UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Kommentit (215)
Kaikki UMK-liput menikin jo. Se nÀyttÀÀ kiinnostavan todella paljon ja hyvÀ niin.
Voi ettÀ kun toivoisin, ettei vÀkisin otettaisi mukaan vaikka balladia tai muuta genreÀ vain siks, ettÀ olisi vÀkisin vÀÀnnettyÀ vaihtelua. :/
"Kuka ekakertalainen epĂ€onnistui viime vuonna pahasti? đ€"
Neea River ei ainakaan osannut laulaa livenÀ ollenkaan.
MÀ oon niin iloinen ettÀ UMK kiinnostaa niin monia. TÀnÀ vuonna enemmÀn biisejÀ lÀhetetty kuin aiempina vuosina ja liput liveen meni hetkessÀ. Mahtavaa! Mutta jÀin miettimÀÀn, mikÀ se uutinen oli kun piti tÀnÀÀn julkaista. Ainakin UMK youtubekanavalla oli teaser video tÀstÀ, vai oliko uutinen vain se et liput tuli myyntiin :D
Vierailija kirjoitti:
Voi ettÀ kun toivoisin, ettei vÀkisin otettaisi mukaan vaikka balladia tai muuta genreÀ vain siks, ettÀ olisi vÀkisin vÀÀnnettyÀ vaihtelua. :/
MÀ toivon ettÀ kukaan ei ole mukana vain koska x, y tai z. Mutta vaihtelua tarvitaan. Taito ykkösenÀ, vaihtelu kakkosena. Jos taitoa ei ole riittÀvÀsti, niin edes sitten vaihtelua. Ja taitoa ei ole ollut aina kaikilla riittÀvÀsti.
Vierailija kirjoitti:
"Kuka ekakertalainen epĂ€onnistui viime vuonna pahasti? đ€"
Neea River ei ainakaan osannut laulaa livenÀ ollenkaan.
Totta, kauhea hehkutus ja ihan tusinabiisi ja esiintyminenkin niin ja nÀin.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin onnellinen ettÀ tÀnÀ vuonna ei tarvi sietÀÀ Vikmania.
Heh, kyllÀ se on esiintymÀssÀ.
PitkÀÀn oon toivonut Suomen edustajaksi vÀhÀn samantyylistÀ, mitÀ Ukraina on monesti lÀhettÀnyt, mutta kuitenkin meidÀn nÀköistÀ. Jotain modernia suomalaista kansanmusiikkia. Kalevala-teema voisi nÀkyÀ siinÀ.
Mun mielestÀ noi artistivihjeet tuntuu vÀhÀn latteammilta kuin aiemmin. Paitsi pari viimeistÀ. Onko huonompi taso vai onko UMK tajunnut ettei kannata kÀyttÀÀ ylisanoja ja pettÀÀ odotuksia vaan mieluummin toisin pÀin. MikÀ oli se tÀmÀn pÀivÀn uutinen? Lipunmyyntikö? SiinÀ ainakin oli sitten ns. ylisanoja kÀytetty.
Ostin sitten liput kenraalin. Toivottavasti tulee komea show, niinkuin on lupailtu. Lordi esiintyy ainakin jossain muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ toivon ettÀ kukaan ei ole mukana vain koska x, y tai z. Mutta vaihtelua tarvitaan. Taito ykkösenÀ, vaihtelu kakkosena. Jos taitoa ei ole riittÀvÀsti, niin edes sitten vaihtelua. Ja taitoa ei ole ollut aina kaikilla riittÀvÀsti.
MÀ taas toivon, ettÀ mukaan on otettu vain parhaat ja potentiaalisimmat biisit. Vaikka olisivat kaikki samaa genreÀ,mikÀ epÀtodennÀköistÀ toki
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestÀ noi artistivihjeet tuntuu vÀhÀn latteammilta kuin aiemmin. Paitsi pari viimeistÀ. Onko huonompi taso vai onko UMK tajunnut ettei kannata kÀyttÀÀ ylisanoja ja pettÀÀ odotuksia vaan mieluummin toisin pÀin. MikÀ oli se tÀmÀn pÀivÀn uutinen? Lipunmyyntikö? SiinÀ ainakin oli sitten ns. ylisanoja kÀytetty.
Vihdoin ehkÀ tajuttu, ettÀ parempi kÀyttÀÀ maltillisesti sanoja,koska ylisanoihin pettyy aivan varmasti ellei ole ccc:n kaltanen biisi :D?
Vierailija kirjoitti:
MÀ olisin toivonut ettÀ vihjeet olis ollut vÀhÀn mielenkiintoisempia, vaikka ei ylisanoja olisi kÀytettykÀÀn. Jotain mistÀ olis vÀhÀn voinut alkaa arvuutella artisteja. Nyt tuntuu ettÀ jokainen vihje on niin yleistasoisen ympÀripyöreÀ, ettei niistÀ saa oikein mitÀÀn tarttumapintaa mutuilulle.
Noh, toivottavasti saadaan tarkemmat artistikohtaiset vihjeet jossain vaiheessa, kuten viime kerralla.
Diandra tai joku eteerinen hento nainen laulamaan kauniilla ÀÀnellÀ.
MikÀ oli aikoinaan KÀÀrijÀn vihje?
Vierailija kirjoitti:
MikÀ oli aikoinaan KÀÀrijÀn vihje?
UMK-historian kovin rÀppibÀngeri. Muista oli tÀmmöset kuvailut:
"UMK-historian hienoin tanssibiisi jÀrjettömÀn kovalla uudella laulajalla" Keira
"todella tunnetun artistin seksiÀ tihkuva biisi" Benjamin
"pysÀyttÀvÀn hieno balladi yhdeltÀ Suomen merkittÀvimmistÀ vientitoivoista" Lxandra
"nousukiidossa ja suuressa suosiossa olevia bÀndejÀ" Kuumaa ja Portion Boys
Robinin osallistumisesta ja biisistÀ ei nÀhtÀvÀsti annettu mitÀÀn kuvailua.
Toivottavasti tÀllÀ UMK kaudella vihapuhe jÀisi vÀhemmÀlle, Portion Boys, Sara Siipola ja Erika Vikman tuntuivat koko ajan saavan vihaisia kommentteja. Ei tarvitse tykÀtÀ, mutta onko sitÀ omaa vihaa pakko toisille toistaa.
Jos en itse pidÀ artista [X], en rupea sitÀ toistelemaan ja keksimÀÀn aina uusia asioita mitÀ haukkua.
Toivottavasti olisi joku hippibiisi. Kukkia, kukkia, kukkia! Wolkkari, leveÀlahkeisia farkkuja, paksupohjaisia kenkiÀ. Huojuvia robottikukkia. 1970-luvun Saksaa. Oujee!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olisi joku hippibiisi. Kukkia, kukkia, kukkia! Wolkkari, leveÀlahkeisia farkkuja, paksupohjaisia kenkiÀ. Huojuvia robottikukkia. 1970-luvun Saksaa. Oujee!
Sellainen kömpelön sarjakuvamainen. Liikuttavan retro. Sininen taivas ja pilviÀ. Elintason nousu kuiskii taustalla.
Biisikin on retro, 1970-lukua. PÀivÀnpaistetta. MitÀ niitÀ nyt ois.
Ei negativea. Ovat jo papparaisia ja papparockia.