfonmanssissa. Ei sitÀ biisiÀ sanoiltaan ymmÀrrÀ. Puolet biisistÀ on esitystÀ yleisölle. Linda on hyvÀ. Se kÀvely on erinomainen, mutta sitten katoaa sen peten selkÀkuvauksen kohdalla.
Voi kyllÀ siitÀ pitÀÀ saada ulkomaiselle yleisölle tunne tuskasta, vihasta ja rakkaudesta ja hylkÀÀmisestÀ ja tÀmÀ kaikki kolmeen minuuttiin.
Tuo My system voisi olla ihan hyvÀ biisi, jos siinÀ olisi eri laulaja.
ItavÀllan nuoren edustajan musiikkivideo on tullut viisukanavalle. Hiukan ehkÀ hirvittÀÀ sen puolesta. Sen eka biisi ikinÀ ja suoraan viisulavoille.
Vierailija kirjoitti:
ItavÀllan nuoren edustajan musiikkivideo on tullut viisukanavalle. Hiukan ehkÀ hirvittÀÀ sen puolesta. Sen eka biisi ikinÀ ja suoraan viisulavoille.
Nyt alkaa Felician biisiin tulla nÀyttökertoja. Vaikka olisi yleisön suosikki lopulta viisuissa hankala nÀhdÀ, ettÀ raati antaisi hÀnelle kovin kummoisia pisteitÀ. Laulu on niin ohutta.
Itseasiassa ottaisin sellaisen version tuosta biisistÀ, jossa ei olisi laulua ollenkaan. Korkeintaan se kohta jossa miesÀÀni sanoo sen "My System". Mutta mitÀpÀ minÀ tietÀisin.
Seuraavaksi sitten Maltan Aidan esittelee mitÀ esittelee. JÀnnÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Kiva biisi. TykkÀÀn. Voi olla tietysti, ettÀ olen kyllÀstynyt tÀmÀn hetken biiseihin jo niin vaihtelu tuntuu hyvÀlle
Hyvin vĂ€hĂ€n oli alastomuutta. Aidan nĂ€yttÀÀ siltĂ€, ettĂ€ sen iho on tosi pehmeĂ€ đ .
Joo Georgina kehui LiekinheitintÀ ja asetti sen 3. sijalle. HyvÀ olin jo huolissani. Koreografiassa toivomisenvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva biisi. TykkÀÀn. Voi olla tietysti, ettÀ olen kyllÀstynyt tÀmÀn hetken biiseihin jo niin vaihtelu tuntuu hyvÀlle
Hyvin vĂ€hĂ€n oli alastomuutta. Aidan nĂ€yttÀÀ siltĂ€, ettĂ€ sen iho on tosi pehmeĂ€ đ .
Videota markkinoidaan paljaalla pinnalla, jota ei sitten itse videolla ole oikein lainkaan. JÀnnÀÀ, kuinka VÀlimeren maitten miehet esiintyvÀt mieluummin vaatteet pÀÀllÀ kuin vaikka ilman paitaa. Naiset sen sijaan on hyvinkin vÀhissÀ hepeneissÀ.
Vierailija kirjoitti:
ItÀvallan video on hyvÀ.
Aidanilla ei nÀytÀ olevan muita vaatteita kuin nuo nahkahaalarit. Videon idea ei oikein auennut; juoksiko Aidan Bellaa karkuun vai mitÀ siinÀ tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Videota markkinoidaan paljaalla pinnalla, jota ei sitten itse videolla ole oikein lainkaan. JÀnnÀÀ, kuinka VÀlimeren maitten miehet esiintyvÀt mieluummin vaatteet pÀÀllÀ kuin vaikka ilman paitaa. Naiset sen sijaan on hyvinkin vÀhissÀ hepeneissÀ.
Mutta Aidan ei ole millÀÀn tavalla macho. Tuo video selvÀsti korostaa sitÀ kun mies on rakkauden edessÀ paljaana. Mutta eihÀn siinÀ hyvin kÀy.
Vierailija kirjoitti:
Aidanilla ei nÀytÀ olevan muita vaatteita kuin nuo nahkahaalarit. Videon idea ei oikein auennut; juoksiko Aidan Bellaa karkuun vai mitÀ siinÀ tapahtui?
Se hotellissa juoksentelu oli outoa, ei kÀy kieltÀminen. LÀhinnÀ tuli joku murhajuttu siitÀ mieleen. PitÀÀ katsoa uudelleen jossain vÀlissÀ
Moldovan huutolaulu on inhokki numero yksi eikÀ video paranna asiaa yhtÀÀn. HirveÀ mÀÀrÀ ihmisiÀ hyörii ja pyörii ympÀri lattiaa niin ettÀ nyt sattuu korvien lisÀksi myös silmiin!
Kattelen (ja kuuntelen) taas Greczulaa...
Aidanilla on aika kiva instagram. On aika karismaattinen tapaus, hauska ja söpö đčđ„°
Vierailija kirjoitti:
Aidanilla on aika kiva instagram. On aika karismaattinen tapaus, hauska ja söpö đčđ„°
EsiintymisensÀ on flegmaattista. Tekisi mieli ravistella hereille.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset, kun en asu suomessa, ovat minun kanssani sitÀ mieltÀ, ettÀ peten pitÀÀ paljon enemmÀn nÀyttÀÀ kasvojen ilmeitÀ ja performanssia tuskasta, nyt eiu ole mitÀÀn ÀÀlyÀ sillÀ, ettÀ on kuin pupu piilossa , tunteet pitÀÀ nÀkyÀ selkeÀsti perfonmanssissa. Ei sitÀ biisiÀ sanoiltaan ymmÀrrÀ. Puolet biisistÀ on esitystÀ yleisölle. Linda on hyvÀ. Se kÀvely on erinomainen, mutta sitten katoaa sen peten selkÀkuvauksen kohdalla.
Voi kyllÀ siitÀ pitÀÀ saada ulkomaiselle yleisölle tunne tuskasta, vihasta ja rakkaudesta ja hylkÀÀmisestÀ ja tÀmÀ kaikki kolmeen minuuttiin.
Olet aivan oikeassa. Kannatan!
Vierailija kirjoitti:
No voisko mielipiteesi esim. Kertoa jonnekin umk.n tiimiin.
Onko heillÀ sivuja, minne laittaa ehdotuksia?
MiettikÀÀ sitÀ suosiota jos meillÀ olisi nyt nuori Ville Valo ja HIM. Olisi varma voittaja! Mut ei ehkÀ Join me kappaleella. Jollain muulla. Sori off topic!