Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, suppareita vai löystymistä?

06.04.2007 |

Odotan kaksosia rv 21+3.

Olin sairaalassa 10 vrk kohdunkaulan (2,7 cm hyvää ja 1,1 cm pehmeää) lyhenemisen ja runsaiden kivuttomien kovettumissupistusten takia. Olin kärsinyt jo pari viikkoa paineen tunteesta liikkeessä. Supistuksia lääkittiin hormonein ja tilanne rauhoittui. Sairaalassa ollessa kohdunkaulaan ei tullut muutoksia supistuksista huolimatta.

Jo saikulla aloin kärsiä eteenkin öisin selkäkivuista, jotka tuntuvat ristiselässä selkärangan tuntumassa. Samalla minulla oli jomotusta alamahassa varsinkin nivusissa. Veikkailivat, että on lantion löystymisestä ja kohdun kasvamisesta johtuvaa. Nyt makailen kyljelläni kotona (myös syön ja kirjoitan tätä) sairaslomalla loppuun asti.

Selkäkipu ja alamaha/nivuskivut/polte ovat vaan lisääntyneet. Yöllä särky oli miltei jatkuvaa ja nyt päivällä kipu tulee ja menee. Kovettumsia on ollut eilen kaksi ja tänään yksi. Ne eivät liity muihin kipuihin. Lääkärin mukaan supistelut säteilevät kipua myös reisiin. Sitä minulla ei ole ollut?

Mistä siis erotan löystymis- ja liitos kivut niistä kivuliaista supistuksista? Liittyykö kipeisiin suppareihn myös kovetus?

Vastatkaa, olkaa kilttejä. On pääsiäinen ja en haluaisi sairaalaalaan takaisin turhan takia, mutta rauhaa en saa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset kyllä erotat liitoskivuista, voit tunnustella supistusta vatsan päältä jolloin se kovettuu. Kipua ei tunnu välttämätt vatsanpuolella se voi tuntua vaikka vain selässä. Synnytyssupistukset ovat säännöllisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla