Päiväkoti sähläystä
Hei, kertokaa mielipide et kusetettaanko mua nyt huolella tässä. Saattaa olla sekavaa settiä.
Olin käynyt tutustumassa lapsen kanssa erääseen yksityiseen päiväkotiin joulukuussa 2024, olin kirjoittanut palvelusopimus kaavakkeen siltä seisomalta ja tämä päiväkodin johtaja sitten ilmoitti, että laittaa lähempänä aloitusta sitkun se on niin viestiä.
No sitten aikaa kului tässä, odottelin vastausta, mutta ajattelin et ehkä me ollaan jossain jonossa tms, et otan kunnalliselta paikan, koska mitään esim ei kuulunut edes elokuun alussa, milloin mun piti viedä lapsi päiväkotiin ja kouluni alkoi silloin. 😅 Sit kuitenkin viime viikon lopulla tää päiväkodin johtaja otti yhteyttä ja kyseli, että missäs sun lapsi on? Ja sanoin, et en tiennyt et sillä mitään paikkaa on ja peruutan ton paikan. Aluks hän oli, että okei kyllä me saadaan uusi lapsi hänen paikalleen, kun on pitkät jonot, sit sen jälkeen sanoi, että jos saamme uuden lapsen tilalle, niin ehkä tämä x yritys voi joustaa laskusta.
Tänään tuli sitten viestiä laskusta, että elo- ja syyskuulta tämä hoito on 2500e mutta maksan elokuusta 335e tämän laskun.
Auttaako mun maksaa vaan mukisematta, kun oon tehny ton sopimuksen vai heittäydynkö hankalaksi?
Kommentit (9)
Miksi maksat, jos lapsi ei ole ollut hoidossakaan, sinua vedätetään ihan huolella, ota yhteyttä kunnalliseen lakiasiatoimistoon!
Siis olet allekirjoittanut palvelusopimuksen eli sinun lapselle on varattu sinne paikka, jonka takia joku muu on jäänyt jonoon ja heillä on sielä henkilöstö töissä kuitenkin varattuna sinunkin lasta hoitamaan - mutta et ymmärrä miksi sinn pitää nyt maksaa siitä? Et ole perunut sitä paikkaa. Sopimuksessa varmaan lukee irtisanomisaika, oletettavasti seuraavan kuun loppuun eli kun elokuussa perut maksat vielä syyskuusta.
Olipa sekavaa settiä. Onnea vain lapselle...
Eivät siis ole ilmoittaneet mitään aloitusaikaa tai edes hintoja sinulle?
Sähän olit tehnyt jo sopimuksen, että hoito alkaa elokuussa. Miksi hait toista paikkaa siis, kun sulla oli tuo paikka?
Mitä siinä sopimuksessa oikein lukee minkä allekirjotit. Kannattaa lukea huolella minne nimensä laittaa. Voit riitauttaa,mut riippuu sopparista,taidat hävitä.
Eivät ilmoittaneet mitään tarkempia hintoja (outoa tässä on se, että he joustivat sen verran, että elokuun laskun sain 320e muuten olisin joutunut maksamaan syyskuunkin siihen päälle niin olisi tehnyt 2500e) eikä oltu sovittu mistään aloituksista tarkemmin ja sähköposteja katoin, niin olin ilmoittanut että aloitus on todennäköisesti syksyllä 2025, päiväkodin johtaja lupasi olla yhteydessä myöhemmin tarkempien aikojen suhteen, mutta hänestä ei kuulunut kuin vasta nyt ja lätkäs laskun käteen, koska en ollut tuonut lastani päiväkotiin😅 ja en tosiaan edes tiennyt mihin esim. Ryhmään lapseni olisi kuulunut tai muuta tarkempaa, kun ei kukaan ollut yhteydessä minuun. Tiedän, että kirjoitin tuon sopimuksen niin mokasin siinä, mutta ei siinäkään ollut muutakuin yhteystiedot eikä aloitus ajoista mitään.
Olipa huonoa viestintää päiväkodin suunnalta. Sinun olisi kai itse pitänyt kysyä heiltä, mikä tilanne on nyt kun syksy lähestyy. Että milloin lapsen voi tuoda sinne ja mihin ryhmään.
Missä vaiheessa sait vahvistuksen paikasta vai millä tavalla se jäi vaiheeseen niin, että et ymmärtänyt varanneesi paikkaa? Mitä viestiä sinä odotit?