Pelkkä kuva voi olla peukun käyttäjälle liikaa
https://www.iltalehti.fi/palat/9b309864-255a-4142-999a-144cb181a36e
Jännä juttu, että nyt tämä asia tulee peukku-uutisoinnin kautta esiin, mutta toimittaja ei tee mitään vertausta mainontaan. Tällä samalla tavallahan kaikki mainonta toimii. Näytetään kuvia ja videoita, jotka laukaisee ihmisen aivoissa tietyt välittäjäaineet, jotka luo tarpeen ja hetken päästä ollaan kaupasta hakemassa suklaalevyä tai sipsipussia.
Osa porukasta vielä kuvittelee olevansa jotain yli-ihmisiä, joihin mainonta ei tehoa, mutta todellisuudessa olemme kaikki kyseisen "aivopesun" uhreja halusimme tai emme.
Mainonnalta on lähes mahdoton välttyä, jos haluaa olla osa yhteiskuntaa. Bussipysäkit, televisio, kaupat, internet ym ovat kaikki täynnä mainoksia. Vaikka niitä tuijotellessasi kuinka pyörittelisit silmiäsi ja tuumaisit että tuota en ainakaan osta, niin unissasi käyt päivällä nähtyä dataa läpi, vaikka et haluaisi. Kaikille on syöpynyt päähän jinglet kuten maybe its maybelin, tai halvan maukasta lakritsaa. Kuka meistä antoi maybelinelle tai halvalle luvan istuttaa nämä päähämme?
Kommentit (3)
Toivottavasti raitistuvat, pidetään peukkuja!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti raitistuvat, pidetään peukkuja!
Abc.lle peukkupäiville
Kuva ei mutta peukku sanan käyttö mainoksissa aiheuttaa kieltämättä vahingoniloa ja voi olla yrityksen maineelle haitaksi.