Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (18457)

Vierailija
18321/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Look Mum No Computeria on nyt kuunneltu sen kanavalta ~327t ja viisukanavalta 603t. Vetää kohtalaista tahtia sekin Se on mun oma suosikki. Tanskan biisiä kuunnellaan koko ajan melko tasaisesti, sen julkaisusta on nyt hetki jo vierähtänyt. Fertoa en ole seurannut ollenkaan. 

Jalla ja Ferto ovat katsotuimmat videot.

On. Mutta viime vuonna Kreikka ja Puola takoi hurjia lukuja. Molemmat toki finaalissa. Naapurit kuuntelee efekti, ainakin osittain. 

Vierailija
18322/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete

https://www.ksml.fi/paikalliset/9278993

On kyllä niin komea

Tänä vuonna Suomen edustajina on kaksi aikuista ihmistä. Se voi puhutella todella laaja äänestäjäkuntaa, jos he onnistuvat brändäämään itsensä viisukuvioissa nimenomaan kivoina ja tasapainoisina aikuisina ihmisinä. Viisuissa kilpaillaan aina myös huomiosta ja nykyaikana on todella tärkeää onnistua sekä median että somettajien haastatteluissa. Niissä pitäisi pystyä avaamaan persoonaa. Jos kisassa on monta todella huomionhakuista, voivat median seuraajat uuvahtaa ja alkaa vastareaktiona kiinnostua niistä rauhallisemmista edustajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18323/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Look Mum No Computeria on nyt kuunneltu sen kanavalta ~327t ja viisukanavalta 603t. Vetää kohtalaista tahtia sekin Se on mun oma suosikki. Tanskan biisiä kuunnellaan koko ajan melko tasaisesti, sen julkaisusta on nyt hetki jo vierähtänyt. Fertoa en ole seurannut ollenkaan. 

On. Mutta viime vuonna Kreikka ja Puola takoi hurjia lukuja. Molemmat toki finaalissa. Naapurit kuuntelee efekti, ainakin osittain. 

Kreikka olikin finaalin kuudes. Puolan hypetyksen takana olivat ehkä puolalaiset itse.

Vierailija
18324/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on Tanskan biisi alkanut kasvaa isosti, se on helppo kuunneltava ja mielenkiintoinen. Tosin Loreenilta matkittu sellanen kaikunaputusefekti vai miksi sitä sanoisi. 

Ruotsin Feliciaan en usko yhtään. Tosi vanhanaikaista teknoa ja melko karismaton esittäjä.

Kyllä llpp tän varmaan tänä vuonna vie jos ei ihmeitä tapahdu.

Vierailija
18325/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete

On kyllä niin komea

Tänä vuonna Suomen edustajina on kaksi aikuista ihmistä. Se voi puhutella todella laaja äänestäjäkuntaa, jos he onnistuvat brändäämään itsensä viisukuvioissa nimenomaan kivoina ja tasapainoisina aikuisina ihmisinä. Viisuissa kilpaillaan aina myös huomiosta ja nykyaikana on todella tärkeää onnistua sekä median että somettajien haastatteluissa. Niissä pitäisi pystyä avaamaan persoonaa. Jos kisassa on monta todella huomionhakuista, voivat median seuraajat uuvahtaa ja alkaa vastareaktiona kiinnostua niistä rauhallisemmista edustajista.

"Aikuisia ihmisiä" on edustamassa ainakin Portugalista ja Italiasta. Kiinnostava ilmiö on se, että Italian vähän vanhanaikaiseksi moititusta laulusta innostuneet ihmiset ovat tehneet ja jakaneet siitä luultavasti satoja tanssi- ja lauluvideoita netissä.

Vierailija
18326/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peten seksuaalisesta vetovoimasta  voidaan olla montaa mieltä. Itse en pidä noin vätyksen oloisista miehistä, hän on kuin kylmä kuori. Hieman liian itsekeskeinen, etäinen kuin muissa maailmoissa ajoittain. Siksi kai biisi ja esitys vaikuttaa maneeriselta ulkoluvulta. Tulkinta ei tule artisin sisältä, pete ei elä biisiä. Hänen eläytymiskykynsä ei ole tarpeeksi vahva ja uskottava kyseiseen esitykseen. Pelkkä kasvojen vääntely ei riitä kun pitäisi välittää tunnetila.

On olemassa hiljaisen miehen vetovoimaa sekin on fine, mutta petestä en aisti mitään. Jos maailmassa olisi kaikki miehet peten kaltaisia ja kaikki naiset itseni kaltaisia niin ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon🤣.

Tuossa on nainen joka haluaa grab them by the pussy-miehiä vaikkei haluakaan. Naisten outoa tyhmyyttä että haluavat sitä mitä eivät halua eivätkä halua sitä mitä haluavat. 

Tuossa on mies joka luulee tietävänsä, mitä nainen haluaa :D

Vierailija
18327/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete

On kyllä niin komea

Luulen, että turha toivo. Jospa ei lähdettäisi avautumaan tai rakentamaan nyyhkytarinaa tai syvällistä Suomen edustajista vaan mennään ilon ja musiikin kautta. 

Otetaan myönteisellä ja energisellä otteella huomio viisujen mediarumbassa. 

Viisukansa elää tuon pienen hetken irrallaan maailman ja muiden ongelmista. Ei hyvänen aika kannata alkaa avautumaan lindan menneisyyden ongelmista eikä mistään syvällisestä. Tekemällä paikan päällä itsestään mielenkiintoisen, välittömän ja helposti lähestyttävän olemalla riittävästi esillä, osallistumalla ja tutustumalla toisten maiden esiintyjiin ja keräämällä silläkin tavoin huomioita - siihen ei media eikä seuraajat uuvahda sen lähes kolmen viikon aikana mitä viisut kestää. 

Tuo aika edustajien on elettävä enemmän ulospäin kuin sisäänpäin. 

Tämä voi olla Suomen edustajille haastavaa, kasvun paikka olla laskelmoimatta liikoja.

Vierailija
18328/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikka olikin finaalin kuudes. Puolan hypetyksen takana olivat ehkä puolalaiset itse.

Voisiko Suomen hypetyksen takana olla suomalaiset itse? Miksi vain puolalaiset tekisivät niin.

Vierailija
18329/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ennakkosuosikilla olevan hyvin katselukertoja kilpakumppaneihinsa nähden? Toisaalta Wasted love voitti suositumman ja streamatumman Viron. 

Vierailija
18330/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Suomen hypetyksen takana olla suomalaiset itse? Miksi vain puolalaiset tekisivät niin.

Suomalaiset saisivat olla melkoisia vedonlyöjiä tai suorastaan hakkereita, mikäli pystyisivät hallitsemaan kaikkien suurten eurooppalaisen vedonlyöntifirmojen kertoimia pelkästään omalla toiminnallaan. Euroopan väkiluku on kuitenkin reilusti yli 700 miljoonaa, ja esimerkiksi Saksassa on jo yksin 80 miljoonaa ja Ranskassa yli 60 miljoonaa, Puolassakin melkein 40 miljoonaa asukasta.

Vierailija
18331/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset saisivat olla melkoisia vedonlyöjiä tai suorastaan hakkereita, mikäli pystyisivät hallitsemaan kaikkien suurten eurooppalaisen vedonlyöntifirmojen kertoimia pelkästään omalla toiminnallaan. Euroopan väkiluku on kuitenkin reilusti yli 700 miljoonaa, ja esimerkiksi Saksassa on jo yksin 80 miljoonaa ja Ranskassa yli 60 miljoonaa, Puolassakin melkein 40 miljoonaa asukasta.

Suomalaiset ovat innokkaita vedonlyöjiä. Tämä tieto löytyi googlaamalla.

Vierailija
18332/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Euroopan väkiluvut liittyy asiaan? Harva seuraa Euroviisuja tässä vaiheessa kevättä. Suomessa viisut taas trendaa, koska UMK suositumpi kuin koskaan aiemmin. Ihan jo silläkin saadaan oddseihin suomilisää. Erikakin oli 11. Vaikka viime vuonna hypen perusteella uskottiin paljon parempaan sijoitukseen. 

Vierailija
18333/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus te ootte pihalla noista vedonlyönneistä :D Ai että ihan suomalaiset pystyisivät keikauttelemaan miljardibisnestä, joopa joo.

Viime vuonna Erika ei ollut kertoimissa ykkösenä kuin ihan hetken heti valintansa jälkeen, kun muista maista ei ollut valittu vielä juuri ketään. Sitten vaipui sinne sijoille 5-7.

Viimeisten viiden vuoden aikana viisujen voittaja on aina löytynyt vedonlyöntitilastojen kahden kärkinimen joukosta, yleensä myös top2 on ollut juuri tuo ennustettu. Siinä mielessä viisut ovat nykyään paljon helpommin "ennustettavat" kuin aiemmin.

Vierailija
18334/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin Felicia hakee nyt huomiota Israel-lausunnoillaan.

Vierailija
18335/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pete

On kyllä niin komea

Yhä naurettavammaksi menee tämän Erika-vihaajan, sekä W95-vihaajan jutut. (Käärijä on sentään päässyt armoihin koska sitä voi käyttää lyömäaseena kun tarvitaan.) Tulee mieleen joku suomi24 julkkisjuorujen Raili Suominen joka takavuosina väitti että miss suomi tulee menestymään miss universum-kisassa koska median mieleen on luonnollinen vähäeleinen kauneus liian räväköiden latinonaisten vaihteluksi. :D

Vierailija
18336/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin Felicia hakee nyt huomiota Israel-lausunnoillaan.

Öh, Samanlainen lausunto tuli Lindan ja Petenkin suusta. 

Vierailija
18337/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus te ootte pihalla noista vedonlyönneistä :D Ai että ihan suomalaiset pystyisivät keikauttelemaan miljardibisnestä, joopa joo.

Viime vuonna Erika ei ollut kertoimissa ykkösenä kuin ihan hetken heti valintansa jälkeen, kun muista maista ei ollut valittu vielä juuri ketään. Sitten vaipui sinne sijoille 5-7.

Viimeisten viiden vuoden aikana viisujen voittaja on aina löytynyt vedonlyöntitilastojen kahden kärkinimen joukosta, yleensä myös top2 on ollut juuri tuo ennustettu. Siinä mielessä viisut ovat nykyään paljon helpommin "ennustettavat" kuin aiemmin.

Viimeisen viiden vuoden ajalta oddseissa on osuttu voittajaan 3/5 kerroista. 2024 Sveitsi voitti juryäänillä. Ja itseäni arvelluttaa juurikin nuo juryt. 

Jos mulle sanottaisiin ennen leikkausta, että 3/5 leikkauksesta sujuu ilman ongelmia niin olisin huolissani. Kuitenkin about 40% mahis, että kaikki ei sujukaan hyvin. 

Vierailija
18338/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän naurut tuli kun erehdyin tsekkaamaan väliaikaräppiesityksen youtube-kommenttiosion. Delulu elää vahvasti rapscenessä :DDDDD

-winner-

Vierailija
18339/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi ennakkosuosikilla olevan hyvin katselukertoja kilpakumppaneihinsa nähden? Toisaalta Wasted love voitti suositumman ja streamatumman Viron. 

Selvä se on, että jos ei osaa laulaa, niin ei raati anna pisteitä. Tommy Cashin luvut alkoi nousta sen semin jälkeen. Silloin arvasi, että yleisö tykkää ja ääniä tulee

Vierailija
18340/18457 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo vedonlyönti toimii. Veikataan vain voittajaa vai myös muitakin maita?