Lukit/ Hämähäkit vallaneet kosteat tilat
Asumme okt talossa maantasalla, nyt näitä pitkäkoipisia löytyy päivittäin vessasta tai suihkusta. Siivouksen puutteesta ei ole kyse. Muistuttavat hämähäkkiä, mutta pitkäraajaisia. Ainoastaanko listimällä näistä pääsee eroon, muita keinoja?
Kommentit (73)
Meillä oli hämähäkki-invaasio nimenomaan kosteusvaurioisessa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit niistä eroon? Hämähäkeistä ei ole kodille mitään haittaa, päinvastoin, pitävät tuholaiset poissa.
Näin sanotaan, mutta eipä hämiksien työteho kyllä päätä huimaa :( Norkoilevat vaan hyvin laiskan näköisinä missä milloinkin ja kärpäset vaan pörrää ympärillä.
Teidän asuntonne on homeasunto. Kannattaisi tehdä jotain asialle
Vierailija kirjoitti:
Teidän asuntonne on homeasunto. Kannattaisi tehdä jotain asialle
Höpsis.
Loppukesän/syksyn riesa. Itse listisin sitä mukaa kun näen. Onneksi asun korkealla eikä ne jaksa kiivetä tänne :)
Vierailija kirjoitti:
Loppukesän/syksyn riesa. Itse listisin sitä mukaa kun näen. Onneksi asun korkealla eikä ne jaksa kiivetä tänne :)
En ole ap mutta itse listin lukkeja noin 15 kpl päivässä 🙈 en sentään sisältä talossa, mutta kuitenkin.
Muuten ovat ihan ok, mutta tapanansa tosiaan oikein hakeutua ihmisen päälle (lämpö kai houkuttaa), joten monta kertaa vuodessa pelästyy, kun telkkaria katsoo ja yhtäkkiä silmänurkasta huomaa lukin saapastelevan reidellä tms. Ei sille reaktiolle voi mitään, minäkin sentään viiskymppinen raavas mies :)
Ihmetellyt olen sitä, mistä ne pääsee sisälle. Ilmastointikanavista? Syksyllähän ne yrittää lämpimään ja siksi tulevat sisälle.
Meille tulee ulko-ovesta, jota pidän auki kun sää sallii.
Lukit ohjaan ystävällisesti ulos.
Hämähäkkien kanssa en pärjää, joten jompikumpi meistä kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Lukit on ikäviä kun hakeutuvat naamalle kävelemään jostain syystä
No ei oo koskaan naamalla kävelly 😳
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli hämähäkki-invaasio nimenomaan kosteusvaurioisessa talossa.
Hämähäkit ei viihy kosteassa tai homeisessa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta itse listin lukkeja noin 15 kpl päivässä 🙈 en sentään sisältä talossa, mutta kuitenkin.
Menet ulos listimään harmittomia lukkeja? Oletko ihan kaistapää?
Lukit on ihania. Harmi että teinityttö on ötökkäkammoinen. Sai eilen illalla sätkyn kun kasvopyyhkeessä oli lukki. Minä sitten heitin ulos sen, lukin siis, en tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit niistä eroon? Hämähäkeistä ei ole kodille mitään haittaa, päinvastoin, pitävät tuholaiset poissa.
Näin sanotaan, mutta eipä hämiksien työteho kyllä päätä huimaa :( Norkoilevat vaan hyvin laiskan näköisinä missä milloinkin ja kärpäset vaan pörrää ympärillä.
No eihän ne mitään sammakoita ole jotka lentäviä kärpäsiä napsisi suuhunsa. Ne väijyy ja hyökkää kun kärpäsrukka jää verkkoon ansaan.
Oletteko huomanneet, että kun hämähäkkejä tai lukiota irtoaa jalka niin se jalka vielä sätkii?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että kun hämähäkkejä tai lukiota irtoaa jalka niin se jalka vielä sätkii?
Viisas puhelimeni muutti sanoja, siis hämähäkiltä tai lukilta.
Seinälukin syksy
Se kurkistaa ikkunan raosta,
sen silmissä toivo ja huoli:
hehkuuko tuolla takkapuu,
vai taas pelkkä öinen kuu?
"En pure, en pauhaa enkä häiritse,
vain nurkkaan tahtoisin jäädä.
Kunhan saan katon ja suojan,
en koskaan lähde täältä."
Mut ihminen katsoo nyrpein silmin,
"Ei kiitos", kuuluu vastaus.
Ja seinälukki hiljaa ulos palaa
Ellei sitten varjoihin luikahda salaa.
Vierailija kirjoitti:
Sööttiä. Nukut vahingossa lukin kanssa ja aamulla tyynyllä on kasa sätkiviä irtojalkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet ulos listimään harmittomia lukkeja? Oletko ihan kaistapää?
Ei, vaan niitä on pihasaunassa ja huussissa. Ei ole mukavaa peseytyä tai istua pöntöllä, kun lukki kävelee reidellä tai tipahtaa katosta niskaan.... Hyi hitto menee inhoväreet jo ajatuksesta.
Minä pelkään ja inhoan niitä. Eli todellakaan ei ole minulle harmiton tapaus kyseessä.