UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1479)
Eilinen vuotolista ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Kai Yle on sitte varmistanut, ettÀ nÀÀ kaikki on mahdollisen umk-voiton tullessa lÀhdössÀ viisuihin eikÀ ala pelleilemÀÀn osallistumisen kanssa?
On kÀyty, muuttunut tÀlle vuodelle (vaikka osa onkin vetoomuksen allekirjoittanut Israelia vastaan)
Vierailija kirjoitti:
Kuva Etan instasta, joten eiköhÀn ole.
Miksi joka vuosi pitÀÀ olla joku pakollinen balladi? Ainoa hyvÀ balladi mikÀ on ollut oli Oliveran Thank God Im an Atheist ja sekin pilattiin huonolla showlla livessÀ.
Kerrankin en ole superpettynyt tÀssÀ vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joka vuosi pitÀÀ olla joku pakollinen balladi? Ainoa hyvÀ balladi mikÀ on ollut oli Oliveran Thank God Im an Atheist ja sekin pilattiin huonolla showlla livessÀ.
Onkohan balladi Sinikalla vai Kiki?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo lista pitÀÀ paikkansa, niin toivottavasti on rokki-Pete. En ole aiemmin ollut ollenkaan innoissani Linda Lampeniuksesta, mutta kun mietin asiaa, niin onhan viululla menestytty viisuissa. TÀmÀ voisi olla hyvÀ kombo. Lampenius on kyllÀ puhunut popista, joten se valitettasti viittaa poppi-Peteen. Jos tÀmÀ olisi voittomateriaalia, niin sitÀ en kyllÀ sitten jaksa ettÀ taas tulee joku Rybak ja vie voiton meidÀn nenÀn edestÀ.
Toinen ajatus on, ettÀ se vÀhÀ mitÀ olen Chachia nÀhnyt, niin vaikuttaa sympaattiselta ja voi olla soma paketti hÀnellÀ, ehkÀ Nelli Matulan tyyliin. Vaikka laulustaan tai muusta esiintymisestÀÀn en tiedÀ. Toivottavasti kaikilla on hyviÀ kappaleita ja esityksiÀ, ne ratkaisee.
MÀkin toivon rokki-PeteÀ ja noi vaatteet tossa kuvassa vois viitata siihen suuntaan. ItsekÀÀn en oikein innostunut Lindasta, mutta onhan viulu aina hyvÀ joten ei kai siinÀ.
Ja ei hitto toi Rybak-skenaario. Olis just meidÀn tuuria!
Miks Chachi on stailattu kuin Keira?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan balladi Sinikalla vai Kiki?
Veikkaan Sinikkaa. Kiki ehkÀ se dramaattinen pop-teos.
Pete ehtis vielĂ€ kasvattaa sen kohta sataa -tukan viisuihinđ
Mua ei haittaa tietÀÀ osallistujat tÀssÀ vaiheessa. Katson itse asiassa myös mielellÀni sen tÀmÀn illan julkistustilaisuuden, koska en ole nÀhnyt mitÀÀn kuvia ja odotan innolla mitkÀ on osallistujien tyylivalinnat ja kappaleiden nimet. Ja tÀnÀÀn sitten jo eka kappale. Olen tyytyvÀinen.
Vierailija kirjoitti:
Yle kovasti yrittÀÀ teeskennellÀ, ettÀ vuotoa ei ole tapahtunut. Sulki umk:n facebook-sivun vedoten vihapuheeseen, kun oikea syy on, ettÀ siellÀ avoimesti keskusteltiin vuodetuista artisteista.
YlehÀn sulki sen jo viime vuoden Baselin Euroviisujen jÀlkeen. SyynÀ epÀasiallinen kommentointi. Iltalehden klikkiotsikko tÀnÀÀn vÀhÀn hÀmÀÀ.
Pete <3 tÀstÀ voi tulla hyvÀ, jos biisi kantaa, ei siis ihan tavallisin kun mukana viulu. Toivon myös rokahtavampaa mutta tarttuvaa biisiÀ. Peten ÀÀni on hieno, jo 18-vuotiaana kun veti King of Leonin Sex on fire Idolsissa niin sukat pyöri jaloissa.. On ulkonÀköÀ ja karismaa.
Alexander Rybak on jo kerran palannut viisuihin. Karmea biisi oli se "that how you write a song" .
HyvÀ lista, toivottavasti olis myös hyvÀt biisit!
TÀÀ paljastelu rupeaa olemaan jokavuotista hupia, eniten jÀnnittÀÀ se, miten ja kuka vuodon vahingossa tekee. VÀhÀn kuin se ruotsalainen pukki, joka palaa aina jouluisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MissÀ se kuva siellÀ on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MissÀ se kuva siellÀ on?
Poisti tietysti heti, kun ei ois vielÀ saanut vuotaa, taisi olla ajastuksessa vahinko kÀynyt. Jodelissa oon nÀhnyt kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin en ole superpettynyt tÀssÀ vaiheessa.
Sama juttu, oon aika innoissani!
Jos tuo lista pitÀÀ paikkansa, niin toivottavasti on rokki-Pete. En ole aiemmin ollut ollenkaan innoissani Linda Lampeniuksesta, mutta kun mietin asiaa, niin onhan viululla menestytty viisuissa. TÀmÀ voisi olla hyvÀ kombo. Lampenius on kyllÀ puhunut popista, joten se valitettasti viittaa poppi-Peteen. Jos tÀmÀ olisi voittomateriaalia, niin sitÀ en kyllÀ sitten jaksa ettÀ taas tulee joku Rybak ja vie voiton meidÀn nenÀn edestÀ.
Toinen ajatus on, ettÀ se vÀhÀ mitÀ olen Chachia nÀhnyt, niin vaikuttaa sympaattiselta ja voi olla soma paketti hÀnellÀ, ehkÀ Nelli Matulan tyyliin. Vaikka laulustaan tai muusta esiintymisestÀÀn en tiedÀ. Toivottavasti kaikilla on hyviÀ kappaleita ja esityksiÀ, ne ratkaisee.