Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttosiivous?? Kuinka perusteellinen sen pitäis olla?

Vierailija
05.04.2007 |

Riittääkö jos imuroi ja pyyhkii lattiat? Vai pitääkö vanha (paikoin kulunut) vahkin poistaa?

Pitääkö ikkunatkin pestä? (ovat nyt kyllä tosi likaiset)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni haluaa kuitenkin itse siivota uuden asunnon ennen muuttoa. Jos tietää, että uusi asukas on tekemässä remonttia, ei kannata siivoukseen kovinkaan paljoa panostaa.

Vierailija
2/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus kuulleeni että jos vuokra-asunnon jättää siivottomaan kuntoon niin uusi vuokralainen voi tilata siivousfirman paikalle ja edellinen vuokralainen maksaa kulut. Tiedä sitten pitääkö paikkansa vai ei....

Joskus vuosia sitten muutin vuokra-asuntoon joka oli ihan kamalassa kunnossa. Vuokranantaja kävi katsomassa tilanteen ja sain hyvitystä vuokraan tuo siivottoman kunnon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä pesisi ikkunoita muuton yhteydessä. Ehkä jossain vuokrakämpässä sellaista saattaa joutua tekemään. Omistuskämpän kyseessä ollessa kyllä melkein aina asuntoon tehdä jotain pientä remonttia. Silloin ikkunanpesu on ihan turhaa touhua.

Tosi on myöskin se, että moni ei halua asunnossa ilman, että itse siivoaa sen puhtaaksi.

Vierailija
4/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ikkunoiden pesu on vähän niin ja näin. Itse pesisin sisältä.

ja kaapit pitää pyyhkiä, jääkaappi puhdistaa, samoin liesituuletin.

Vierailija
5/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis perussiivouksen lisäksi myös jo mainittu liesituuletin, ja myös lisäksi suihkun lattiakaivo ja viemäreiden vesilukot, sekä kylppärin/vessan mahdolliset tuulettimet.

Ja tosiaan ne kaappien hyllyt kans. Itse en panostaisi kauheasti lattian kanssa nyhjäämiseen, koska kyllä jokaisen muuton mukana taatusti tulee roskia ulkoa(varsinkin tähän aikaan vuodesta), että uudet asukkaat joutuvat lattiat pesemään uudelleen.

Vierailija
6/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän panostaisin keittiöön eli liesi, liesituuletin, jääkaappi ja kaapit

+kylppäri.

Vähän kyllä ärsytti tähän asuntoon muuttaessamme myös valkoiset sisäovet, jotka oli täynnä sormenjälkiä

Vierailija
7/7 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kylpyhuone on ollut limaisen ruokoton, kaikki vaaleat pinnat keittiössä täynnä tahmaisia sormenjälkiä ja joka paikka muutenkin riipin rääpin. Todella inhottavaa! Ekassa kämpässä sain muutaman kymmenen euroa hyvitystä ekasta vuokrasta (mikä raha sitten perittiin aikaisemmalta vuokralaiselta). Itse olen aina tehnyt poismuuttosiivouksen peruuttamalla kontaten ulos vuokrakämpästä. Sitä ennen tietenkin olen pessyt ikkunat, kylmälaitteet, uunin ja kaikki asunnon pinnat. Tällä hetkellä asun neljännessä vuokrakämpässä ja aion jättää tämän surutta sottaiseksi. En enää jaksa siivota vanhaa ja uutta asuntoa yhtä perinpohjaisesti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi