Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava meni Ultra Bran konserttiin jotta saisi pari kuvaa instakuvaa, musasta hän ei tykkää yhtään

Vierailija
24.08.2025 |

Nykyajan some-elämä tuo tällaisia ilmiöitä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät tekee typeriä asioita, ei tullut yllätyksenä.

Vierailija
2/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Joku on siellä ollut varmasti myös siksi, että puoliso tai kaveri halusi mennä, vaikka itse ei kuulu faneihin. Mitä siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Joku on siellä ollut varmasti myös siksi, että puoliso tai kaveri halusi mennä, vaikka itse ei kuulu faneihin. Mitä siitä?

Mun sisko kysyi mua mukaan. Onneksi en lähtenyt.

Vierailija
4/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne on tehneet ainoastaan yhden kuuntelemisen arvoisen kappaleen.

Sen missä on Anni Sinnemäen sanat: Sinä Lähdit Pois.

Muuten laulutyyli ja -tapa joka on matkittu -70 luvulta -80 luvulle Agit Prop ja KOM-teatterin kuorolta.

Ja jos joku ei nyt sitten vielä sitä, tiedä niin nämä molemmat oli Kommunistisen liikkeen olennainen osa, jota SKP ja SKDL tukivat. Raha millä sitä pyöritettiin tuli bulvaanien kautta Neuvostoliiton kommunistiselta puolueelta.

Teki ne joitakin aka osuvia ja hyviä lauluja, jotka soi radiossa, silloin kun YLE oli vielä enemmän vasemmiston miehittämä ja Reporadioksi sitä kutsuttiin. Mutta ketun häntä kainalossa siinä näiden toiminnassa oli koko ajan.

Vierailija
5/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sekin oli täysin harkittu teko, että tuon Kroketti -levyn kansi on noin DDR-kuvaston tyylinen :D

Vierailija
6/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten laulutyyli ja -tapa joka on matkittu -70 luvulta -80 luvulle Agit Prop ja KOM-teatterin kuorolta.

Ja jos joku ei nyt sitten vielä sitä, tiedä niin nämä molemmat oli Kommunistisen liikkeen olennainen osa, jota SKP ja SKDL tukivat. Raha millä sitä pyöritettiin tuli bulvaanien kautta Neuvostoliiton kommunistiselta puolueelta.

Teki ne joitakin aka osuvia ja hyviä lauluja, jotka soi radiossa, silloin kun YLE oli vielä enemmän vasemmiston miehittämä ja Reporadioksi sitä kutsuttiin. Mutta ketun häntä kainalossa siinä näiden toiminnassa oli koko ajan.

Sun kannattaisi opiskella hustoriaa enemmän. Yleisradiota kutsuttiin Reporadioksi 1960-luvun puolivälissä.

Vierailija
7/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava liittyi persuihin päästäkseen vakoilemaan Suomen fasisteja. Kerää todistusaineistoa puolueen kieltämiseksi.

Vierailija
8/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttava liittyi persuihin päästäkseen vakoilemaan Suomen fasisteja. Kerää todistusaineistoa puolueen kieltämiseksi.

Persuhullun mukahauska fantasia 😁

Vierailija
9/9 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi opiskella hustoriaa enemmän. Yleisradiota kutsuttiin Reporadioksi 1960-luvun puoliväli

Ei tarvitse, olen elänyt sen ajan ja muistan hyvin -60 luvulta alkaen, kävin koulua ja muistan miten jakautunutta maassa oli monet asiat urheilusta, yhdistystoimintaan ja myös työpaikolla työväen ja johdon sekä konttorien välit. 

Kansalaissodista alkaen oikeisto oli ollut vahvempi, mutta sotien jälkeen valvontakomission valtuuttamana julkisen viestintävälineet, siis YLE ensikädessä otettiin haltuun ja siellä nimitettiin uusia päälliköitä jotka sitten palkkasivat SKP, TPSL ja SKDL väkeä sinne. Reporadion aikana meno oli villeintä, mutta yhtälailla -70 ja -80 luvulle asti vasemiston edustus oli hyvin vahva YLE:ssä kun sitä oli sinne vakansseille otettu. Itsellä oli myös jo -70 luvun puolesta välistä ja -80 kymmentäluvun opiskelun ajalta ja ensimmäisistä työpaikoista kokemusta näistä jännitteistä. Jyrkistä asenteista puolin ja toisin.