Minut pakotettiin teiniksi asti pitämään ylipitkiä hiuksia, ja siksi
Aina kun näen teinin, jolla on ylipitkät hiukset, säälin häntä, koska tiedän, millainen kontrolli siellä on takana.
Muilla samaa kohtaloa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka pakotti
Vanhemmat tietenkin. Ap
olisit vaan mennyt pätkäisemään ne kampaajalle, tai joku kaverisikin olisi sen voinut tehdä. Ei olisi vanhempasi mahtanut yhtään mitään kun poikki oli. Tiedän yhden , joka halusi lyhyemmät ja pureksi toisen letin poikki.... tai olisit voinut itsekin nyriä saksilla miten vaan, olisi ollut sitten pakko viedä leikattavaksi
Vanhempien säännöt olivat laki. Ei niitä rikottu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset ovat naisen kruunu 👑
Pitkät hiukset ovat lähinnä hillitön säästö kampaajakuluissa. Tosin lopputuloksena usein 10...20 cm takkuuntunutta kaksihaaraislatvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisissa hiuksissa on ihan hirveä työ niiden pesussa, kuivaamisessa ja harjaamisessa. En pakottaisi lastani sellaisia pitämään.
Lyhyemmän kampauksen laittamisessa sitä vasta vaivaa onkin
Terve, pitkäkin tukka kuivuu nopeasti ihan föönillä auttaen
Paksut hiukset, joissa hiuksia on paljon, mutta jossa itse hius on sellaista ohutta lirua (fine). Kestää noin 100 vuotta.
Mä en saanut nuorena lupaa värjätä tai leikkauttaa hiuksiani. Se lantiolle ylettyvä kutrikasa ahdisti itseä.
Vähän syytön mutsia siitä, että nykyään on sit milloin minkäkin värinen irokeesi tai kalju välillä.
Leikkasin itse lyhyeksi heti kun muutin omilleni 16-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisissa hiuksissa on ihan hirveä työ niiden pesussa, kuivaamisessa ja harjaamisessa. En pakottaisi lastani sellaisia pitämään.
Voisitko kuvailla tuota hirveää työtä tarkemmin? En nimittäin tunnista äkkiseltään ollenkaan ajatusta siitä, että pitkissä hiuksissa olisi hirveä työ. Mulla on pitkät hiukset juuri siksi, että se on helppoa.
En usko hirveä työ liittyy hiusten pituuteen. Itselläni on aina ollut tosi helposti takkuuntuva hiuslaatu. Iha sama onko hiukset lantioille asti vai polkkamalli niin niskassa aina niitä nyrkin kokosia takkupalloja vaikka miten harjaa ja hoitaa.
T: eri
Kyllä se takkumeri on pitkäissä hiuksissa selkeästi isompi kuin polkkatukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyemmän kampauksen laittamisessa sitä vasta vaivaa onkin
Terve, pitkäkin tukka kuivuu nopeasti ihan föönillä auttaen
Paksut hiukset, joissa hiuksia on paljon, mutta jossa itse hius on sellaista ohutta lirua (fine). Kestää noin 100 vuotta.
Mä pesen hiukset illalla ja annan niiden kuivua itsekseen. Laitan villapaidan tai -viltin hartioille, kun katson telkkaria. Jos ovat märät nukkumaan mennessä, laitan villapaidan tyynylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset ovat naisen kruunu 👑
Pitkät hiukset ovat lähinnä hillitön säästö kampaajakuluissa. Tosin lopputuloksena usein 10...20 cm takkuuntunutta kaksihaaraislatvaa.
Kampaajalle pääsin ensimmäistä kertaa 13-vuotiaana. Tasoitettiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet pitävät pitkistä hiuksista.
Harmi, että sinulla olk hankalaa nuorena.
Se oli vain ilmentymä kaikesta muusta kontrollista. Ap
Voi voi sua ressukkaa! Kai nyt sentään olet päässyt terapiaan purkamaan tuota vakavaa traumaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet pitävät pitkistä hiuksista.
Harmi, että sinulla olk hankalaa nuorena.
Se oli vain ilmentymä kaikesta muusta kontrollista. Ap
Voi voi sua ressukkaa! Kai nyt sentään olet päässyt terapiaan purkamaan tuota vakavaa traumaa?
Pakotatko sinäkin lastasi pitämään pitkiä hiuksia? Miksi?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
No ei ole! Mulla on ollut yli 40-vuotta pitkät hiukset. Pesen 2 kertaa viikossa, annan kuivua, en kampaa. Sormilla haron, onko takkuja, tavallisesti ei ole. Jos on selvitän takun, yleensä sormilla. Jos tulevat ylipitkiksi eli istun vahingossa päälle, otan fiskarsit ja katkon latvoja 10-15 cm. Eihän siitä ihan tasainen tule, mutta kun nämä on lievästi luonnonkiharat, ei sitä kukaan huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät hiukset, enkä koe niitä yhtään hankalaksi. Pesen 4-5 päivän välein, kuivuvat ihan itsestään. Yleensä pidän kiinni isolla hainhampaalla tai ponnarilla, joten selvittäminen ei ole ongelma. Leikkaan itse siinä vaiheessa kun alkavat jäädä housujen vyötärön alle.
Lyhyitä pitäisi jatkuvasti olla leikkauttamassa jotta muoto säilyy ja varmaan muutenkin duunaamassa joka aamu.
Toivottavasti jokainen saa sen pituiset hiukset kuin haluaa, vaikka itse liputan pitkien puolesta.
En usko hirveä työ liittyy hiusten pituuteen. Itselläni on aina ollut tosi helposti takkuuntuva hiuslaatu. Iha sama onko hiukset lantioille asti vai polkkamalli niin niskassa aina niitä nyrkin kokosia takkupalloja vaikka miten harjaa ja hoitaa.
T: eri