Onko lääkärin " kalvojen irrottelulla" ollut vaikutusta?
Hei!
Olen menossa äitiyspolille tässä ihan viimeisillä viikoilla. Tehdään vauvan painoarvio (tarkistellaan, ettei liian isoksi kasva). Lääkäri sanoi, että samalla tehdään sisätutkimus, ja samalla kokenut lääkäri vähän irrottelee kalvoja...Ei siis puhkaise, mutta jotain häirintää, jos vaikka lähtis synnytys sitten käyntiin itsestään, eikä tarvitsisi käynnistää.
Onko kenellekään vaikutus ollut sellainen, että synnytys on alkanut, ja lääkärin irrottelulla olisi ehkä ollut vaikutusta?
Kiitos, jos joku vastaa. :)
Kommentit (4)
Kaksi kertaa olen käynyt kättärillä " kalvojen irrottelussa" , kun raskausviikkoja oli 41+3. Molemmilla kerroilla lähdin samana iltana takaisin synnyttämään. Ilmiselvä vaikutus ainakin mulla. :)
Kiitos, kun vastasitte. :)
Kysyisin vielä, että tuntuuko se " irrottelu" kovastikin pahemmalta kuin ihan normaali sisätarkastus?
Moi!
Esikoinen meni yli, ja 40+1 vkolla käytiin yliaikakontrollissa. Multakin siinä sitten irroteltiin kalvoja. Aika oli aamulla klo 10, ja iltapäivällä neljän aikaan alkoi tulla supistuksia. Viiden aikaan ne tuli jo noin 10 minuutin välein, ja siitä lähdettiin synnärille. Poika syntyi seuraavana aamuna klo 7.16. Eli kyllä mulla ainakin oli selkeät vaikutukset, ennen sitä ei ollut tuntunut kipeitä supistuksia lainkaan, ainoastaan harjotussuppareita loppuraskaudesta.
Ja siitä sattumisesta. Ei oo kovin kummosta, sattuu tietenki enemmän kun normaali sisätutkimus. Mulla on korkee kipukynnys, ja hyvin tuon kesti. Lääkäri tosin sano, että yleensä ihmiset huutaa tai vaikeroi kun sitä tehdään. Mut mun mielestä tuo oli hyvä luomukäynnistys, ei tarvinu mitään lääkkeitä! :) Joten rohkein mielin, siitä kyllä selviää ja ei kestä kauaa.
-vaavikki-
oli esikoisen aikana. Olin tarkastuksessa äitipolilla aamupäivällä, kun oli rv 41+0. Ylilääkäri vähän irrotteli kalvoja ja sovittiin uus aika parin päivän päähän, jos ei mitään tapahdu. Mutta mutta, iltapäivällä 3 aikoihin kotona tuli ensimmäinen suppari, siitä sitten hiljakseen tiheämmin ja tiheämmin ja kipeämpiä. 10 tienoilla aloin kellottamaan, kun väli oli jo vajaata 10 minuuttia. Puolen yön aikaan lähdettiin synnärille ja poika syntyi vähän yli 3 yöllä.
Toivottavasti sulla käy samoin. :)
Äippä rv 34+5